Pero aínda me podo comprar un diésel?

MOTOR ON

Esa é a pregunta que se fan moitos galegos á hora de adquirir un coche novo nesta época na que o diésel parece estar maldito. E o certo é que a resposta é que non só llo poden comprar, senón que é o máis aconsellable se van facer moitos quilómetros con el.

15 feb 2021 . Actualizado ás 09:51 h.

Un automóbil moderno con motor diésel non contamina máis que un de gasolina, mentres que as súas cifras de consumo e de autonomía non teñen parangón con ningunha outra motorización, xa sexa de gasolina ou híbrida. 

Xa que logo, para os rodadores, os que fan miles de quilómetros por estrada cada ano, é a única opción lóxica posible. 

Para aqueles que non son amantes dos diésel (ruído e tosquedad dalgúns motores) e que non lles importa un consumo máis alto, a posibilidade dos coches de gasolina tamén é boa. 

Algúns pregúntanse polas bondades dos coches híbridos, xa sexan enchufables ou non, e aquí hai que dicir que estes vehículos non expresan as súas mellores virtudes na estrada. Facer quilómetros non é o seu, pois as súas baterías non duran máis aló dos primeiros sesenta quilómetros e a partir de aí mover con motores de gasolina (algúns con híbridos diésel) e teñen que soportar o maior peso desas baterías e xa que logo é maior o consumo. Outro inconveniente dos híbridos por estrada é que os seus depósitos, xeralmente, son máis pequenos ao ter que deixar sitio para as baterías, e iso obriga a ter que encher en rangos de 400 ou 450 quilómetros máximo. É dicir, da Coruña a Madrid, por exemplo, non se pode ir do tirón, como nun diésel. 

Outra cousa é que vostede faga traxectos curtos por estrada, de proximidade, ou compatibilizándoos con percorridos urbanos. Neste terreo os híbridos ou híbridos enchufables son imbatibles en consumo. Como vemos no cadro estatístico que figura nesta páxina, o crecemento das vendas deste tipo de motores no último ano foi espectacular, porque a oferta de modelos creceu exponencialmente en todas as marcas. 

Os coches eléctricos en Galicia, aínda son minoría. De feito, o seu uso xustifícase máis en vehículos de empresa, ou de repartición, en distancias curtas pola súa limitada autonomía.

Tecnoloxía que crea confusión

L vos concesionarios galegos están inmersos na galopante electrificación á que se viu abocada a automoción europea para cumprir os obxectivos de CO2. Iso significa que na maioría de modelos novos aparecen versións híbridas, híbridas enchufables, micro híbridas e eléctricas, por non falar dos coches de GLP ou GNC, as alternativas híbridas de gas. Explícao así Jacobo Ramos, xerente de Fiateira Motor: «O mercado ofrece cada vez máis posibilidades aos clientes e o importante é a capacidade dos asesores comerciais de coñecer as necesidades do cliente para poder orientarlle sobre o que necesita». 

Isto sucede agora, cando fai tan só cinco anos o 80 % dos clientes que entraban nun concesionario galego xa levaban claro que se ían comprar un diésel. 

Como vemos no cadro estatístico, un 22,5 % dos españois que compraron coche o ano pasado decantouse por algunha das motorizacións eléctricas, xa sexan híbridos, enchufables ou de gas. Apenas un 5 % menos dos que o fixeron por un diésel. E é que o mercado deu un envorco, a pesar de que ás veces estas compras se fan sen saber se realmente compramos o que nos fai falta. É lóxico, porque as motorizacións híbridas xa teñen tres variantes (híbridos puros, enchufables e de 48V ou microhíbridos), a máis diso os eléctricos, que son outra tecnoloxía. E ademais hai motores híbridos de gas (GLP e GNC) que funcionan con gasolina e co gas. E pronto virá unha nova tecnoloxía como é a de motores de hidróxeno, que son motores eléctricos alimentados por este combustible, sen necesidade de enchufarse para recargar. 

Unha nova era que some aos clientes na confusión, porque nin as vantaxes duns son tan evidentes nin os defectos dos tradicionais diésel tan graves. O peor coche segue sendo o que ten máis de quince anos de antigüidade, por falta de seguridade e potencial de contaminación.

Para pensarllo

Híbrido / Híbrido enchufable / gas

A favor

- Menos emisións, suavidade e silencio

- Mellores consumos en cidade

EN CONTRA

- Autonomía (excepto os de gas)

- Consumos altos na estrada (híbridos e enchufables)

Diésel

A favor

- Baixo consumo, gran autonomía

- Boa resposta dos seus motores (par motor)

EN CONTRA

- Ruído, maior mantemento

- Máis caros (sobre os gasolina), depreciación futura

Gasolina

A favor

- Sensacións de condución, prestacións e suavidade

- Prezos mais económicos

EN CONTRA

- Consumos máis altos na estrada (sobre os diésel)

- Emisións (sobre os híbridos)