Os pais de menores que beban alcol serán multados

Axencias / La Voz

ESPAÑA

Atlas

A futura lei contra o alcol tamén recomenda a prohibición das 'horas felices' e revisar os impostos especiais de todas as bebidas

18 abr 2018 . Actualizado ás 15:39 h.

A nova lei contra o consumo de alcol en menores aumenta a presión sobre os pais. O informe da normativa, xa validada no Senado e á espera da súa aprobación pola Comisión Mixta Congreso-Senado para o Estudo do Problema das Drogas, inclúe que se sancione aos proxenitores dos menores que beban, e, en caso de reincidencia grave, se se demostra unha actitude neglixente dos pais, aplicaríase a normativa existente no ordenamento xurídico para a protección do menor.

Para que se poida condonar a sanción, os pais deberán participar xunto cos menores nas actividades reeducativas que se lles impoñan como alternativa, baseadas na evidencia e con obxectivos de prevención e reeducación.

Así mesmo, propón prohibir a venda e o consumo de bebidas alcohólicas en vía pública (botellón) salvo terrazas ou áreas autorizadas e unificar criterios; prestar especial atención á dispensación gratuíta ou non e á venda de alcol a menores nas festas con arraigamento cultural ou tradicións e en eventos de gran confluencia; e, ademais, endurece as medidas contra calquera tipo de local ou comercio que vendan ou fornezan alcol a menores de xeito reiterado, chegando a ser mesmo clausurados.

Outro dos apartado, propón revisar os impostos especiais de todas as bebidas e establecelos en relación coa cantidade de alcol puro que contén cada unha delas; e mesmo se considera a posibilidade de que unha parte dos devanditos impostos sexan finalistas, destinados ao control da oferta e a actuacións preventivas e disuasorias do consumo ou do tratamento dos efectos adversos do mesmo.

Ademais, recoméndase establecer regulación de horarios de venda de bebidas alcohólicas nos establecementos nos que non estea permitido o seu consumo inmediato, do mesmo xeito que na venda a domicilio e televenta (por exemplo, das 22.00 h ás 7.00h); prohibir as 'horas felices' nos locais (o clásico 2x1); establecer a obrigación a locais de fornecer auga gratuitamente e a embotellada a prezo reducido; e prohibir a venda de bebidas alcohólicas en gasolineiras.

Ademais, como xa ocorre co tabaco, incluír na etiquetaxe das bebidas con contido alcohólico - tendo en conta a Directiva Europea - unha advertencia sanitaria sobre os danos e riscos para a saúde.

Aconsella limitar a publicidade, promoción e patrocinio en vía pública establecendo un perímetro ao redor das proximidades de lugares destinados a menores ou frecuentados por eles, é dicir colexios, institutos, centros sanitarios ou salas de cine ou teatro durante os espectáculos dirixidos a menores, e pon como exemplo que se estableza o límite ao redor de 100 metros lineais do perímetro de centros escolares.

Restrinxir o patrocinio, ou calquera outra forma de financiamento, de bebidas alcohólicas a actividades deportivas, culturais, educativas, de lecer, etc, sobre todo en sitios susceptibles de acudir cos menores: patrocinio de concertos, «beer runners», consumo en películas recadadoras, xogos online, festas patronais, turismo de alcol, etc.

En canto á publicidade en televisión de marcas de bebidas con alcohólico pídese que se estableza un horario infantil no que non se poderá inserir publicidade de ningún tipo nin en programas emitidos unha hora antes ou despois dese horario.

Iniciativas por un consumo cero

O informe, que parte de que «os últimos datos de consumo de alcol por menores son preocupantes», mostra como «obxectivo primordial» atrasar a idade de inicio no consumo ata os 18 anos e incrementar a percepción social do risco do devandito consumo.

O texto que se fundamenta en dez ámbitos sendo o familiar un dos máis importantes, xa que se pretenden establecer mecanismos especiais de detección e intervención en familias con antecedentes de consumos abusivos de alcol.

A futura lei de menores sen alcol debe ter un carácter «educativo e pedagóxico», pero tamén debe garantir a protección dos menores, por iso esta lei debe ter un réxime sancionador cuxa orientación punitiva e recadatoria diríxase cara a aquelas persoas xurídicas e físicas maiores de idade, que permitan ou fomenten o consumo de alcol por parte de menores de idade, especialmente se obtivesen beneficio con devanditos actos.

No entanto, enumera un gran número de medidas formativas, informativas e asistenciais dirixidas a reforzar o liderado das familias; incluír nos contidos curriculares da educación primaria e secundaria obrigatoria, bacharelato e formación profesional contidos destinados a desenvolver accións que promovan a educación para a saúde; e establecer protocolos nos centros educativos de detección temperá das persoas con factores de risco, podéndose derivar aos servizos sociais asistenciais ou sanitarios, os casos de adiccións.

Expertos «escépticos»

No entanto, o informe mostra falta de acordo entre os expertos no relativo á eficacia dunha lei de menores sen alcol, móstranse «escépticos» posto que xa existen lexislacións autonómicas e ordenanzas locais que regulan as cuestións fundamentais «e, con todo, o seu impacto non foi o agardado».

En informe, xa que logo, afirma que «calquera medida a desenvolver debe contar cuns niveis adecuados de coordinación entre os ámbitos educativos, familiares, sanitarios, sociais e de calquera outro ámbito que puidese ser necesario».

Isto implica «sensibilizar» a toda a sociedade sobre os riscos do consumo de alcol por parte dos menores e diminuír a tolerancia ao consumo nesta etapa vital para o desenvolvemento da persoa con medidas destinadas a incrementar a percepción de risco e diminuír a tolerancia social fronte ao seu consumo.

Crear un Observatorio de menores e alcol con participación de todos os axentes implicados que estean chamados a formar parte da solución, no seo do Observatorio Nacional de Drogas e Adiccións.

Para iso, priorizar incluír no Plan Nacional sobre Drogas actuacións específicas «sobre os menores e o alcol»; e ampliar, no ámbito xudicial equipos psicosociais nos xulgados de familia e menores e en xulgados de garda, para que teñan a suficiente capacidade de afrontar a mediación civil e penal.