BMW eléctricos: camiño cara ao 2030

Por Juan Torrón

MOTOR ON

O Grupo BMW recoñece que a electrificación é a tecnoloxía principal para conseguir os obxectivos de emisións de CO2 tal e como recolle o Protocolo de París. A súa aposta por estes modelos electrificados levaralle a vender 7 millóns destes coches no 2030.

15 ago 2021 . Actualizado ás 10:25 h.

Pero mentres chegan eses anos, a marca quere realizar unha transición ordenada que lle permita aos clientes elixir entre un amplo abano de tecnoloxías diferentes. Baixo o capó dos seus coches a marca bávara seguirá desenvolvendo e investigando para lograr motores de gasolina e diésel cada día máis eficientes. Uns motores que se verán apoiados tamén pola electrificación, con eléctricos de 48 voltios coñecidos como micro-híbridos, con híbridos enchufables ou con híbridos autorrecargables. Para os que busquen só modelos eléctricos, BMW tamén responde con coches como o i3, o iX3 e o Mini eléctrico. Modelos que xa están no mercado e que leste mesmo ano se verán reforzados coa chegada dun SUV de tamaño pequeno denominado iX e unha berlina Gran Coupé chamada i4.

Outra das tecnoloxías que ofrecerá BMW en próximos anos é a pila de combustible de hidróxeno, cuxas vantaxes estarán nunha recarga rápida do depósito de entre 3 e 4 minutos, non necesitando cargador e emitindo 0 gramos de CO2 á atmosfera. O inconveniente é que aínda non se dan as condicións adecuadas para producir e fornecer hidróxeno verde en cantidades relevantes, xa que o seu custo é moi elevado.

Ata que cheguemos ao 2030, os fitos que se marcou o grupo alemán son os seguintes: leste mesmo ano, vender a nivel mundial un millón de vehículos electrificados; no 2023, dispor de modelos electrificados en todos os segmento crave, e, en 2025, aumentar as vendas de electrificados aos dous millóns de unidades, o que suporá un total dun 25 por cento das súas vendas. Pero sin duda o 2025 será unha data moi importante para Mini, xa que a partir de entón non volverá fabricar un coche de combustión. Xa no 2030 os obxectivos serán vender 7 millóns de electrificados, é dicir a metade da vendas de todo o grupo, o que suporá 130.000 unidades no mercado español.

A nivel grupo, para lograr estes fitos hai que destacar o esforzo que realizaron por lograr tamén unha produción sostible. Desde o ano pasado a electricidade para esta fabricación só provén de enerxías renovables, é máis, o i3, que é reciclable nun 95 por cento, xa se fabrica con esta electricidade limpa. E é que a marca logrou reducir desde o 2006 ata hoxe o consumo de enerxía e auga en máis dun 50 por cento en enerxía e dun 70 por cento en auga. Ademais, nun momento que tanto se fala de fábricas de baterías, BMW deseña as súas propias baterías, achega o I+D e prodúceas. A marca aínda vai máis lonxe, xa que co fin de ter o control total da cadea de subministración compran o cobalto e o litio no mercado para logo fabricar as celas das baterías. Actualmente posúen un contrato de litio en Australia e de cobalto en Marrocos.