A dentada máis grande

ADRIANA REI

SABE BEN

«Dous de carne, salsa especial, leituga, pepinillo, cebola, queixo e pan, fan o sabor do Big Mac». Con este slogan, McDonald?s presentou fai cincuenta anos o que hoxe segue sendo o seu produto estrela: A hamburguesa Big Mac. Jimm Delligati foi o inventor desta icona.

03 jun 2018 . Actualizado ás 05:05 h.

Foi en abril de 1967 cando os amantes das hamburguesas en Uniontown, unha localidade ao sur de Pittsburgh (Pensilvania), coñeceron unha proposta máis nova e máis grande do que ata agora dispuñan nos diferentes restaurantes da zona. Neste caso a idea púxoa en marcha Delligatti na súa McDonald's local. Chamouno Big Mac e entón custaba 45 centavos. Co paso dos anos os seguidores do produto saben que o éxito da súa creación debeuse a dous motivos: Por unha banda á súa famosa salsa secreta (hoxe xa non tan secreta) e por outro, ao innovador de colocar tres rebanadas de pan na proposta gastronómica. Este elemento xurdiu porque dúas hamburguesas xuntas non se sostiñan entre dúas rebanadas estándar de McDonald's. Delligatti optou por encargar un pan de sementes de sésamo a un panadeiro local, dividilo en tres e ensamblar a Big Mac como todo o mundo a coñece actualmente. «O primeiro día que a vendemos non tiña ningunha rebanada no centro, pero démonos conta de que facelo dese xeito daba unha imaxe moi descoidada. Ao día seguinte colocamos o pan no medio», revelou Delligatti en 2007.

A resposta foi tan positiva que un ano máis tarde, a hamburguesa estaba no menú dos McDonald's de todo Estados Unidos. Desde entón, o seu ascenso foi vertixinoso. En 1969, tan só un ano despois da súa posta en marcha, a Big Mac representaba o 19 % das vendas totais da compaña. Cincuenta anos máis tarde e só en EE.UU., McDonald's vende máis de 550 millóns de Big Macs anualmente. «Non foi como descubrir a lámpada», adoitaba dicir un modesto Dellegatti, a aqueles que encomiaban a súa creación.

 Reinvención

A pesar do evidente éxito, a Big Mac tamén tivo que reinventarse. Adaptouse ás novas tecnoloxías asociándose con Uber eats (unha plataforma de entrega de comida a domicilio) e abriu unha aplicación que permite ao cliente pedir e pagar desde os seus teléfonos, aínda que iso si, se houbo algo que realmente marcou unha nova era na vida desta hamburguesa foi o nacemento dos seus dous irmáns en 2017. Así, a Mac Jr. (cunha capa menos) e a Grand Mac (con varios ingredientes extra) presentáronse como diferentes xeitos de gozar o sabor único do modelo clásico «porque non todos os días son iguais, nin o apetito é o mesmo». E se de apetito tratar, o aniversario desta icona estadounidense non pode ser abordado sen mencionar a Don Gorske. Case 46 anos despois de ter degustado a súa primeira hamburguesa, este funcionario de prisións retirado de 64 anos e procedente de Wisconsin, bateu hai escasas semanas a súa propia marca ao comerse o seu Big Mac número 30.000.

 Críticas

Con todo, non todo foi un camiño de rosas para a famosa hamburguesa. A Big Mac ocupou o podio da denominada comida lixo porque durante anos, varios expertos alertaron que o seu consumo excesivo afectaba á saúde. Así o sostivo o sitio web Fast Food Menu Price onde a través dunha infografía mostrou que ocorría no corpo humano despois de comer unha Big Mac. Devandito proceso alertaba que tras a primeira dentada, a cantidade de azucre en sangue elevábase a niveis anormais ou que a dixestión deste alimento era toda unha fazaña. «Necesítanse ata tres días para dixerir completamente unha Big Mac», advertiron os expertos.

E unha última curiosidade: como símbolo do capitalismo estadounidense, a revista económica The Economist utiliza o consumo da hamburguesa desta firma americana como termómetro do poder adquisitivo dos países onde se vende . Así e en base aos datos do coñecido como Big Mac Index (índice Big Mac), Ucraína é o país máis alcanzable para comerse unha Big Mac por 1,34 euros. O máis caro é Suíza onde a mesma hamburguesa custa 5,53 euros, catro veces máis do que se paga en Kiev.