As cidades do futuro deseñaranse tendo en conta unha pirámide de prioridades, cuxo lugar máis alto se reserva para os peóns, os ciclistas e o transporte público. É o novo modelo que propoñen a DXT e os concellos. Todo cambiará en dez anos.
21 novs 2021 . Actualizado ás 05:00 h.E l gran cambio nas cidades vén madurando desde hai anos, pero a pandemia hao acelerado todo. Alcaldes, concelleiros e expertos en urbanismo han ir elaborando plans para que as súas cidades sexan máis amables e seguras para darlle todo o protagonismo aos cidadáns. Máis peón e menos coche. Ese é o plan da Dirección Xeral de Tráfico para as cidades do futuro. Un plan que se puxo en marcha coa redución a 30 quilómetros por hora da velocidade máxima nas rúas dun só carril e que debería ter a súa máxima expresión no 2030, con máis espazos peonís e cun incremento das novas formas de mobilidade urbana, como a bicicleta e os patinetes eléctricos. Eses obxectivos quedaron definidos nas conclusións do VI Encontro de Cidades organizado pola DXT en Zaragoza o pasado mes de outubro e no que se definiron as bases da nova mobilidade urbana.
SEGUINDO As TENDENCIAS
O modelo de mobilidade urbana está en plena transformación e baséase nunhas tendencias moi marcadas e que foron analizadas polos expertos no congreso de Zaragoza. Entre esas tendencias destacan a concentración da poboación nos núcleos urbanos, o aumento continuado do número de persoas de idade avanzada, a irrupción das novas formas de mobilidade persoal (como os patinetes eléctricos), o incremento do uso da moto como medio de transporte diario e alternativo ao coche, a repartición urbana do cada vez máis puxante comercio electrónico, o auxe de fórmulas de mobilidade compartida fronte ao vehículo en propiedade e o crecente aumento das aplicacións para planificar os desprazamentos.
A METADE DE MORTES
Os retos do plan para as Cidades 2030 pasan polo deseño e a posta en marcha de actuacións para crear contornas urbanas máis saudables e habitables, para o que en primeiro lugar se necesita que sexan máis seguros. O obxectivo principal é reducir á metade nos próximos dez anos o número de mortes en accidentes de tráfico nas cidades, sobre todo porque as políticas da DXT contra a sinistralidade tiveron ata agora moi pouco efecto nas zonas urbanas fronte á importante redución acadada nas estradas. E outro dato que preocupa: 8 de cada 10 falecidos nas cidades eran peóns, ciclistas, motoristas e usuarios de vehículos de mobilidade persoal.
COS VULNERABLES
O deseño das cidades do futuro terá que estar, polo tanto, baseado en criterios de seguridade viaria, de sustentabilidade ambiental e de amabilidade coas persoas máis vulnerables, é dicir, cos maiores e cos nenos. A eles deberán ir dedicadas esas novas urbes, o novo concepto de cidade, con itinerarios peonís continuos e accesibles deseñados por medio de plans de mobilidade baseados nunha pirámide de prioridades. Esta estará encabezada polos peóns, os ciclistas e o transporte público, fronte á soberanía que gozou o vehículo privado durante os últimos anos. Esas son as previsións, e os expertos aseguran que non hai marcha atrás.
A DXT propón cidades máis seguras e menos contaminantes. Chega a nova mobilidade urbana