Adeus a un xigante da Rede

César Rodríguez Pérez
César Rodríguez REDACCIÓN / LA VOZ

EXTRAVOZ REDE

A compra de Yahoo! pola firma de telecomunicacións Verizon e a súa fusión con American Online pecha unha páxina da historia de Internet. A nova compaña ten 1.300 millóns de contas, pero, que vai pasar cos servizos máis populares como o correo electrónico e os portais Tumblr ou Flickr? Sobrevivirán?

25 jun 2017 . Actualizado ás 04:00 h.

O 13 de xuño pechouse unha páxina a en a historia de Internet. Yahoo!, a compaña que na época da burbulla das puntocom chegou a estar valorada en 100.000 millóns de dólares, deixaba de ser independente. Un xigante das telecomunicacións dos Estados Unidos, Verizon, facía efectivo o acordo de compra asinado hai case un ano e pagaba algo máis de 4.000 millóns por unha empresa que xa era importante cando o reino dos fundadores de Google reducíase a un garaxe.

Yahoo! foi fundamental nos primeiros tempos da Rede. A finais do século XX e a principios do XXI enganchou a millóns de usuarios coas súas contas de correo electrónico e o seu directorio de páxinas web. Entón era unha icona de modernidade. E explotaba moitos outros servizos masivos. Pero a súa historia, aínda que conta cun puñado de páxinas brillantes, é a dunha longa loita contra a irrelevancia e a marxinalidade, e aseméllase á dun vello imperio con pés de barro que perde aos poucos terreo e que non logra engancharse aos novos tempos.

Que perdeu Yahoo!? Primeiro, o dominio das procuras fronte a Google. Despois, o dos anuncios fronte a plataformas emerxentes como Facebook. Nunca soubo adaptarse a éraa da mobilidade. E as únicas boas noticias que deu en moito tempo foron relativas a compras milllonarias e a unha excelente manobra financeira, a compra dunha porcentaxe elevada de accións do xigante chinés Alibaba no 2004. Entón Yahoo! gastou 1.000 millóns. Hoxe esa participación vale moitísimo máis. E deu osíxeno á compaña, enmascarando e retrasasando a súa decadencia, pero non puido evitala. Chegou o momento de baixar a persiana. E de formar parte dunha nova empresa, Oath (xuramento, en inglés), xurdida da fusión con outro xigante en horas baixas tamén adquirido por Verizon, AOL (American Online, que engloba marcas como Huffington Post, Engadget e TechCrunch). Baixo o paraugas da nova compaña situaranse varios servizos que hoxe en día aínda son usados por millóns de persoas en todo o mundo.

Que pasará co correo electrónico? Aguantará o servizo de microblogging Tumblr? Que futuro agarda ao portal de fotografía Flickr? E aos populares portais de Finanzas e Deportes? Verizon terá a última palabra, e non hai que descartar que se produzan fusións, sinerxías ou peches, pero segundo declarou o novo máximo responsable de Oath, Tim Armstrong (ata agora a cargo de AOL), a integración debe preocupar pouco aos clientes e as marcas seguirán vivas.

Ten que preocuparse entón alguén que conte cunha ou dúas contas de email de Yahoo!? Pois parece que de momento non. Na industria dáse por sentado que se vai manter a marca, pero que se van producir notables cambios técnicos.

A reputación do veterano servizo -hai moitas contas que datan da época na que Bill Clinton era presidente dos Estados Unidos- quedou comprometida cando se fixo publico que sufriu senllos ataques que supuxeron a subtracción de información privada de máis de 1.000 millóns e de 500 millóns de usuarios respectivamente. E tamén hai que ter en conta os precedentes. En marzo, 4,5 millóns de contas de correo de Verizon foron desactivadas. Aos seus propietarios déronlles tres opcións: pasarse a unha conta de AOL, irse a outro provedor alleo á empresa ou pechala. Pode pasar o mesmo co correo de Yahoo!? Parece que non. É un servizo moito máis popular que o outro. E o seu valor de marca aínda é alto, a pesar dos problemas de seguridade. Nos Estados Unidos augúranlle unha longa vida, unha completa renovación tecnolóxica, e unha posible entrada no mercado do correo electrónico corporativo, no que agora mesmo raíña Gmail.

Que ocorrerá con Flickr e con Tumblr? Foron dous estandartes do imperio Yahoo!, exemplos de como a compaña intentou crecer a base de compras millonarias de produtos de gran éxito, pero que non lograron salvar ao xigante da decadencia e non lograron prosperar baixo o seu mandato, máis ben descarrilaron. Agora afrontan un incerto futuro. E quizais fágase realidade unha vella trola de Internet, a súa fusión nun conglomerado chamado Fumblr. Máis aló desta broma, o certo é que naceu un xigante, Oath, que conta con grandes retos para o futuro e un interesante punto de partida que moi poucos teñen, 1.300 millóns de usuarios das súas diferentes marcas.

Marissa Mayer: cinco anos de loita estéril

A historia de Yahoo! é a dunha continua loita pola preponderancia e a redefinición. E a de varias oportunidades perdidas. Na Rede poden atoparse referencias sobre as compras que puido facer e non fixo. Na lista destacan nomes como Google ou Facebook. Si, Yahoo! puido ter sido dona das que hoxe son as dúas principais compañas tecnolóxicas do mundo.

Que pasase? A pregunta non ten resposta máis aló da especulación, pero ten sentido facela vista a traxectoria da compaña nos últimos anos, con Marissa Mayer ao mando.

A fichaxe desta executiva procedente de Google e especialista en intelixencia artificial (foi a primeira enxeñeira do buscador) no 2012 supuxo o último gran intento de cambiar o rumbo errático de Yahoo!.

No 2013, tras reorganizar a compaña, Mayer fixo o seu primeiro gran xogada. Comprou Tumblr, un servizo de microblogging á alza, por 1.100 millóns de dólares. Tres anos despois, o seu valor habíase derrubado un 25 %. Foi a última da serie de adquisicións de renome que marcaron a vida de Yahoo!.

En 1999 fíxose con Geocities -un servizo gratuíto que acollía páxinas persoais de internautas- por 4.000 millóns de dólares. E pechouno no 2009. No 2005 outra estrela emerxente da rede que pasou a formar parte do imperio foi Flickr, entón rei absoluto da fotografía online, e cunha vertente social moi clara, pero que perdeu puxanza co paso dos anos e a consolidación de servizos como Instagram. Si foi un acerto a citada compra de gran parte do capital de Alibaba, agora un xigante. Ese paquete accionarial e a filial xaponesa de Yahoo! convertéronse nunha nova sociedade, chamada Altaba, que non foi vendida a Verizon.

A pesar do seu prestixio e a súa popularidade, Mayer non soubo dar o golpe de temón que necesitaba a compaña. E ao redor do seu figura se xerou un forte debate na prensa especializada estadounidense. Hai quen critica fortemente as súas decisións e o seu estilo de dirección. E chegan mesmo a comparala con Trump ou con María Antonieta (a raíña de Francia decapitada durante a revolución) polos seus excesos de gasto. Hai quen a defende e di que a súa misión era imposible, que Yahoo! xa se afundía sen remedio.