Os coches xa non se pagan en man

MOTOR ON

Aquel vello costume tan galega de ir aforrando peseta a peseta ata reunir o total e presentarse co diñeiro para comprar o coche en man pasou á historia. Os propios vendedores tratan de ofrecerlle ao cliente diferentes fórmulas de financiamento.

18 abr 2021 . Actualizado ás 23:47 h.

A única alternativa á tocateja que había antes á hora de comprar o coche era a firma de letras, un compromiso de pagamento avalado polo banco e que obrigaba a pagar cada mes ata finalizar o mesmo.

Na actualidade, os concesionarios das marcas xa dispoñen de diferentes plans para financiar as compras, e mesmo se impón, cada día máis, a opción do renting, que máis que unha compra é un alugueiro a tres ou catro anos e cun número acordado de quilómetros máximo. Ao acabar o contrato, polo que se pagan cotas mensuais e que inclúe mantemento, pneumáticos e impostos, o coche devólvese á concesión sen máis, ou se renova o contrato por un novo coche.

O éxito que ten este sistema nos últimos anos denota que o interese dos españois está a cambiar da propiedade ao uso. Xa non se trata de ter un coche ao noso nome, senón de ter un coche á porta de casa para usalo cando queiramos.

Esta fórmula é aínda máis conveniente se se trata dun autónomo ou unha empresa, xa que as cotas que se pagan cada mes polo coche compútanse contablemente como gastos, na súa totalidade.

Outro factor que xoga a favor do renting sobre a compra é a incerteza actual con respecto ás tecnoloxías. Antes calquera cliente tiña claro que quería un diésel, maioritariamente, ou se non un coche de gasolina como opción. Agora mesmo as ofertas electrificadas multiplicáronse con híbridos e mesmo de gas e proximamente chega unha nova tecnoloxía eléctrica con hidróxeno. E moitos non saben se aínda se poden comprar un diésel, un gasolina ou teñen que pasar ao sector electrificado por obrigación. Esa incerteza ante a compra dun coche, que en moitos casos imos ter durante cinco, dez, ou máis anos, pode impulsar a moitos clientes cara ao renting, alugar un coche durante os próximos anos e ver que pasa co sector.

Comprar un coche agora é máis complicado que fai dez ou quince anos. Ademais de saber que tecnoloxía convennos, debemos elixir o tipo de operación que queremos. Financiar os coches pode parecer vantaxoso, pero temos que facer os números con coidado para non caer en erros. A importancia do persoal de vendas dos concesionarios é fundamental. Os vendedores e asesores comerciais teñen que facer un labor ardua explicando ao cliente as distintas posibilidades de compra e as súas vantaxes e inconvenientes.

En man, «renting», multiopción, ou financiamento lineal?

Simulando a compra dun Peugeot 208, modelo máis vendido de marzo, neste caso con motor eléctrico que se beneficia do Plan Moves recentemente aprobado, vemos como é a operación con cada forma de pagamento.

EN MAN

A fórmula preferida hai algúns anos, agora apenas significa un 10 por cento das operacións na maioría das marcas. Neste caso só hai que pagar o prezo en man do vehículo.

PREZO 14.200 euros (con axudas directas do Plan Moves de 7.000 euros)

IMPOSTOS Corren a conta do comprador

SEGURO Corre a conta do comprador

MANTEMENTO Corre a conta do comprador

VALOR O propietario recupera parte do valor do coche cando o vende

«RENTING»

Esta fórmula supón o alugueiro do coche durante tres ou catro anos, tras os cales se devolve ao concesionario. Pode facerse con ou sen pagamento de entrada. O cliente se desentiende do resto de gastos.

COTA 199 euros

DURACIÓN 36 meses

ENTRADA 4.617 euros

QUILÓMETROS Límite de 30.000 quilómetros

GASTOS INCLUÍDOS NA COTA Seguro a todo risco, mantemento e impostos

MULTIOPCIÓN

É unha compra aprazada 48 meses polo valor da metade do coche, tras os cales o comprador elixe entre tres opcións: pagar a outra metade, devolver o coche ou cambialo por outro.

COTA 132 euros

DURACIÓN 48 meses

ENTRADA 4.617 euros

QUILÓMETROS Límite de 40.000 quilómetros

GASTOS INCLUÍDOS NA COTA Seguro a todo risco, mantemento e impostos

FINANCIAMENTO LINEAL

É o financiamento habitual de compra do coche que xeralmente se fai na propia financeira da marca, fixando o pagamento de cotas, aínda que o resto dos gastos corren a conta do cliente.

COTA - 236 euros

DURACIÓN - 96 meses

ENTRADA 4.617 euros

QUILÓMETROS Sen límite

GASTOS NON INCLUÍDOS Seguro a todo risco, mantemento e impostos