Ceuta e Melilla toman a vez de Libia na inmigración ilegal por mar

P. Gómez REDACCIÓN / LA VOZ

ESPAÑA

Javier Martín | EFE

O contraalmirante Javier Moreno, capitán do buque «Cantabria» asegura que desde o 2015 evitaron a morte segura dunhas 40.000 persoas

08 oct 2017 . Actualizado ás 08:33 h.

A presión dos gardacostas libios conseguiu que as mafias que trafican con persoas desprazándoas ilegalmente desde África ata Europa vísense obrigadas a cambiar as súas rutas cara á costa oeste mediterránea.

Así o asegura o contraalmirante Javier Moreno, capitán do buque Cantabria, ao mando operativo da operación Sofía, iniciada no 2015 e que sempre contou cun avión e unha fragata española. Aínda que se descartou a última fase da operación, que incluía a intervención militar na costa de Libia , o Cantabria serve combustible, recolle migrantes e loita contra as mafias. Ten un helicóptero e embarcacións con equipo de seguridade e está en coordinación co fiscal de Catania para pór á súa disposición os traficantes.

Moreno asegura que desde o 2015 evitaron a morte segura dunhas 40.000 persoas («nós o que estamos a facer é loitar contra as mafias e recatar persoas», di) e, ao mesmo tempo explica que o fluxo migratorio evita as costas libias para tomar como puntos de partida cidades como Ceuta e Melilla, ademais de Tunisia . «O adestramento da garda costeira libia durante catro meses deu os seus froitos e agora eses cen membros son agora os que manexan catro patrulleiros que están a saír ao mar polas súas augas territoriais», describe.

Con todo, organizacións e analistas internacionais denuncian que esta redución se debe aos pactos secretos asinados polos países europeos, especialmente Italia, con milicias en Libia, información que Moreno dixo descoñecer.