En busca do millón de euros perdido

Carlos Pereiro

EXTRAVOZ REDE

A detención de Javier e Ignacio Pérez Dolset destapa o episodio máis rocambolesco na industria do videoxogo español: a desaparición dun millón de euros de subvención para crear un novo «Commandos».

23 jul 2017 . Actualizado ás 18:03 h.

Nin sequera os videoxogos líbranse da picaresca e a corrupción que tanto ondean pola Península Ibérica. A Fiscalía Anticorrupción fixo público este xullo a detención e imputación de Javier e Ignacio Pérez Dolset. A súa empresa, Pyro Studios, é mundialmente coñecida grazas a ser a responsable de ter creado a lendaria saga de Commandos, un dos títulos de estratexia máis aplaudidos e queridos entre o público. Agora, deberán dar explicacións ante os tribunais e indicar onde han ir a parar os 948.871 euros (dos cales, preto de 853.000 eran en forma de préstamo ao 0,5% a amortizar en cinco anos; mentres que os 94.000 restantes outorgábanse en forma de subvención) que o Ministerio de Industria, Enerxía e Turismo de España concedeulles para a creación dun novo título da serie, que nun principio sería lanzado para móbiles e comprimidos.

«Yes! Commandos is alive!». Foi a frase usada por Pyro Studios en setembro de 2014 para anunciar a posta en desenvolvemento de «un videoxogo Commandos de nova xeración con calidade AAA». Sete meses despois de finalizar o prazo de execución imposto polas axudas do Estado, do proxecto non se sabe absolutamente nada. O desenvolvemento do xogo foi totalmente abandonado, e mesmo algúns técnicos da empresa chegaron a comentar que nunca se tornou nunha realidade debido a un ambiente de traballo imposible. Desde aquel setembro do 2014, o silencio e o baleiro é o único que circulou pola Rede. Non hai vídeos, non hai imaxes, non hai adiantos. O que fose o novo Commandos acabou por converterse nunha das maiores cortinas de fume da industria do videoxogo.

No seu momento, o proxecto foi o terceiro mellor valorado de todos os que recibiu o Ministerio. Obtivo unha nota de 7.01, só por baixo daqueles presentados por Mercury Steam (que recibiu un 7.70 para realizar o que hoxe coñecemos polo nome de Raiders of the Broken Planet, xa en fase beta e definido como un dos proxectos máis ambiciosos xamais realizado no noso territorio, e que agarda chegar a ser un auténtico bombazo internacional); e Unidade Editorial (cun 7.27 para UEGames). Con todo, a subvención de Pyro Studios foi incluso maior que a concedida a este último.

Commandos foi, xunto a PC Fútbol e os Castlevania de MercurySteam, unha das sagas de maior éxito comercial con berce en España. O primeiro título, publicado en 1998, resultou un bombazo para a industria do momento, na que PC Fútbol converteuse no gran motor do sector. O seu éxito excedeu fronteiras e antollouse mundial, e aínda hoxe se fala da inmensa calidade daquel título ao que lle seguiron dúas secuelas e unha expansión lanzadas entre 1998 e o 2003. Co tempo, a saga foi caendo no esquecemento, e Pyro Studios optou por cambiar o xénero de estratexia por outros, aínda que nunca lograron obter o éxito do pasado.

O éxito que nunca se repetirá

Pyro Studios creou un título que chegaría a ser o rei do xénero de estratexia. Tanto, que calquera videoxogo desenvolvido a posteriori foi habitualmente acuñado como «estilo Commandos». O anuncio dun novo título xerou un aluvión de comentarios positivos, pero todo quedou nun bluf.