Alertan de que os desxeos e choivas en o leste e nordeste da península poden provocar máis riadas

La Voz REDACCIÓN

ESPAÑA

 El presidente de Cantabria, Miguel Ángel Revilla, visita la región de Piélagos (Cantabria), tras el desbordamiento del río Pas.
O presidente de Cantabria, Miguel Ángel Revilla, visita a rexión de Piélagos (Cantabria), tras o desbordamento do río Pas. Celia Agüero Pereda | Efe

As precipitacións sumadas á fusión da neve caída nos últimos días están ocasionando un aumento dos caudais dalgúns ríos

29 novs 2021 . Actualizado ás 16:47 h.

A Dirección Xeral de Protección Civil e Urxencias do Ministerio do Interior avisa que os desxeos e choivas en Asturias, Cantabria, País Vasco, Navarra, Aragón e Cataluña poden provocar máis riadas, xa que as precipitacións sumadas á fusión da neve caída nos últimos días están ocasionando un aumento dos caudais dalgúns ríos. Ademais, avisa tamén por risco de fortes ventos no leste e no nordeste da península, en concreto Huesca, Lérida e Tarragona, onde nalgunhas zonas poderán rexistrarse refachos de ata 100 quilómetros por hora.

No entanto, lembra que está activado o Plan Estatal Xeneral de Urxencias (Plegem) en fase de alerta e seguimento permanente. Así mesmo, Cantabria mantén activado o Plan Especial de Protección Civil da Comunidade Autónoma de Cantabria ante o Risco de Inundacións (Inuncant) en fase de preemergencia en situación de alerta máxima.

Mentres, o País Vasco activou en fase de urxencia en situación 1 o seu Plan Especial de Urxencias por Inundacións da Comunidade Autónoma, mentres que tamén está activado, en fase de alerta, o Plan Territorial de Aragón de Protección Civil (Platear) ante o risco de fortes nevadas no Sistema Ibérico das provincias de Teruel e Zaragoza. Mentres, en Navarra activouse o nivel de Preemergencia o Plan de Urxencias por nevadas da Comunidade Foral de Navarra, informa Europa Press.

Ante a crecida de ríos, Protección Civil e Urxencias recomenda aos cidadáns residentes ou que circulen polas áreas potencialmente afectadas adopten medidas de precaución, tales como estar permanentemente informado por radio e outros medios de comunicación das predicións meteorolóxicas e do estado da situación; non conducir por áreas alagadas e abandonar o automóbil e buscar un terreo máis alto ás persoas que se vexan rodeadas por unha corrente de auga.

Así mesmo, urxe a circular preferentemente por estradas principais e autoestradas así como afastarse de vías e torrentes e non trate de atravesar a pé vaos alagados ou correntes de auga. En caso de ter que evacuar o domicilio, aconsella trasladar os artigos esenciais aos pisos máis altos, pechar as tomas principais de gas e electricidade e seguir as instrucións das autoridades.

Doutra banda, ante o risco de choivas intensas, Protección Civil recomenda aos condutores que diminúan a velocidade, extremen as precaucións e non se deteñan en zonas por onde poida discorrer gran cantidade de auga e, en caso de ter que viaxar, facelo preferentemente por estradas principais e autoestradas.

Fronte ás tormentas súbitas e as choivas intensas, lembra que se debe ter en conta o lugar onde se aparcan os vehículos, xa que o rápido ascenso do nivel das augas pode danar aos vehículos aparcados sobre zonas inundables e, ademais, arrastralos, provocando danos a bens alleos e mesmo obstaculizar o fluxo natural da corrente.

Así se conduce con mal tempo

As previsións advirten de nevadas no norte peninsular. O aviso afecta a nove comunidades, entre elas Galicia. É o momento de aumentar as precaucións se hai que conducir

José Manuel Pan

As previsións meterológicas non son boas e Tráfico alerta de que se achega unha fin de semana complicada para as estradas, polo que será necesario adoptar as debidas precaucións ao volante e prestar atención a calquera cambio nas previsións antes de viaxar. Choiva, neve e vento son factores aos que os condutores galegos están acostumados e por iso saben que a circulación se complica porque diminúe a visibilidade, redúcese a adherencia dos pneumáticos e increméntanse as posibilidades de sufrir un accidente.

Esta é a previsión de a Aemet para a fin de semana

Este sábado as nevadas estenderanse a gran parte do terzo norte peninsular, así como a outras zonas, principalmente de montaña, da metade norte peninsular. Agárdanse nevadas copiosas na cordilleira Cantábrica, norte de Castela e León, centro e norte de Navarra, o País Vasco e Pireneos occidentais e centrais. As acumulacións de neve poden chegar aos 20 centímetros en puntos de Asturias, a partir dos 700 metros, e na cordilleira Cantábrica oriental e Pireneos occidentais, onde pola tarde as cotas de neve poden baixar aos 600 metros. Ademais, tamén se agardan precipitacións persistentes en toda a cornixa Cantábrica.

O domingo 28, aínda que con maior incerteza, as nevadas continuarán nas mesmas zonas que o día anterior, pero con tendencia a restrinxirse a zonas de montaña do terzo norte peninsular a partir da noite. O luns agárdase un ascenso das temperaturas.

con neve

Mellor non conducir. A neve é unha das situacións máis complicadas para o tráfico. Se a nevada é forte, conducir é case imposible, sobre todo se non se teñen cadeas ou pneumáticos de inverno. As rodas perden a adherencia á estrada e a condución é moi complicada. Ademais, tamén se reduce a visibilidade e a neve pode chegar a ocultar as marcas viarias e mesmo os sinais verticais. Nesa situación, o máis recomendable é non conducir, aínda que se é necesario facelo, as medidas de precaución teñen que ser máximas, a condución debe facerse con suavidade, utilizar as marchas longas e evitar movementos bruscos. En autovías e autoestradas é necesario circular sempre polo carril da dereita co fin de deixar libre o esquerdo para que poidan pasar os servizos de urxencias e os camións quitaneves. 

A choiva

O peor acompañante na estrada. O asfalto vólvese esvaradío, o comportamento do coche cambia e, sobre todo, diminúe a visibilidade. Nesa situación hai tres recomendacións que se repiten: reducir a velocidade, aumentar a distancia de seguridade co vehículo que circula diante e evitar unha condución brusca. Ademais, convén levar acendidas as luces de cruzamento aínda que sexa de día para ver e ser vistos. O risco de sufrir un accidente cando chove é un 70 % máis elevado que con tempo seco. E unha das causas é a perda de visibilidade dentro do posto de condución, un problema que se multiplica de noite. 

A visibilidade

Os limpaparabrisas. Son unha peza esencial para a seguridade, polo que é moi importante revisar o seu estado e cambiar as escobillas para mellorar o varrido sobre o cristal do parabrisas. Un estudo sociolóxico realizado pola Fundación para a Seguridade Viaria (Fesvial) revela que o 75 % dos condutores recoñecen ter conducido algunha vez coas escobillas en mal estado. Desde a empresa especializada Carglass advirten que hai que revisar o estado do parabrisas e das escobillas, que deben ser substituídas polo menos unha vez ao ano. 

A velocidade

Un factor clave en momentos de choiva. A pesar de que diminúe a visibilidade e a que a estrada se fai máis esvaradía, moitos condutores manteñen a mesma velocidade que con tempo seco. E nada é igual nesas condicións. Cando chove forte, advirten desde Tráfico, ir a máis de 80 quilómetros por hora é un risco e as posibilidades de sufrir un aquaplaning duplícanse. «E moitos condutores seguen coa mesma velocidade», lamentan as fontes consultadas. 

Os pneumáticos 

O agarre á estrada. O seu bo estado é importante sempre, pero de xeito especial, cando chove. Son o único punto de contacto co asfalto, lembran desde o RACE. Os pneumáticos deben ter o debuxo coa profundidade necesaria para poder evacuar a auga que se acumula na calzada. Esta semana, a Garda Civil de Tráfico realiza en Galicia un dispositivo especial de vixilancia. A multa é de 200 euros por cada pneumático en mal estado. É momento de revisar o estado das rodas. 

 

Imagen de una nevada del último invierno en la carretera N-VI.
Imaxe dunha nevada do último inverno na estrada N-VI . MARCOS MÍGUEZ

Consellos da Garda Civil en caso de neve

Levar cadeas. Se hai que conducir por zonas nas que se prevén nevadas é imprescindible dispor de cadeas. 

Luces todo odía . Facerse ver é un aspecto básico en seguridade viaria, e máis cando as condicións de luminosidade diminúen, como nos casos de temporais de neve. Levar acendidas as luces do coche todo o día é a mellor medida.

Menos velocidade. En condicións meteorolóxicas adversas, a primeira recomendación é diminuír a velocidade para poder reaccionar a tempo e reducir os riscos de colisión e de saída de vía. 

Aumentar a distancia de seguridade. Con neve ou xeo diminúe a adherencia dos pneumáticos á estrada, polo que é necesario aumentar a distancia de seguridade cos vehículos que circulan diante para poder frear en caso necesario.

Despregamento nas estradas

Máis de 100 camións quitaneves, 20.000 toneladas de sal e máis de 3 millóns de litros de salmuera. Estes son os números do plan de vialidad invernal que acaba de activar a Delegación do Goberno en Galicia. Esas cantidades de sal e de salmuera son as que están almacenadas nos silos que o Ministerio de ten distribuídos na rede viaria do Estado, pero poderían ser ampliadas en caso necesario. Nese operativo traballan 348 persoas de mantemento, ás que se suman os 900 axentes que a Garda Civil de Tráfico ten en Galicia e os funcionarios do Centro de Xestión de Tráfico de Noroeste, desde onde se controlan as cámaras e sensores instalados nas vías do Estado.

 

Xeo

O perigo oculto. É un dos peores escenarios porque é moi difícil apreciar a súa presenza na calzada. Hai que prestar especial atención ás zonas sombrías, en pontes e preto de ríos, xa que son zonas nas que se poden ter formado placas de xeo, que son extremadamente perigosas e poden facer que o coche se saia da estrada. Moitos vehículos incorporan tecnoloxía que avisa da posibilidade de que haxa xeo na calzada, pero non hai que fiarse. Nesas circunstancias o risco de accidente é máximo. Con xeo é case imposible conducir.

Vento forte

Refachos perigosos. As situacións de vento apenas son consideradas de risco polos condutores. Pero os refachos fortes poden ser unha ameaza para manter a estabilidade de determinados vehículos, polo que é recomendable agarrar con forza o volante, sobre todo ao saír de túneles ou despois de adiantar a vehículos de grandes dimensións. Ademais, o vento pode lanzar ramas de árbores á estrada, desprazar colectores, sinais ou mobiliario urbano que poden causar accidentes.

 

As cores da estrada

VERDE, AMARELO, ROJO, NEGRO. Eses son as cores que utiliza a Dirección Xeral de Tráfico para indicar o estado no que se atopa unha estrada e cal é o seu nivel de servizo. É conveniente coñecer estas indicacións antes de conducir, sobre todo con condicións meteorolóxicas adversas, por exemplo ante o mal tempo que se anuncia para a próxima semana. 

Na estrada, Tráfico comunica eses niveis de servizo da rede viaria a través dos paneis de mensaxe e dos propios axentes de a Garda Civil. Ademais, fai pública esa información na súa páxina web, www.dgt.é, nas redes sociais e a través dos medios de comunicación, con conexións en directo de televisións e radios cos centros de xestión de tráfico. O verde adoita asociarse a unha vía libre de problemas, pero neste caso as advertencias de perigo comezan con esa cor, que indica que a situación pode complicarse.

Verde

NON PASAR DE 80. O nivel verde actívase cando empeza a nevar. Con esa cor pódese conducir con precaución e significa que as condicións poden ir a peor. A velocidade limítase a 80 quilómetros por hora en estradas convencionais e a 100 en as autovías e autoestradas. Os camións deben circular polo carril dereito e teñen prohibido adiantar. 

Amarelo

PROHIBIDO PARA CAMIÓNS. O amarelo indica que a estrada empeza a estar cuberto de neve. Prohíbese o paso de camións e vehículos articulados. Con nivel amarelo, os turismos e os autobuses non poden superar os 60 quilómetros por hora.

Rojo

CON CADEAS. A estrada está totalmente cuberta de neve. Con este aviso só se pode circular con cadeas ou con pneumáticos de inverno. Non se pode superar o límite de 30 por hora. Prohibida a circulación de autobuses, camións e vehículos articulados.

Negro

ESTRADA PECHADA. Circulación imposible. Con nivel nivel negro ninguén pode circular. É unha situación de máximo risco e o tráfico debe interromperse. É unha situación de perigo e hai risco de que moitos condutores queden bloqueados. Con posibilidade de neve, é recomendable levar roupa de abrigo e algunha manta por se hai que permanecer dentro do coche durante horas.