Unha idea con estrela

ANA VEIGA

SABE BEN

XOÁN A. SOLER

Como podemos vender máis rodas de coche? Buscando a resposta, os irmáns André e Éduard Michelin acabaron editando a famosa guía, en 1900. Canto máis se mova a xente, máis gastarán os pneumáticos, esa era a idea. Dez anos despois xa se editaba en España

29 jul 2018 . Actualizado ás 05:15 h.

En 1889 dous irmáns franceses colleron as rendas dunha pequena empresa familiar dedicada ao caucho. Alá en Clermont-Ferrand, a súa cidade natal, ninguén daba un duro por eles ata que en 1891 un encontro casual cun ciclista inglés suxeriulles a idea de fabricar pneumáticos desmontables. Chamábanse André e Édouard e o seu apelido, Michelin, marcaría o destino da industria automobilística e curiosamente tamén o da gastronomía.

André e Édouard apostaron polo caucho nos automóbiles en lugar de en as bicicletas. A finais do século XIX había en Francia moi poucos coches pero os irmáns Michelin demostraron enseguida as bondades do seu produto grazas ás carreiras automobilísticas, onde os seus pneumáticos conseguiron grandes resultados. O coche daba máis autonomía en longas distancias e os Michelin viron unha oportunidade de cara ao turismo. De modo que para animar aos automobilistas a que realizasen desprazamentos por pracer, a casa Michelin editou no ano 1900, cunha primeira tirada de 35.000 exemplares, unha guía que incluía mapas, itinerarios e información práctica sobre lugares de paso, hoteis e garaxes recomendados.

A guía Michelin, que se distribuía orixinalmente de forma gratuíta aos clientes, tivo tal éxito en Francia que enseguida ampliou os seus horizontes aos países veciños, chegando a Marrocos, Alxeria e Tunisia, á vez que expandía a súa rede comercial.

O 2 de xaneiro de 1909 constituíase en Madrid a Sociedade Anónima do Pneumático Michelin, unha sucursal creada para distribuír en exclusiva os produtos da marca francesa. Con oficinas na rúa Sagasta 21, a rama española de Michelin enseguida puxo os seus ollos na promoción publicitaria, conseguindo en poucos meses anunciarse en prensa como provedora da Casa Real. «Os autos da súa Maxestade levan sempre pneumáticos Michelin», rezaban os seus anuncios.

A estratexia completouse coa aparición da primeira Guía Michelin de España e Portugal en 1910, escrita despois dunha viaxe de cinco meses e 20.000 quilómetros pola Península.

RAMON LEIRO

A perfección dos seus mapas foi o motivo da popularización desta guía entre os pioneiros condutores españois, quen loaban as súas páxinas en revistas especializadas como España automobilística. Un engadido que a día de hoxe converteuse no referente, foi a decisión da empresa de facer fincapé en recomendacións gastronómicas e a clasificación de hoteis segundo a súa oferta e calidade culinaria.