O «renting», en auxe

MOTOR ON

Ano tras ano as vendas de automóbiles a particulares en España vai minguando, mentres que as operacións de «renting» (alugueiro a longo prazo) aumentan de forma importante, como quedou patente no 2019: rexistráronse máis de 300.000 operacións, un 13,14 % máis que no 2018.

12 ene 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

O renting xa supón no noso país un 20,23 % de todas as matriculacións de automóbiles novos, e o valor dos investimentos de compra destes vehículos acada 5.946 millóns de euros.

A razón do éxito deste modelo de negocio radica en que cada vez a propiedade dun coche apréciase menos. Moitos clientes xa non desexan ter un coche propio e prefiren alugalo a longo prazo, en operacións que adoitan ter unha duración de tres ou catro anos, durante os cales se pagan cotas mensuais e nas que se inclúe, ademais do alugueiro do propio vehículo, as revisións, as avarías, a substitución dos pneumáticos, o seguro ou mesmo a asistencia na estrada.

Ao cabo dos tres ou catro anos, o cliente ten unha opción de compra do vehículo polo seu valor residual (exercida por moi poucos) ou a opción de cambiar de coche e iniciar así un novo renting.

Ademais, esta fórmula ten outras vantaxes para profesionais autónomos ou empresas, e é que as cotas mensuais que pagan polo coche compútanse como gastos, co cal teñen repercusión fiscal máis neta que a propia compra do vehículo.

O auxe do negocio do renting propiciou que cada día haxa máis ofertas e en condicións máis vantaxosas. Ademais, a situación de incerteza respecto ao futuro dos coches diésel ou de gasolina tampouco favorece a compra de novos vehículos e os clientes refúxianse no renting ata ter seguridade. Resulta curioso observar que o 53 % dos vehículos con esta modalidade no 2019 foron diésel, o que evidencia que os clientes seguen preferindo este tipo de vehículos cando non teñen que compralos.

Hai que dicir que o mercado do renting inclúe unha porcentaxe de operacións de furgonetas utilizadas tanto por empresas como por autónomos, ata o punto de que entre os modelos máis demandados están as incombustibles Renault Kangoo ou Citroën Berlingo. Tamén se rexistraron 3.500 renting de coches eléctricos no 2019.

«Renting» por marcas en España no 2019

Marca %Variación 2018

1º Volkswagen + 6,17

2º Peugeot + 11,40

3º Renault - 4,34

4º Seat + 33,25

5º BMW + 21,40

6º Toyota + 24,66

7º Audi - 0,30

8º Citroën + 5,70

9º Ford + 13,79

10º Nissan - 3,69

«Renting» por modelos en España no 2019

Modelo %Variación 2018

1º Nissan Qashqai + 9,69

2º Renault Kangoo + 1,81

3º Seat León + 9,64

4º Volkswagen Golf + 15,53

5º Citroën Berlingo + 5,29

6º Renault Clio - 2,45

7º Toyota C-HR + 176,27

8º Seat Arona + 114,87

9º Peugeot 3008 + 31,91

10º Volkswagen Polo - 25,88