«Imos facer unha gastronomía sen pór portas ao campo»

Ana Montes

SABE BEN

León foi designada como a Capital Gastronómica do 2018. Terra de bos queixos, chacina e viño, a comunidade quere ocupar o lugar que merece no panorama gastronómico cunha aposta pola innovación sen renunciar ás tradicións.

06 novs 2017 . Actualizado ás 17:31 h.

L a Academia Leonesa de Gastronomía pelexou como un león a súa candidatura e por iso gañou ser Capital Española da Gastronomía 2018, ano para o que preparou 155 actividades. Ramón Villa , o seu presidente, defende a forte identidade leonesa e a súa tradición culinaria para ofrecer aos visitantes o Manxar de Reyes que esgrimen como lema.

-O desafío de dar a todos os visitantes un «Manxar de Reyes» é grande.

-León foi reino e os reis sabían vivir ben e comer ben. Pero León ten unha tradición culinaria de séculos. No Quixote veñen reflectidos os nosos cocidos e a nosa gastronomía. Sempre, polo clima, León fixo incidencia no produto e no puchero. Pero tamén nos influíu o Camiño de Santiago, a ruta da Prata. Estamos no mellor momento para dar a coñecer todo isto e todo o que temos.

-Contastes con todos os apoios posibles. O esforzo por gañar foi enorme.

-Desde que en 2012 puxéronse en marcha as capitais gastronómicas, pensamos que León a merecería. Pero foi este ano cando solicitamos adhesións -case 2.000- porque á nosa provincia veñen cociñeiros moi importantes e xente do mundo da cultura. Algo que nos definiu fronte á forte candidatura de Cuenca, con moitas similitudes connosco, foi unir a toda a provincia no acto en que o fixemos transitar a 250 cociñeiros desde a Catedral de León polo centro da cidade.

-Vaise facer en 2018 unha gastronomía para os foráneos ou para os leoneses?

-Imos facer unha gastronomía sen pór portas ao campo. Nalgúns casos será un pouco evolucionada, pero sempre facendo forza co produto local. Imos reunirnos xa cos cociñeiros, tendas gourmet e catadoras para que destaquen ben o produto leonés e fagan pratos dedicados á capitalidade para que o visitante se vaia cun magnífico sabor de boca.

-Sabe León vender o seu propio produto?

-Agora xa si. Tivemos pudor á hora de saír fose pero xa estamos a exportar moitísimo, situándonos en feiras de gastronomía internacionais e vendendo máis in situ. A xente está máis preparada e quen abre un restaurante pasou antes pola escola e esfórzase en asistir a feiras e catas. Ademais temos tres selos: Feito en León, Produtos de León e, agora, Manxar de Reyes. Quixemos diferenciarnos de márcaa Terra de Sabor, de Castela e León, porque a un queixo de Valdeón non se lle pode chamar de Catilla e León senón que é queixo de León porque ten características propias. E así con outros produtos, esta é a súa diferenza.

-Que produtos leoneses están a intentar subir de nivel neste momento?

-Os que máis están a subir de nivel son os queixos, que están a gañar premios internacionais. Tamén os viños, aos que varias adegas da D.O Bierzo puntuaron por amais dos 95 puntos da Guía Parker. Un impresionantes con 100 puntos é A Faraona, que fai Álvaro Palacios. Ademais temos ao mellor enólogo do mundo que é Raúl Pérez. Pero a nosa despensa é impresionante con 16 marcas de calidade, 3 D.Ou, 9 IGP e 6 Marcas de Garantía. E todo o imos a potenciar.

 -Tamén a chacina de vaca quere subir un chanzo coa de carne de lida e a de chiba

-Si, a gandería Valdellán fai chacina de touro, de reses bravas. E na zona de Riaño faise a potente chacina de chiba que se come crúa e cocida con patacas. É un dos pratos máis solicitados neste tempo e máis descoñecidos. A chacina de chiba é unha das nosas armas para diferenciarnos doutras provincias porque co Camiño de Santiago, o botelo rematou noutras zonas, o bolo preñado chegou a León, movéronse as chacinas e os queixos, o noso pan é parecido ao de Burgos e o País Vasco... Fusionamos distintos produtos. Por iso queremos incidir moito no produto diferente e de proximidade.

-León é a cidade con máis bares por habitante, moitos, famosos polas súas tapas Vaise fortalecer máis esta oferta?

-A tapa está moi ben situada e fixémonos famosos por elas. A maioría están facendo unhas tapas de deseño fantásticas e ademais, gratis. Pero queremos coidala máis. Queremos que se dean tapas de mellor calidade e non se baseen só na abundancia, como fan unha minoría de establecementos que apostan polas bandexas de fritanga como tapa cando unha rodaja de chourizo de León con pan de hogaza pode ser unha tapa inmellorable. De todos os xeitos non hai que quitar clientes á tapas, xa que teñen o seu público.