Consellos para viaxar no inverno

Javier Armesto Andrés
Javier Armesto REDACCIÓN

MOTOR ON

Un condutor precavido, ademais de informarse do tempo que vai facer durante unha viaxe longa, debe levar o coche ben equipado no inverno. Os pneumáticos son o elemento clave.

06 abr 2019 . Actualizado ás 17:05 h.

Spain is different e cando se produce un bloqueo como o da fin de semana de Reyes, no que miles de persoas tiveron que pasar a noite nos seus coches atrancados na neve, pómonos a buscar culpables... no canto de pór o remedio para que, se nos volve pillar o temporal, estar preparados para facerlle fronte. Nos países nórdicos ningún condutor agarda que as estradas estean libre de neve ou xeo, pero iso non amedrenta a ninguén: seguen circulando coa debida precaución e coa seguridade de que, co calzado apropiado, os seus vehículos non van quedar bloqueados.

No noso país tamén hai inverno e nas zonas do interior pode ser o suficientemente cru como para xustificar a compra duns pneumáticos especiais coa certificación M+S (mud+snow ou o que é o mesmo, barro e neve). Adoitan ter maior profundidade no asuco (ao redor de 2 milímetros máis) e un debuxo especial con moitas estrías que aumenta a súa adherencia en firmes deslizantes. En zonas como Galicia, onde adoita chover máis, podemos mesmo deixalos postos todo o ano, aínda que o mellor é cambialos polos pneumáticos de verán; unha operación que supón un gasto mínimo e faise rapidamente en calquera taller.

Saír sen cadeas nesta época cando imos facer unha viaxe longa, por zonas de montaña ou nas que se anuncian nevadas por amais dos 600 metros, tamén é imperdoable. No mercado hai modelos de todo tipo e prezo e mesmo as cadeas de elos de toda a vida son agora menos grosas e máis sinxelas de pór. Con elas poderemos seguir o noso camiño.

Cadeas

Elos. Colocalas non é tan difícil: pásase o aro por detrás da roda, engánchase, e despois axústanse os tensores na parte visible (algunhas fano de forma automática ao iniciar a marcha).

De tea. Menos efectivas pero moi prácticas. Pesan menos e o coche non vibra tanto como coas cadeas, pero se ensucian e en terreos con moito xeo funcionan peor.

Araña. Rápida instalación: coñecidas como «spyke spider», son un sistema semirrígido que obriga a levar instalado permanentemente un disco na lamia, para logo colocalas en segundo en caso de necesidade. Son máis caras.

Pneumáticos

Perfil estriado. Un debuxo especial e máis asuco. Os pneumáticos de inverno teñen unhas estrías na súa banda de rodaxe que aumentan a adherencia. Algúns inclúen laminillas autoblocantes.

De cravos. Só nalgúns países. Son moi agresivos co asfalto e por iso o seu uso limítase a terreos completamente xeados e en países do norte de Europa como Finlandia.

O símbolo. Un copo de neve nunha montaña. É o sinal de que un pneumático é 3PMSF (three peak mountain snow flake) e está certificado para facer fronte ás peores nevadas e xeadas.

Consellos para viaxar no inverno

INFORMARSE DO TEMPO

Se o percorrido cruza unha zona habitual de néboas ou se pasa por unha zona onde se prevexan problemas por climatoloxía adversa (xeo, neve ou portos con previsión de que sexan necesarias cadeas ou que poidan quedar pechados temporalmente), na web da DXT pódense consultar uns mapas interactivos que mostran todas estas incidencias en tempo real. E os partes do tempo de Aemet ou os medios son para telos en conta.

REVISIÓN DO COCHE

Hai que vixiar o desgaste da goma dos limpaparabrisas, o nivel do líquido anticonxelante, o estado dos freos (latiguillos, discos e pastillas: con baixas temperaturas alóngase a distancia que necesita un vehículo para deterse), o sistema de climatización (unha correcta aireación evita o embazado dos cristais), as luces antinéboa, a batería (que nestas épocas está sometida a unha maior esixencia), e os pneumáticos.

As CADEAS SON BÁSICAS

No inverno, as cadeas de neve deben ir sempre no noso maleteiro. Aínda que non vaiamos subir ningún porto, nunha viaxe pódenos sorprender unha tormenta e deixarnos bloqueados. É importante saber instalalas, sobre todo as metálicas. Para iso basta con facer unha proba no noso garaxe, seguindo as instrucións do fabricante e con luvas, unha vez ao ano para manternos «adestrados». Cando sexan necesarias, estaremos preparados.

O KIT DE URXENCIA

A DXT pide que non se esqueza o chaleco reflector, os triángulos de urxencia, o gato para colocar a roda de reposto (se non utilizamos kit antipinchazos ou pneumáticos «runflat») e lámpadas de recambio. Pero tamén podemos levar fusibles de reposto, pinzas para a batería, correas, ferramentas e luvas. Non está de máis unha manta ante a posibilidade de quedarnos retidos pola neve, e mesmo unha pequena pa.

CONDUCIR CON PRECAUCIÓN

Cando neva, sobre todo cos primeiros copos, o chan vólvese moi esvaradío. Pero pódese seguir circulando: hai que reducir a velocidade, acender as luces e aumentar distancia de seguridade; se xa callou, circular polas marcas deixadas por outros vehículos; evitar manobras bruscas tanto no freo como co acelerador. Se pisamos unha placa de xeo hai que soltar de forma suave o acelerador e frear ao saír dela para que o ABS faga o seu traballo.