Cales son os coches preferidos en España? Motor de gasolina e deseño español

MOTOR ON

Os españois decantámonos este ano por coches con motorizacións de gasolina, que xa acadan un 56,1 % das vendas realizadas, fronte á preponderancia de diésel que había fai poucos anos. E tamén se aprecia o gusto polo deseño mediterráneo, como proba que os Seat León e Eivissa, fabricados en Martorell, sexan os máis vendidos, ademais doutros españois como o Opel Corsa, Volkswagen Polo, Citroën C4 e Renault Mégane, entre os primeiros.

08 abr 2018 . Actualizado ás 13:15 h.

Está claro que aos españois nos gustan pouco os fumes ultimamente e o mercado estase desprazando claramente cara á gasolina e, en menor medida, cara aos híbridos e os eléctricos.

No mes de marzo acadouse unha marca do 59,3 % de coches de gasolina matriculados e ese 56,1 % acumulado nos tres primeiros meses do ano parece que se manterá, ou mesmo podería aumentar, no que queda do 2018. Non podemos esquecer que vimos dun mercado que no 2011 certificou un 70 % das súas vendas en coches diésel. Os híbridos, sobre todo, e en menor medida os eléctricos, non son alleos tampouco ao auxe de vendas e acadan xa un 5,5 % do total.

Onde non cambian os gustos dos españois é na elección dos seus coches. Deixando ao carón que os crossover van gañando terreo, en España seguimos sendo tradicionais e sobre todo apostamos por coches fabricados no noso país.

GÚSTANNOS Os COMPACTOS

Dos modelos máis vendidos, a metade deles son de fabricación nacional. Ademais do éxito indiscutible que está a ter Seat cos seus León e Eivissa, á cabeza dos máis vendidos impondo un inconfundible estilo mediterráneo, non hai que esquecer que o Volkswagen Polo está fabricado en Navarra, os Citroën C4 repártense entre Madrid e Vigo, o Corsa sae de Figueruelas (en Zaragoza) e o Renault Mégane faino de Palencia, todos eles entre os máis vendidos en España. Son modelos de tamaño medio, onde non tardarán moito en aparecer entre eles os crossover pequenos e compactos que xa acaparan un 35 % das vendas no que vai de ano, marcando unha tendencia de estilo en toda España.

A canle de rénting

A canle de rénting, de empresas alquiladoras de coches, depende moi directamente do turismo e nos últimos anos está repuntando, ata supor case un de cada cinco coches novos que se matriculan en España. Neste mercado destacaron en marzo as matriculacións de 3.744 unidades do Fiat 500, a maior parte efectuadas a través desta canle de alquiladores, que o converteron no modelo mais vendido do mes. Pero non só son vehículos de lecer e turismo, xa que o Renault Kangoo, un vehículo moi demandado polas empresas, sitúase en segundo lugar.

Dous descoñecidos triunfan no mundo

S i comparamos os modelos máis vendidos en España cos que o son a nivel mundial non atoparemos moitos parecidos. Cales son os coches máis vendidos no mundo? A resposta é que son dous descoñecidos en España. O Toyota Corolla, con 1.224.990 de coches vendidos en todo o mundo no 2017 é o líder, pero paradoxalmente nin sequera está na gama de modelos que esa marca vende en España desde hai anos. A razón é que se trata dun modelo sedán, con maleteiro separado e un equipamento moi básico, de pouco calado no mercado español, onde a marca xa ten un Avensis sedán e un Auris como alternativas. Con todo, o Corolla é un modelo tradicional en mercados importantes de Asia e América, onde ten un caladoiro importante de vendas que o converteron no coche estándar a nivel mundial.

O segundo coche do ránking mundial, tamén millonario en vendas, con 1.076.000 unidades vendidas, é o Ford F Series, denominación baixo a que se inclúen unha gama de pick-up capaz de rivalizar cos turismos en vendas. Tampouco se lle coñece en España, onde somos máis furgoneteros que de pick-up, aínda que a marca vende aquí o modelo Ranger con caixa aberta e cabina simple ou dobre.

Os Ford F Series teñen sementado o seu mercado en áreas rurais de América e tamén Asia, onde son vehículos que permiten compaxinar o transporte persoal co traballo diario e que poden manobrar fose estrada. O fenómeno pick-up é máis coñecido polas películas e series americanas que pola súa presenza real nas nosas rúas ou estradas, onde as súas vendas son moi residuais.

Por iso só nos resulta doado aos españois entender que o Volkswagen Golf sexa o terceiro coche máis vendido do mundo, xa que é o único dos tres primeiros que tamén se vende no noso país. O éxito do Golf baséase nas súas vendas europeas, onde é líder desde hai anos, pero tamén ten éxito en mercados como o americano, onde se lle ve como utilitario ideal.