Apoteose do «smartphone»

Javier Armesto Andrés
Javier Armesto REDACCIÓN / LA VOZ

EXTRAVOZ REDE

ALBERT GEA

O Mobile World Congress abre as súas portas mañá, pero as principais compañas de dispositivos móbiles presentarán hoxe as súas novidades. Máis de 100.000 congresistas visitarán Barcelona para facer negocios e tomar o pulso a unha industria que mira cara ao 5G e a realidade aumentada. ?

26 feb 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

Quere asistir á maior feira de telecomunicacións do mundo? O Mobile World Congress abre mañá as súas portas un ano máis en Barcelona -celébrase alí desde o 2006- e para entrar só é necesario comprar un dos catro tipos de pases existentes: o máis barato custa 799 euros e o máis caro 4.999, IVE á parte. Os membros da GSMA (a asociación de operadores móbiles e compañas de telefonía que organiza o evento) teñen desconto do 30 % e os menores de 16 anos teñen o acceso prohibido durante os catro días do congreso, aínda que quen dispoñan dun pase Gold ou Platinum poden levar aos seus nenos e inscribilos no Mobile Explorers Club. Son detalles dun acontecemento que nesta edición volverá bater todas as marcas: 101.000 asistentes, preto de 2.200 expositores, máis de 3.600 medios de comunicación acreditados, 13.000 postos de traballo temporais e ao redor de 460.000 millóns de euros de impacto sobre a cidade. Que veremos este ano no MWC? 

Nokia e BlackBerry

O retorno. Despois de varias edicións en fóra de xogo, dúas marcas míticas regresan ao primeiro plano da actualidade estampadas en novos smartphones. Fano a través de dúas compañas, a finlandesa HMD e a chinesa TCL, que adquiriron as súas respectivas licenzas. A expectación é máxima: o Nokia 6 esgotouse nuns minutos tras pórse á venda nunha web chinesa e HMD vai explotar o hype con novos modelos para todas as gamas de prezo. Entre eles podería estar unha versión actualizada do 3310, un daqueles teléfonos indestructibles que converteron a Nokia no primeiro fabricante do mundo de éraa pre-iPhone.

Samsung

A compaña coreana dixo que non vai presentar en Barcelona o Galaxy S8, que sería a evolución do seu smartphone de referencia. Pero ninguén dubida de que ten un as na manga e todo apunta a que mostrará unha Tab S3 de máis de 10 polgadas, enfocada ao mercado profesional e con lapis dixital S Pen incorporado. Superada a crise do Note 7, Samsung segue sendo o número 1 en vendas e ten moito que dicir.

Móbiles sen marcos

A idea dos teléfonos modulares (LG G5, Moto Mods) non callou e a maioría dos fabricantes decidiron innovar por outro camiño. Na liña do rumoreado iPhone 8, que eliminaría o botón home, a maioría das compañas prepáranse para lanzar unha avalancha de móbiles sen marcos visibles e nos que a pantalla ocuparía todo o frontal. O sensor de pegadas pasa definitivamente á carcasa traseira e a conexión estándar sera o USB tipo C.

Realidade Aumentada

A Realidade Virtual parece (e é) un xogo comparado coa RA, que promete aplicacións profesionais como a que desenvolve a empresa galega Tesla Technologies para que os traballadores navais poidan ver planos virtuais sobreimpresionados ás pezas coas que operan. Asus mostrará no seu showroom de Barcelona (fóra da feira) o ZenPhone AR, primeiro móbil coas tecnoloxías Tango e DayDream de Google.

Internet das Cousas

Cantos dispositivos Wi-Fi ten en casa? En poucos anos non poderá contalos porque practicamente todos os obxectos estarán conectados a Internet, desde as lámpadas á aspiradora, o frigorífico ou o retrete. Para facelo posible será necesario avanzar cara ao novo protocolo de telecomunicacións, o 5G, do que xa hai experiencias piloto e que tamén ocupará un amplo espazo no MWC, da man de líderes como Ericsson ou Nokia.

Big Data

Un dos temas de moda, tras o resultado das eleccións norteamericanas. A enorme cantidade de datos que recollen as redes sociais e aplicacións móbiles que usamos todos os días pode ser usada para moitos fins, desde os puramente comerciais á mellora das condicións de vida; pero tamén para manipular e dirixir á opinión pública. A empresa coruñesa Improving Metrics mostrará como recolle datos anónimos e usámolos para mellorar as webs e as contornas dixitais.