Peugeot 208: o seu deseño non deixa indiferente a ninguén

Juan Torrón

MOTOR ON

Mañá ponse á venda un novo Peugeot 208. Só herda o nome, todo o demais é novo e entre a súa carta de presentación destaca unha versión totalmente eléctrica. A súa liña é igual de atractiva que o resto dos seus irmáns diésel e gasolina, pero cunha autonomía de 340 quilómetros.

10 novs 2019 . Actualizado ás 10:22 h.

Á venda mañá, Peugeot España quere conquistar nun ano a máis de 22.000 clientes coa chegada deste novo 208 que nada ten que ver co anterior. Cunha carrocería de 5 portas a marca francesa xa anuncia que non haberá de 3 portas e que, cos tempos que corren coas multas ás emisións de CO2, non haberá versión GTi. Ante estes datos, a marca propón tres motorizacións diferentes: a diésel BlueHDi de 102 cabalos e caixa de cambios manual de 6 velocidades; as gasolina, que co motor de tres cilindros poden outorgar potencias entre os 70 e os 130 cabalos, e por suposto a cento por cento eléctrica, que ofrecerá 136 cabalos de potencia. Outra novidade importante é a incorporación da caixa de cambios automática de 8 velocidades para as versións máis potentes.

Con catro niveles de acabados diferentes, os prezos partirán desde os 11.100 euros, con todo tipo de promocións. O mesmo ocorre coa versión eléctrica, que Peugeot anunciará nos 21.750 euros coas distintas axudas da Administración e da que agardan vender entre un 5 % e un 10 % do total das súas vendas. A pesar do esforzo, o prezo do eléctrico segue sendo o dobre.

O novo 208 ofrece un deseño moi atractivo e sobre todo atrevido se o comparamos cunha competencia máis convencional como é o Clio ou o propio Corsa. As súas liñas son moi agresivas desde a primeira mirada, con esa firma luminosa dianteira que percorre de forma vertical o frontal e reforza unha grella de gran tamaño e deseño deportivo. Pasos de rodas ensanchados e un pequeno alerón sobre o portón posterior colaboran nesta liña xuvenil. Pero se sorprende no seu exterior hai que entrar nel e apreciar os materiais utilizados pola marca, agradables ao tacto e moi vistosos, como a simulación da fibra de carbono da versión GT Line. E todo iso combinado co i-Cockpit, que consiste nun volante de pequeno tamaño que nos deixa ver o cadro de instrumentos, neste caso tridimensional, por amais do volante. Os asentos recollen á perfección e a parte traseira quedou un pouco pequena.

O tarado das suspensións, a eficacia da dirección directa e o bo rendemento dos seus motores sorprende gratamente a quen o proba. Avecíñanse bos tempos.

Máis de 22 millóns de unidades 

Non é facil falar de modelos que lograron conquistar a máis de 22 millóns de persoas e que aínda hoxe continúan a pleno rendemento. É o caso da saga 200 de Peugeot, que co lanzamento do 205 no ano 1983 iniciaba esta andaina que aínda hoxe continúa.

Naquel ano 83 o Peugeot 205 chegaba para competir no coñecido segmento dos utilitarios. Coches urbanos que cubrían o segmento B, un dos de maior demanda neses anos. Despois dun exitoso 205 seguíronlle o 206, 207 e o 208, que por certo agora se renova totalmente para seguir aumentando os adeptos duns coches que saíron moi redondos en todo o seu conxunto. Uns coches que se fabricaron en 13 plantas de produción e en países tan diferentes como Francia e China , Irán ou Malaisia ou Arxentina e Eslovaquia.

O primeiro Peugeot 205, deseñado por Gérard Welter, logrou estar no máis alto das listas de vendas durante máis de 15 anos. Foise renovando e ofrecendo multitude de opcións. Carrocería de tres e cinco portas e mesmo convertibles. E quen non lembra esa versión 1.9 GTi que outorgaba por aquel entón 130 cabalos de potencia. Baixo estes tres números Peugeot logro gañar varios mundiais de ralis e o París-Dakar durante os anos 1987 e 1988.

En 1998 chego o reto de cambialo na súa totalidade, subirlle un díxito máis e chamalo 206. Peugeot seguiu no mais alto das vendas e volveu gañar no mundial de ralis con Marcus Gronholm. A marca francesa apostou nestes anos por novas siluetas como o coupe cabrio, a berlina e mesmo unha versión familiar denominada SW. Eran anos de motores deportivos e así destacaron as versións GTi, GT WRC e o 206 RC. O 206 viviu desde 1998 ao 2011, ano no que foi relevado polo 207. Con este modelo Peugeot xa logrou as cinco estrelas en seguridade EuroNCAP e como visionarios do mundo recreacional lanzar unha versión outdoor de estilo crossover. Tamén sera lembrado por equipar un motor de baixas emisións, por baixo dos 100 gramos co 1.6 HDi de 92 cabalos. Corría o ano 2012 cando Peugeot volveu cambiarlle de nome para dar entrada ao 208, coche que se mantivo no mercado ata fai tan só uns días, xa que a historia continuará con outro novo 208 que contaremos nas páxinas seguintes e que será lembrado como o primeiro vehículo cento por cento eléctrico da popular saga 200.