Cayetano Martínez de Irujo: «Sufrín un impacto brutal ao baixar ao chan, onde viven os humanos»

J. M. Orriols

SABE BEN

Óscar Gonzalez

Cayetano Martínez de Irujo, fillo da duquesa de Alba, Grande de España e duque de Arjona, entre outros títulos nobiliarios, visitou Leira Montesqueiro (Oleiros) representando á súa marca, Casa de Alba, na exposición que, con provedores e clientes, anualmente organiza Distribucións Villar da Coruña. Alí falounos da súa aterraxe no mundo dos negocios.

05 novs 2017 . Actualizado ás 13:19 h.

É afable, agradable, e moi doado de entrevistar, porque non elude ningunha pregunta. Ademais, non oculta que a súa saída da burbulla na que o tiñan illado supúxolle un auténtico trauma. «Sufrín un impacto brutal ao ver a realidade, ao baixar ao chan, onde viven o resto dos humanos. Non coñecía nada do mundo comercial, estaba illado, soamente tiven unha pequena experiencia cando fun a imaxe de Ralph Lauren. Foi moi difícil para o meu adaptarme, pero con tempo e ganas sempre o consegues. Ademais, contei desde o principio coa axuda e confianza da miña nai. Ela deixou nas miñas mans a xestión e púxenme ao choio, con toda a ilusión do mundo, para equilibrar ingresos e gastos. Eu habíalle devandito que tiñamos que rendibilizar as propiedades, porque, por exemplo, atopeime con 28 leiras unidas e había que pólas a producir. E aí comezou todo. Co aceite, por exemplo, xa que temos oliveirais e estaban sen explotar. Ou coa carne, porque tiñamos 1.200 cabezas de gando vacún en Salamanca, de raza charolesa cruzada coa autóctona, que nos ofrecían unha calidade excelente. Despois, dous dos meus irmáns opuxéronse, buscaron outros camiños e decidiron non venderme as reses, co que me tiven que preocupar de buscar outras ganderías».

-Tamén teñen porcos ibéricos.

-Si, están en leiras do meu irmán Fernando, que si colabora nesta empresa da casa de Alba. Xa os tiñamos, pero os meus outros irmáns tamén decidiron quitárnolos, polo que tiven que buscar a implicación do gandeiro Julián Martín, para manter a calidade. Os nosos xamóns, por exemplo, son da máis alta categoría que existe en España e están avalados pola marca Casa de Alba que, con soamente tres anos, xa está prestigiada nas mellores tendas gourmet do noso país.

-Aceite, galletas, turróns... pero aínda falta o viño.

-Temos unha gran selección de produtos con esta marca. As galletas témolas salgadas, como aperitivo, e tamén doces, para sobremesa. Elabórannolas en Barcelona e en Ávila e todas levan trigo noso. Os turróns fanos en exclusiva para nós, pero aínda non achegamos ningún produto. E digo aínda, porque plantei once hectáreas de terreo con almendros, xa que intento chegar a vender soamente o que producen as nosas propiedades. O viño, aínda que sei que algún día o teremos, é outra historia moito máis complicada. Este mundo dáme moito medo, porque adegueiro non o é calquera. Eu estou vendo moitas aventuras vitivinícolas que fracasan, porque para o viño hai que ter moitos coñecementos. Todos me din «por que non tes viño?», e eu sempre respondo que é un sector moi selectivo. O viño chegará cando gañemos diñeiro, xa que, ata agora, perdémolo. Este nadal agardo que igualemos e despois xa veremos. O viño esixe moito coñecemento.

-Pero a marca Casa de Alba abrirá moitas portas.

-Por suposto que abre portas, pero o mundo empresarial, polo menos neste sector, é moi complicado e agresivo. É indispensable contar con xente especializada de alto nivel e iso custa diñeiro. Ademais hai que pensar que eu asumo todo o risco persoalmente. A miña nai animoume e apoiou, me dió o 55 %, e agora xa é moito máis que unha empresa para a miña, é un vínculo de sangue, é algo no que non podo fallar e iso cambioume a vida por completo. De todos os xeitos nin me arrepinto de nada nin cejaré no meu empeño para conseguir a rendibilidade. É un reto, pero tamén unha ilusión. É a garantía de futuro.

Os produtos da Casa de Alba

Un catálogo moi amplo ten hoxe esta marca, que veu promocionar á Coruña Cayetano Martínez de Irujo. Ten unha gran variedade de aceites de oliva, elaborados con olivas de leiras propias. Son moitos xa os premios nacionais e internacionais que ostenta, e, entre as súas presentacións, destaca a colección de latas inspiradas en retratos da familia Alba, realizados por renombrados artistas ao longo da historia.

A cervexa artesanal é outro dos seus produtos estrela. «Buscamos as mellores maltas, lúpulos e fermentos a nivel mundial. É unha cervexa elaborada artesanalmente, con cebada que cultivamos en terreos propios de Cáceres e con laranxas seleccionadas das nosas leiras de Sevilla».

Selección de carnes e meles

Un amplo abano de posibilidades ofrece esta marca en produtos procedentes de porcos 100% ibéricos, secados e elaborados artesanalmente en Guijuelo (Salamanca), berce desta raza. «Todos os porcos se crían en liberdade na dehesa e aliméntanse de landras nos meses de montanera, nalgunhas das leiras familiares. Ademais de xamóns e paletas, temos unha ampla selección de embutidos en distintas preparacións e presentacións».

A todo isto hai que engadir a carne de vacún e de ovino, de animais que se crían en sete leiras propias, pastas e galletas artesás e ata seis variedades diferentes de meles e pole.