A conserva, no escaparate internacional

A. Gerpe, Pablo Gómez, Dolores Cela

SABE BEN

CARMELA QUEIJEIRO

Peixes e mariscos coidadosamente seleccionados e procedentes de capturas sostibles son procesados e envasados por mans expertas para proporcionar aos consumidores unha ampla gama de produtos que as empresas do sector promocionarán en dúas citas de referencia: a feira Alimentaria de Barcelona e o Salón de Gourmets que se realizará en Madrid.

01 abr 2018 . Actualizado ás 17:59 h.

O mercado é cambiante e hai que saber conquistalo. Primeiro, ofrecendo un produto de alta calidade e, segundo, promocionándoo nos escaparates adecuados. Ambos os elementos conxúganse na industria conserveira de peixes e mariscos, que en Galicia concentra o 59 % da facturación a nivel estatal, converténdose na maior provedora europea e situándose entre as principais do mundo. Se a selección da materia prima é a clave, non menos importante é saber chegar aos distribuidores. Citas de importante transcendencia, como a feira internacional Alimentaria, que terá lugar en Barcelona entre o 16 e o 19 de abril; ou de artigos delicatesen, como o Salón de Gourmets, que se desenvolverá en Madrid do 7 ao 10 de maio, constitúen unha lanzadeira para que o sector exhiba o mellor do corazón de cada lata.

MARCOS CREO

Unha das compañas de Barbanza que acudirá a estas dúas citas é Ramón Franco, con sede na Pobra. O seu produto estrela é o mexillón, que envasa procedente das súas propias bateas.

O molusco xigante é o seu buque insignia. Un non pode deixar de sorprenderse cando, ao abrir unha desas latas de alta gama, comproba que unicamente hai catro extraordinarias pezas. O responsable da compaña Ramón González, explica que a súa é unha dependencia «da colleita do mexillón» e expresa o seu propósito de popularizar este bivalvo entre quen non son consumidores habituais. A globalización manifesta, permite que os seus artigos cheguen a países tan dispares como Xapón ou Hungría.

Sen renunciar ao ouro negro das bateas, a firma tamén aproveita outros recursos pesqueiros para ofrecer, seguindo a mellor tradición, ventresca, sardinillas ou atún claro: «Nós estamos continuamente abrindo latas nos salóns porque o noso é o produto», afirma Ramón González.

CARMELA QUEIJEIRO

As rías galegas, como a de Arousa ou a de Muros-Noia, constitúen unha gran fonte de riqueza da que saben sacar o seu máximo partido empresas con longos anos de experiencia e unha reputación sobradamente consolidada nos mercados polo seu bo facer. É o caso da marca Escurís, que forma parte da Corporación Jealsa, un dos grupos punteiros a nivel nacional.

A firma provese dos mariscos nos mellores lugares, buscando o berberecho en Noia, a navalla en Aguiño e a zamburiña en Rianxo ou Cambados. Con leste e outro suculento cargamento, como o atún pescado a cana, o que pon de manifesto a aposta da compaña pola sustentabilidade e a actividade tradicional, desembarcará Escurís no Salón de Gourmets, que este ano chega á súa edición número 32.

A compaña aproveitará unha cita tan exclusiva como a da capital de España, na que está presente desde as súas orixes, para presentar a nova imaxe da marca Escurís. Un cambio de deseño co que, a partir do salón, comezarán a familiarizarse os consumidores.

Non só haberá unha presentación, dado que o que importa é o produto, a firma acudirá a Madrid co seu cociñeiro Nono Martínez, quen mostrará que hai moitas formas de preparar unha comida sa e nutritiva tomando como base o atún, a ventresca, o polbo ou calquera dos bivalvos envasados pola marca. Quen o prefiran poderán seguir consumindo estas delicatesen simplemente abrindo unha lata, pero tamén haberá posibilidade de explorar mundos novos que se sitúan ao nivel da alta gastronomía.

No «showcooking» de Escurís non só se poderá ver, senón tamén saborear e comprobar a versatilidade da materia prima envasada.

Tampouco faltará no Salón de Gourmets outro dos xigantes, como Frinsa. Tamén cunha gama de conservas nas que o contido é o froito dunha coidada selección.

Juan Vieites, secretario xeral de Anfaco, a patronal do sector, asegura que os consumidores consideran os produtos en conserva como unha solución cómoda e rápida á hora de preparar unha comida. Explica que os maiores demandantes son novos e parellas con fillos. O atún constitúe o produto estrela para as compañas e para os compradores, ata o extremo de que Juan Vieites afirma que está no 95 % dos fogares.

Alimentaria é unha cita de referencia a nivel internacional na que teñen cabida grandes firmas, pero tamén outras de carácter familiar, como é o caso de Cortizo, unha conserveira de Rianxo que, fiel ás súas orixes, sabe adaptarse ao dinamismo que impoñen os novos tempos. Afirma o seu director comercial, Gonzalo Durán, que a cita catalá é «unha posta de longo» á que se acode para dar a coñecer o produto e consolidar mercados.

Cortizo ten diversas liñas, nas que os clientes poden atopar polbo, luras, agullas ou xureliños, pero tamén outra de alta gama. O director comercial subliña o importante escaparate que supón Alimentaria e asegura que «desembarcaremos coa nosa ampla gama de artigos».

Ambas as citas alimentarias contarán coa presenza dun importante número de conserveiras que constitúen a pedra angular da economía galega. A compra da materia prima nos lugares de extracción e o seu envasado no momento óptimo é o que confire a calidade aos artigos, que buscarán nestas citas abrir novos horizontes.

A oferta é moi variada e inclúe compañas cunha ampla tradición na Coruña e Pontevedra. Así, na cita catalá estarán, entre outras, firmas como Daporta, Cerqueira, Conservas de Cambados, Cermar, Conserveira Galega ou Antonio Alonso.