­O ocaso dos deuses do móbil

Fátima F. Piñeiro REDACCIÓN / LA VOZ

EXTRAVOZ REDE

Blackberry foi a última das marcas clásicas en sucumbir á crueldade do mercado e deixará de fabricar terminais intelixentes. Antes que a compaña canadense, rendéronse as míticas Nokia, Ericsson ou Motorola, que na súa maioría acabaron en mans de compañas asiáticas para sobrevivir. ?

23 oct 2016 . Actualizado ás 04:45 h.

Leáronse a manta á cabeza e agora decidiron tirar a toalla. Sony, Blackberry e Microsoft son os últimos monstros da industria tecnolóxica que se renderon na encarnizada batalla na que están inmersos os fabricantes de teléfonos móbiles intelixentes (smartphones) por gañarse o favor dos consumidores. As perdas económicas fixéronse insoportables e non sacarán máis terminais ao mercado.

Porque a rei morto, rei posto. As compañas asiáticas dirixen con man de ferro un imperio antes dominado por fabricantes occidentais, como as míticas Nokia (Finlandia), Ericsson (Suecia), Siemens (Alemaña), Motorola (Estados Unidos), Alcatel (Francia)... E BlackBerry. Canadá é o berce dun dos primeiros rei Midas dos teléfonos intelixentes. Dominou un mercado que en España estalou na década dos anos 90. Naqueles primeiros tempos, a BlackBerry supuxo toda unha revolución. Era o teléfono máis cotizado, co que presumían os executivos, pois permitía navegar por Internet e consultar o correo electrónico dunha forma máis rápida e sinxela e tivo o primeiro sistema de mensaxería propia antes de que xurdise WhatsApp.

Aínda que loitou encarnizadamente por manter a súa posición, a empresa non logrou sobreporse ao golpe que supuxo a chegada dos teclados táctiles dos seus rivais (sobre todo, Apple). E acaba de anunciar que non sacará máis terminais ao mercado tras recoñecer unhas perdas de 332 millóns no segundo trimestre deste ano. A compaña canadense encartará ás no hardware e concentrará os seus esforzos no desenvolvemento de software. Isto non quere dicir que as BlackBerry desaparezan, senón que a compaña cederá os seus dereitos a outras empresas para que fabriquen no seu nome. Esa fórmula é a mesma que utilizou a mítica Nokia con Microsoft, aínda que a aventura acabou nun fracaso atronador.

Nokia prepara a súa volta

Para salvarse do desastre, Nokia agarrouse como un cravo ardendo á compaña fundada por Bill Gates, que no 2014 adquiriu o seu negocio de móbiles e a marca. O proxecto fixo augas. O seu sistema operativo Windows non ten nada que facer contra o iOS de Apple e o Android de Google. As vendas dos Microsoft Lumia derrubáronse un 70 % nun ano e a compaña anunciou fai uns meses o despedimento doutros 2.000 traballadores das súas fábricas. Microsoft parece ter aprendido a lección, non abandonará o seu soño de fabricar móbiles intelixentes, aínda que se centrará no negocio dos terminais de alta gama e deixará os básicos a empresas como Acer, Alcatel ou HP.

Os móbiles Nokia, pola súa banda, parece que volverán rexurdir das súas cinzas da man doutras dúas compañas. Unha, totalmente descoñecida e de nova creación, HMD, con sede tamén en Finlandia, que chegou a un acordo con Nokia Technologies, dedicada a redes de telecomunicacións, para cederlle patentes, dereitos de marca e de imaxe, para comercializar móbiles e comprimidos. Tamén adquirirá os dereitos de uso da marca Nokia, en mans aínda de Microsoft. Esta, á súa vez, venderá os activos de telefonía móbil que posúe do grupo finlandés a FIH, filial da multinacional taiwanesa Foxconn, o maior fabricante de móbiles do mundo, que ensambla aparellos de case todas as marcas desde Apple a Samsung ou LG.

Motorola, chinesa

Outra marca mítica foi a estadounidense Motorola, cuxa división de móbiles foi adquirida por Google no 2011. Tres anos despois vendeulla á chinesa Lenovo, que mantén a marca. O buscador quedou coas súas patentes. Motorola pasará á historia por comercializar en 1983 o primeiro teléfono móbil, cuxo alcumo xa o di todo: o ladrillo. Pesaba 800 gramos.

Dous anos despois saltou á fama a alemá Siemens cun modelo que parecía un bolso feminino do grande que era. Tras varias décadas de reinado, o fabricante entrou en barrena e no 2005 vendeu a división de móbiles á taiwanesa Ben Q, que correu unha sorte aínda peor. No 2006 declarouse en quebra e desapareceron os móbiles Siemens. Ben Q segue operando no seu país como fabricante e montador, pero só usa a súa propia marca.

E Ericsson, xaponesa

A sueca Ericson correu unha sorte parecida á das súas entón competidores. Para superar a crise decidiu fusionarse con Sony e é 100 % xaponesas. Ericson segue existindo, pero dedícase á fabricación de equipos de redes de telefonía.

Moitos se preguntarán tamén que terá sido de Alcatel. Pois segue vivita e coleando. Das míticas é talvez a que menos sobresaltos soportou nos últimos anos. A outrora compaña francesa vendeu a súa división de móbiles á chinesa TLC no 2004 e aí segue a alianza.

A chegada dos teclados táctiles, fundamentalmente da man de Apple, supuxo o fin para moitas das marcas pioneiras no negocio. Agora, un erro de deseño ou de fabricación pode ser a estocada para calquera empresa. Sábeo ben Samsung, aínda que aínda está por ver que consecuencias a medio prazo terá o fracaso do Galaxy Note 7. A fuga de clientes polo incendio das baterías pode acabar co fabricante surcoreano fose do trono de fabricantes.