Pegada oriental no pazo de Fefiñáns

SABE BEN

O salón dos papeis pintados sempre encandea aos visitantes da construción máis céntrica e representativa de Cambados. Nestas guías fálase de albariño e de historias que agora se poden completar grazas a investigacións que levan a cabo para seguir coidando os tesouros dun Ben de Interese Cultural desde o ano 2012

03 sep 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

O Pazo de Fefiñáns é sinónimo de albariño e de historia de Cambados. Algo que se pode goza por igual nunhas visitas guiadas que fan un percorrido polas viñas, o bosque e unhas estancias que fan viaxar a outros séculos grazas ás explicacións dos responsables dunha das adegas da casa, Gil Armada, e da historiadora Bea Laya. Precisamente esta experta en arte acaba de realizar un achado que dá a coñecer a pegada oriental nun dos salóns máis especiais, o dos papeis pintados. «Esta parte era unha antiga sala de reunión e chama moito a atención ás visitas, do mesmo xeito que o bosque, cando abrimos a porta que leva cara a el a xente queda marabillada», explica Marisa de Laiglesia, que xunto á súa nai Marisa e a súa tía Ángela Gil da Pena manteñen o pazo, a adega e a historia dunha familia que se pode coñecer en calquera das tres visitas diarias (ás 12, as 13 e as 18 horas, os domingos realízanse previa cita).

Nestes paseos relátanse os froitos das investigacións históricas que permiten coñecer as personalidades que pasaron polo pazo. Unha delas foi Benito Pardo de Figueroa, «reformador do exército e embaixador en Berlín e San Petesburgo, que foi ou responsable de encargar, mercar e traer a Fefiñáns unha dás pezas máis representativas que se atopan non interior do pazo: ou papel pintado», explica Laya, unha estudiosa que logrou dar con información importante sobre os talleres franceses nos que se crearon estas obras hai máis de 200 anos. Este descubrimento facilitará unha restauración que xa tivo unha intervención de urxencia tras o ciclón Hortensia do ano 1984 e que se enmarca dentro do mimo que require un pazo declarado Ben de Interese Cultural fai cinco anos.

«Inspiradas en oriente, pódense contemplar dúas composicións diferentes dun papel pintado realizado a principios do século XIX por dúas empresas francesas, unha dás cales segue en funcionamento, e as pranchas coas que foi realizado ou papel non 1807 declaradas como Monumento Nacional Francés: tratar de L'Hindoustan, unha composición inspirada na India, e Lles Rives du Bosphore, realizada non 1810 evocando a cidade de Istambul», explica Bea Laya.