Os vulnerables, a parte máis débil da estrada

MOTOR ON

XOAN CARLOS GIL

Peóns, ciclistas e motoristas. Son os usuarios vulnerables, os máis fráxiles. Os seus accidentes adoitan rematar con graves lesións. É hora de dedicarlles atención porque a súa sinistralidade está a aumentar ano tras ano.

14 oct 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

A Organización Mundial da Saúde (OMS) defíneos como colectivos vulnerables. Son a parte máis débil, a que sempre sae perdendo no conflito diario da estrada. Son, por esta orde, os peóns, os ciclistas e os motoristas. Un informe da Fundación Liña Directa realizado en colaboración co Centro Zaragoza refírese a eles como os protagonistas de «a traxedia silenciosa» da seguridade viaria cando revela o dato de que nos últimos dez anos morreron en España case 10.000 deses usuarios vulnerables e 500.000 sufriron distintas lesións. Neses dez anos houbo medio millón de accidentes que tiveron como vítimas a eses colectivos, e 13.000 producíronse en Galicia. O propio director xeral de Tráfico, Pere Navarro, xa alertou sobre a necesidade de protexer a estes usuarios cando deu a coñecer as cifras da sinistralidade do ano pasado. «Cada ano vai baixando a porcentaxe dos falecidos sobre catro rodas e vai ascendendo o dos colectivos vulnerables, polo que hai que prestar especial atención a estes usuarios», afirmou Navarro. O ano pasado morreron nas estradas españolas 351 peóns, 78 ciclistas e 359 motoristas, que veñen representar o 46 % do total dos falecidos en accidentes de tráfico durante o 2017.

SEN PROTECCIÓN

Os usuarios vulnerables da estrada son aqueles que non dispoñen dun escudo protector, é dicir, que é o seu propio corpo o que recibe todo o impacto en caso de accidente. En Galicia, máis da metade dos vulnerables que sufriron sinistros nos últimos dez anos eran motoristas; o 38 % eran peóns, e o 8 %, ciclistas. O informe da Fundación Liña Directa destaca ademais que o repunte na sinistralidade rexistrado no conxunto de España durante os últimos anos afectou en maior medida a eses usuarios, fundamentalmente pola súa fraxilidade na estrada.

ASÍ SON As súas LESIÓNS

Para realizar o informe analizáronse 500 reconstrucións periciais de accidentes moi graves nos que se viron implicados usuarios vulnerables. O estudo indicou que os peóns atropelados sofren lesións principalmente na cabeza e nas pernas que lles adoitan causar importantes traumatismos cranioencefálicos e fracturas moi graves. As feridas dos ciclistas concéntranse tamén en pernas e cabeza, con graves lesións craniais. Para rematar, os motoristas sofren lesións en distintas partes do corpo, aínda que a maioría nas extremidades inferiores, con graves fracturas de fémur, de tibia ou de pelvis.

NOVAS FORMAS DE MOBILIDADE

O repunte da accidentalidade destes colectivos prodúcese xusto cando xorden novas formas de mobilidade persoal, fráxiles e moi vulnerables, como o patinete eléctrico.