Os eléctricos ponse a tiro

Por Juan Ares

MOTOR ON

-

Os coches eléctricos vanse implantando aos poucos no mercado español, aínda que é certo que Madrid acapara case todas as vendas. Entre xaneiro e setembro deste ano matriculáronse 15.021 coches eléctricos. A chegada de novos modelos máis baratos acelerará as vendas.

17 oct 2021 . Actualizado ás 09:35 h.

Ademais de modelos máis económicos, hai que dicir que o Plan Moves do Goberno resta aos prezos dos fabricantes ata 7.000 zumentos euros, que poñen xa a tiro de moitos usuarios a posibilidade dun eléctrico. De todos os xeitos, non podemos ser moi optimistas aínda coas vendas de eléctricos, xa que, deses poucos máis de quince mil vehículos matriculados en España este ano, a maioría deles fórono por empresas de carsharing (alugueiro por horas) en Madrid ou en flotas de empresas. Os particulares, de momento, non dan mostras de interese.

De calquera forma, o primeiro que deberiamos facer antes de preguntar por un eléctrico é saber se as necesidades de utilización pasan por unha autonomía limitada e pola necesidade de depender sempre dun enchufe para o seu recarga.

Pero no caso de que ambas as cuestións sorrían ao eléctrico e que, ademais, a nosa conciencia ambiental indúzanos a iso, hai que animarse porque a oferta dos fabricantes hase ampliado moito nos últimos meses, ata o punto de contar xa preto de medio centenar de modelos dispoñibles e sobre todo con prezos máis aquilatados nos últimos meses.

CARGADORES SUBVENCIONADOS

Outro dos puntos que xogaban en contra da compra de coches eléctricos era a dificultade de instalar os cargadores en domicilios particulares, especialmente nos garaxes comunitarios dos edificios de veciños. Unha incógnita que nos aclara Rubén Blanco , o CEO da compaña galega Movelco, líder na montaxe de cargadores, que nos di que «podemos instalar cargadores en calquera praza de garaxe cun prezo entre 1.500 e 2.000 euros, pero que ademais está subvencionado nun 70% polo Plan Moves III». Ademais, como sinala o responsable de Movelco, calquera propietario dunha praza pode colocalo sen que a comunidade poida oporse, segundo a lei. Asunto resolto, xa que logo.

Así pois, o automóbil eléctrico vai tomando forma nos plans de futuro de moitos automobilistas e, como dicimos, especialmente coa democratización dos seus prezos grazas ao Plan Moves, que xa permiten adquirir algúns modelos por baixo dos 20.000 euros ou con financiamentos mensuais con cotas de pouco máis de 100 euros. Isto supón colocarse xa na órbita doutros modelos utilitarios con motores de combustión.

Modelos como o Dacia Spring, que só ten versión eléctrica, o Fiat 500e, o Renault Twingo ou o Seat Mii, que por certo esgotou a súa vida comercial, teñen prezos atractivos, ademais do Ami de Citroën, que xoga noutra liga e que, sen compararse cos anteriores, oficia de vehículo de mobilidade para determinados usos. A incógnita de saber se o coche eléctrico callará entre os clientes particulares resolverase nos próximos meses.

Cinco eléctricos económicos

-

Citroën AMI: un vehículo de mobilidade. Non se pode confundir cun coche. É máis ben un microcoche que nin sequera necesita de carné para conducilo (desde os quince anos) e que só ofrece unha autonomía de 75 quilómetros. Unha das súas particularidades é que pode adquirirse nas tendas da cadea FNAC, a súa carrocería é de plástico e o seu interior moi espartano. Iso si, poderás conectar o teu móbil e gozar de música ou navegador. O Renault Twizzy é o máis parecido.

CARACTERÍSTICAS

Lonxitude: 2,41 m Anchura: 1,39 m

Prazas: 2

Maleteiro: 63 l

Potencia: 6 kw

Autonomía: 75 km

Velocidade: 45 kms/h

PREZOS

P.V.P: 7.200 euros

Entrada: 3.521

Cota mensual: 19,99

Nº Cotas: 35

Última cota: 3.480

Compra: Por Internet

-

Dacia Spring: o máis democrático. Dixemos del cando o probamos que nos parecía unha digna versión eléctrica do Dacia Sandero e que era o primeiro coche eléctrico democrático, pois o seu prezo chega a moitos usuarios que ata agora non contemplaban esta posibilidade. É un modelo honesto, non trata de enganar e, como o Sandero, mesmo pode parecer un SUV. Como din en Dacia, pretende ter só o imprescindible para rodar con seguridade.

CARACTERÍSTICAS

Lonxitude: 3,73m Anchura: 1,77 m

Prazas: 4

Maleteiro: 270 l

Potencia: 33 kw

Autonomía: 230 km

Velocidade: 125 kms/h

PREZOS

P.V.P: 19.505 euros

P.V.P + Moves: 17.595

FINANCIAMENTO

Entrada: 7.000

Cotas (36): 108,34

Valor garantido: 8.824,23 euros

(subvención tras a compra: 7.000 euros)

Fiat 500 e: a «dolce vita» sen ruído. O Fiat 500 pode presumir de ser un dos coches con máis personalidade do mercado e a este modelo, eminentemente urbano, vaille como anel ao dedo unha motorización eléctrica, que chega agora. É o primeiro modelo da marca cunha motorización deste tipo e ten tres niveles de acabado, Action, Icon e A Prima, que é o tope de gama, cun sofisticado teito de cristal, faros Full LED e lamias de 17 polgadas. Tamén en versión Cabrio.

CARACTERÍSTICAS

Lonxitude: 3,62 m Anchura: 1,74 m

Prazas: 4

Maleteiro: 185 l

Potencia: 70 kw

Autonomía: 190 km

Velocidade: 135 kms/h

(500e Action 23,8 kWh)

PREZOS

P.V.P: 22.908 euros FINANCIAMENTO

Cota (36): 149

P.V.P: 0000

Entrada: non

Última cota: 12.537 euros

(Fiat 500e Action)

-

Renault Twingo e-Tech eléctrico. O Twingo sempre foi un modelo urbano pero con moita personalidade, e agora non abandona esa característica coa versión eléctrica. É un modelo xuvenil e desenfadado que pertence á nova xeración E-Tech de Renault, con tecnoloxía que a marca herda dos Alpine de F1. Por exemplo, os tres modos de recuperación de enerxía nas freadas que favorecen a súa autonomía. Ademais, é moi áxil e ten un radio de xiro moi reducido.

CARACTERÍSTICAS

Lonxitude: 3,61 m Anchura: 1,64 m

Prazas: 4

Maleteiro: 210 l

Potencia: 60 kw

Autonomía: 190 km

Velocidade: 135 kms/h

(Twingo Vibes 20 kw)

PREZOS

P.V.P: 23.385 euros

P.V.P + Moves:20.925

FINANCIAMENTO

Entrada: 10.000

Cotas (36): 111,58

Valor garantido: 9.595 euros

(subvención tras a compra: 7.000 euros)

-

Smart Fortwo EQ: apara onde outros non poden. O Smart Fortwo sempre foi un vehículo de cidade. Por dimensións é capaz de ocupar espazos onde outros non caben. Claro que en contra ten o feito de ser un bipraza. É un coche moi ben acabado e por iso o seu prezo non é moi competitivo respecto doutros eléctricos urbanos. Do mesmo xeito que o Fiat 500, tamén ten unha versión convertible. Foi un dos primeiros modelos que abrazaron a filosofía eléctrica.

CARACTERÍSTICAS

Lonxitude: 2,65 m Anchura: 1,66 m

Prazas: 2

Maleteiro: 260 l

Potencia: 60 kw

Autonomía: 169 km

Velocidade: 130 kms/h

PREZOS

P.V.P: 20.111,61 euros

FINANCIAMENTO

Cotas (36): 131,78

Cota final: 12.842

(subvención tras a compra: 7.000 euros)