O gran reto virtual de Sony

Brais Capelán

EXTRAVOZ REDE

Lois Balado / Álex López-Benito

Probamos PlayStation VR, as lentes de realidade virtual coas que Sony se adiantou aos seus competidores na carreira por dominar este emerxente mercado en consolas. Pese ao conciso catálogo inicial deste novo periférico, xa hai distintos títulos que se abriron paso con forza nestes primeiros meses.

23 abr 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

O mundo dos videoxogos evoluciona continuamente. As grandes empresas do sector buscan constantemente sorprender aos usuarios con novas propostas e periféricos. No século pasado, foi Nintendo a primeira en penetrarse no mundo da realidade virtual coa súa consola Virtual Boy. Non tivo o éxito agardado e tívose que conformar co cualificativo de máquina de culto. Con todo, os avances tecnolóxicos destes últimos anos han feito posible que todas as empresas do sector busquen xa os seus propios sistemas de VR. Para computadores de sobremesa xa hai varias opcións que compiten polo liderado. En videoconsolas, Sony foi a compaña máis rápida coa súa PlayStation VR. En REDE probamos a experiencia destas lentes de realidade virtual, que son cualificadas como as mellores en canto a relación calidade-prezo.

A empresa xaponesa está a manter unha intensa actividade ao longo da presente xeración de consolas, co lanzamento de PlayStation 4 Slim e Pro . Esta última engade potencia ao sistema orixinal. Un dos obxectivos principais desta actualización é gozar de todo o potencial da realidade virtual. A pesar diso, as lentes de Sony son compatibles cos tres equipos dispoñibles, sen apenas ter incidencia na jugabilidad o feito de usalas nunha ou outra consola.

Esta primeira xeración de lentes de realidade virtual destaca polo gran armazón de cables e periféricos que son requiridos, e as de Sony non son unha excepción. Para utilizalas é necesario conectar a cámara oficial de PlayStation á consola. Ademais, as lentes inclúen unha segunda máquina que lles dá soporte e enerxía. O usuario deberá colocarse as lentes -que contan cun excelente sistema de suxeición á cabeza e, pasados os primeiros usos, resultan bastante cómodas- a unha distancia de dúas ou tres metros da cámara, que será a que nos centrará na imaxe.

Unha vez completado a montaxe de todos os elementos, é hora de comprobar o rendemento final deste periférico. Unha vez superadas as primeiras sesións, nas que un pode chegar a marearse ou desorientarse, pódese comprobar que todos os movementos que realizamos coa cabeza son recoñecidos á perfección, o que pasa por ser o logro principal de calquera destes aparellos. A pesar da satisfactoria experiencia, a calidade de imaxe non chega aos estándares doutras máquinas, algo que notaremos durante as sesións, sendo menor a resolución á que poderiamos gozar na pantalla. Talvez se trate do maior hándicap de Sony, pero é un feito que non entorpece a jugabilidad e que en ningún momento afecta á experiencia de inmersión.

Os xogos

Como sucede en calquera lanzamento de consola, a primeira gran remesa de xogos adoita estar liderada pola propia firma creadora do periférico. PlayStation VR non é unha excepción e Sony tirou do carro durante estes primeiros meses, con algunha agradable -e terrorífica- sorpresa. A maioría de lanzamentos ata a data cumprirían co cualificativo de experiencias, pois serven para descubrir o potencial destas lentes e introducir aos xogadores no mundo da realidade virtual.

O terror está a ser un dos grandes protagonistas ata o momento. Ninguén dubidaba que a sensación de inmersión que proporciona a realidade virtual ía ir da man de experiencias de xogo terroríficas. Sony presentou Until Dawn: Rush of Blood como unha expansión exclusiva de PlayStation VR da aclamada aventura gráfica. Trátase dun particular tren da bruxa no que deberemos, provistos de dúas armas, acabar con pantasmas e asasinos a través de distintos e elaborados niveis sobre raíles. Ao comezo da aventura, fornecerannos un gas que cambiará a nosa percepción da realidade, o que nos mergullará nun mundo de fantasía, cheo de misteriosas pantasmas e terroríficas salas que teremos que atravesar, non sen sobresaltos. Outro tipo de terror é o que expón Here They Lie. Trátase dunha aventura máis psicolóxica, na que deberemos descubrir quen é a muller de amarelo mentres loitamos contra forzas fantasmagóricas.

Pero, sin duda, a gran sorpresa e o videoxogo máis destacable para PlayStation VR ata o momento é Resident Evil 7: Biohazard. Todo un clásico do xénero desde fai vinte anos, a franquía de Capcom soubo evolucionar e regresar de forma maxistral ao survivor horror. O cambio de perspectiva, de terceira a primeira persoa, facía soñar aos fans coa aparición deste título entre os que estarían dispoñibles para as lentes de Sony. E así foi. A experiencia, que se pode gozar ao completo con PlayStation VR, proporciona ao xogador grandes dose de terror e, salvo pequenas imprecisións e momentos de confusión propias da acción do xogo, a experiencia é positiva.

Os xogos de condución tamén parecían destinados a chegar a este xénero, e Sony redeseñou Driveclub VR para vivir desde dentro unha experiencia de condución total. A compaña completa así un amplo abano de posibilidades para as súas lentes de realidade virtual.

TÍTULOS COMO «RESIDENT EVIL 7» LEVAN A REALIDADE VIRTUAL DA MAN DE EXPERIENCIAS TERRORÍFICAS