­A potencia feita consola

Brais Capelán

EXTRAVOZ REDE

Christian Petersen

O momento chegou. Microsoft desvelou o misterio detrás de Project Scorpio e presentou no E3 dos Angeles a consola máis potente da historia, unha máquina que chegará en novembro cunha resolución 4K nativa, 6 teraflops de potencia e 12 GB de RAM para facerse co mercado do videoxogo. ?

25 jun 2017 . Actualizado ás 04:00 h.

Fixeron falta case dous anos de incerteza desde que Microsoft mostrou unhas poucas imaxes e deu un primeiro nome -Project Scorpio- para coñecer a fondo a máquina que está chamada a dominar o mundo das videoconsolas, polo menos en termos de potencia. Xbox One X foi un dos grandes anuncios do pasado E3 de Los Ángeles. Microsoft puxo toda a carne no asador para presentar unha consola elegante por fóra e temible por dentro, que chegará ás tendas de todo o mundo o próximo 7 de novembro, un ano despois do lanzamento de PS4 Pro , a súa rival máis inmediata de Sony.

Na propia industria había poucas dúbidas de que este sería o ano de Xbox One X. Só faltaban por coñecer as súas características e especificaciones técnicas ao detalle. A nova máquina da multinacional americana soportará, como xa se coñecía, videoxogos en resolución 4K nativa. Trátase, talvez, do gran aliciente para os usuarios en termos de jugabilidad. Ademais, o seu CPU de 8 núcleos a 2,3 GHz e os seus 6 teraflops de GPU fana un 40 % máis potente que calquera outra máquina do mercado. Tamén é superior en canto a memoria RAM, con 12 GB. En canto a almacenamento, a súa capacidade de 1 terabyte queda algo escasa para o tamaño dos videoxogos actuais, aínda que -como xa ocorre coas súas predecesoras- poderá usar discos ríxidos externos para ampliar a memoria.

Con todo, a nova consola de Microsoft é moi diferente ao que a multinacional expuxera con Project Scorpio: unha consola modular con pezas actualizables. O responsable de medios e redes sociais de Xbox España, Juan Carlos González, explicaba desde Los Ángeles a La Voz que esta idea inicial fora descartada pola preferencia dos usuarios por máquinas pechadas e auguraba un futuro prometedor para a One X entre os distintos tipos de usuarios. «Levamos moitos anos de hardware pechado e funciona ben, entusiasma á xente, gústalles a proposta que temos nós e o resto do sector», sinalaba Juan Carlos González.

Outra das características que fan de Xbox One X unha consola única é o seu reprodutor de Blu-ray 4K. Tamén a compatibilidade con Dolby Atmos e o seu avanzado sistema de refrixeración líquida. Desveladas todas as súas cualidades, só quedaba un último misterio por resolver: o seu prezo. A nova máquina de Microsoft custará o día do seu lanzamento 499 euros, o mesmo que valía na súa estrea o primeiro modelo de Xbox One -que incluía a cámara Kinect, pasando a custar 399 euros sen este accesorio máis adiante- e 100 euros máis cara que a PS4 Pro , o seu rival natural no mercado das consolas de salón.

Con todo contra Sony

Salvo algún raro imprevisto, todo fai presaxiar que Sony terá que entregarlle en novembro a Microsoft o distintivo da «consola máis potente do mundo». Con estas palabras cualifica ata a data a compaña nipoa á PS4 Pro . Era inevitable que, tras o anuncio de Xbox One X no E3, os usuarios apresurásense a comparar os requisitos de ambos os hardware para buscar as súas grandes diferenzas.

Ademais dos 4 teraflops de Sony contra os 6 de Microsoft e os 8 GB de RAM da Pro contra os 12 da X, o que realmente converte á última na mellor consola do mercado é a súa capacidade de procesar xogos en resolución 4K de forma nativa. Leste foi un dos puntos máis criticados cando se anunciou a PS4 Pro , xa que esta só adapta os seus títulos a un 4K dinámico, escalando a resolución para conseguilo. Ademais, de forma imprevista, Sony tampouco incluíu na súa máquina un reprodutor de Blu-ray de 4K, algo que a consola de Microsoft si ten.

Os xogos, a clave

Se hai un aspecto no que Microsoft aínda debe mellorar é na creación de grandes aventuras exclusivas para as súas consolas. Neste punto, Sony mantén unha clara vantaxe con títulos sobresalientes que, polo momento, non son contrarrestados por outros similares dos estudos de Xbox. Con todo, todo apunta a que nos próximos meses a chegada de exclusivos en 4K nativo a One X dará un gran empurre á nova consola. Outro punto destacable da conferencia do E3 foi a gran aposta pola retrocompatibilidad da nova máquina de Microsoft, que terá dispoñibles títulos de todas as xeracións de consolas ata a data. O propio Phil Spencer, alma mater de Xbox, aseguraba fai uns días que o obxectivo é que os usuarios gocen ou volvan xogar aos grandes videoxogos que foi lanzados durante os últimos tres lustros. Spencer asegurou que buscan primar ao xogador solitario e ás grandes historias e aventuras que non están de actualidade.

Doutra banda, haberá xogos que mellorarán gratuitamente o seu rendemento en Xbox One X, como Gears of War 4, Resident Evil 7 ou Final Fantasy XV. Mediante unha actualización gratuíta, estes títulos serán procesados a unha resolución 4K.