Fomento terá seis meses máis para afrontar a factura das autoestradas rescatadas

LA VOZ REDACCIÓN

ESPAÑA

XOÁN A. SOLER

O prazo inicial vencía na segunda metade deste mes de xaneiro

13 ene 2019 . Actualizado ás 13:18 h.

O Ministerio de Fomento contará con seis meses máis para calcular e pagar a 'factura' que suporá para as arcas públicas o rescate das nove autoestradas de peaxe que crebaron durante a crise e actualmente explota o Estado, estimada en máis de 2.000 millóns de euros. O prazo do Departamento que dirixe José Luis Ábalos para determinar leste importe, que inicialmente remataba na segunda metade deste mes de xaneiro, estenderase ata xullo, segundo informaron a Europa Press en fontes do Ministerio.

O monto pendente de calcular é o que o Estado ten que pagar ás concesionarias que tiñan estas autoestradas polo investimento que realizaron na súa construción e non amortizaron no tempo no que as explotaron. Trátase da denominada Responsabilidade Patrimonial da Administración (RPA), un importe que Fomento inicialmente estimou en algo máis de 2.000 millóns de euros, por amais dos 1.800 millóns ata agora calculados, pero que o sector eleva a ata 5.000 millóns. A lexislación sobre concesións dá ao Estado seis meses para determinar e pagar esta RPA desde o momento en que se rescinden os contratos de concesión das infraestruturas que se rescatan. No caso das nove autoestradas, a finalización dos contratos aprobouse nos Consellos de Ministros do 13 e o 20 de xullo de 2018. Por iso, o prazo para pagar estes importes vencían os mesmos días deste mes de xaneiro. No entanto, a lei permite aplicar unha prórroga de seis meses que entra en vigor de forma tácita. Esta extensión do prazo activarase, dado o punto no que actualmente se atopa o proceso de cálculo. Ademais, aínda está pendente de concluír o rescate dunha das nove autoestradas crebadas, a AP-41 Madrid-Toledo, actualmente en liquidación. Fomento apenas iniciou o proceso deseñado para determinar a RPA cunha audiencia coas exconcesionarias das autoestradas para intercambiar información. Na actualidade, traballa nun «expediente de interpretación» que defina os distintos conceptos que interveñen no cálculo da RPA e detalle todo o proceso, dada a «dificultade e litigiosidad das normas e disposicións que a regulan e a extensa documentación». Unha vez este expediente conclúa, coa súa aprobación en Consello de Ministros, procederase ao propio cálculo do importe, que tamén implica varios pasos, entre eles, unha nova audiencia aos interesados, un informe da Avogacía do Estado e un dictámen do Consello de Estado.

As autoestradas polas que o Estado debe pagar leste importe son as que crebaron durante a crise, foron rescatadas o pasado ano e actualmente xestiona Fomento. Trátase das catro radiais da capital, a M-12 que une a cidade co aeroporto, a AP-41 Madrid-Toledo, a AP-36 Ocaña-A Roda, a Cartaxena-Vera e a Circunvalación de Alacante.