O coche que desmonta a lenda de Tesla

MOTOR ON

Os que se crían que Tesla tiña a panacea do coche eléctrico xa poden irse esquecendo de pagar seis cifras por el e abrazar a filosofía de Hyundai, que ofrece un modelo SUV compacto como o Kona, nunha versión eléctrica cunha autonomía de 482 quilómetros e por un prezo desde 38.500 euros. Agardan vender dous miles unidades o próximo ano.

11 novs 2018 . Actualizado ás 10:22 h.

Ao redor de Tesla creáronse moitas expectativas que non acaban de callar industrialmente e ameazan con acabar convertendo á marca nun conto de pura mercadotecnia.

E seguramente Hyundai vaise converter nun dos que asesten a puntilla a Tesla co coche que tivemos ocasión de probar e que xa se comercializa nos seus concesionarios. O Kona eléctrico é unha realidade e con dous miles unidades previstas pode converterse en líder do mercado español.

Partindo da base do SUV compacto da marca, con algunhas diferenzas estéticas como a súa grella dianteira pechada, os seus faros Full LED, ou as súas lamias específicas, Hyundai deseñou un coche cun motor eléctrico que ten dúas versións, unha con batería de 64 quilowatts hora capaz de desenvolver 204 cabalos e proporcionar unha autonomía de 482 quilómetros en ciclo WLTP (condicións reais) e outra máis reducida de 39 quilowatts hora, con 136 cabalos e autonomía de 312 quilómetros.

Hyundai, que xa tiña unha versión eléctrica no mercado (Ioniq) inicia así unha ofensiva de coches ECO que lle levará a ter no 2025 ata 38 modelos de enerxías alternativas con catro sistemas diferentes (eléctricos, híbridos, híbridos enchufables e de pila de hidróxeno).

Na nosa toma de contacto ?estamos a desexar realizar unha proba máis exhaustiva? puidemos comprobar que á comodidade do Kona convencional que probaramos antes non se lle modificou nada nesta versión eléctrica, máis aló de que o taboleiro é diferente, para ofrecer os parámetros de baterías e consumos eléctricos instantáneos, así como a ausencia de pancas de cambio, substituídas por botóns na consola central que se pulsan para elixir marcha adiante, atrás, punto morto ou aparcadoiro.

En marcha sorprende polo seu silencio, apenas é audible un asubío típico dos coches eléctricos, e polas súas rápidas aceleracións, tamén habituais nestas mecánicas. A comodidade é absoluta e na estrada permite acadar unha velocidade máxima de 167 kms/h, limitada para prolongar a autonomía.

A outra cara do coche eléctrico é recárgaa das súas baterías e Hyundai tamén traballa a fondo neste tema, sabedor de que é crítico para garantir a viabilidade do coche eléctrico. Cunha carga rápida proporcionada por un cargador de 100 kwh o coche carga en 54 minutos un 80% da súa autonomía total. Se non houbese posibilidade de acceder a un cargador deste tipo e houbese que recorrer a un enchufe convencional de corrente eléctrica (caseiro), a carga do 100 % da batería prolóngase a 9 horas e 35 minutos.

Os prezos do Kona eléctrico son de 38.500 euros con baterías de 39,2 kwh, mentres a de 64 kwh, con 204 cabalos e autonomía de 482 quilómetros, véndese por 41.500 euros.