Os tres mensaxes ocultas de Pablo Iglesias de onte no debate

Francisco Balado Fontenla
Fran Balado MADRID | LA VOZ

ELECCIÓNS 2020

JUAN MEDINA | REUTERS

O secretario xeral de Podemos demostrou que coida os pequenos detalles á hora de intentar fidelizar aos seus potenciais votantes

24 abr 2019 . Actualizado ás 19:31 h.

O secretario xeral de Podemos é todo un experto en televisión, mundo a través do cal acadou unha gran popularidade que lle permitiu irromper no Congreso. É consciente da importancia do que se mostra sen necesidade de pronunciar nin unha palabra, por iso onte buscou trasladar varias mensaxes de forma velada. Desde o mesmo instante no que chegou ás instalacións do grupo Atresmedia. 

Chegada en taxi

A diferenza do resto de candidatos, que acudiron á cita en coches oficiais ou particulares nos que adoitan desprazarse, o candidato de Podemos plantouse nos estudos de Atresmedia nun taxi. Iglesias baixou dun vehículo no que se podía ler nun adhesivo: «Vota ao que defenda os servizos públicos». A formación morada significouse de forma considerable a favor do taxi durante a folga que recentemente mantiveron estes profesionais para esixir unha maior regulación dos servizos VTC, como Uber e Cabify. Primeira mensaxe enviada desde o mesmo momento no que apareceu en pantalla: destinatarios, os taxistas.

Juanjo Martin | EFE

O vestiario

Non é nada novo. Iglesias só respecta a etiqueta para a cerimonia dos Goya, á que acudiu con esmoquin. Pero no resto de actos públicos nos que se deixou caer sempre evitou cumprir cos códigos de vestimenta. No debate de onte luciu un pantalón e camisa branca por baixo dun xersei. Con esta última peza lanzou a súa segunda mensaxe da noite. O xersei que elixiu onte é da marca 198, fundada polo deputado de Podemos Juanma del Olmo, máximo responsable de Comunicación da formación morada. A firma é popular por distribuír roupa e merchandising de esquerdas, como a camiseta da selección española tuneada coas cores da República, suadoiros recreando os uniformes deportivos da Unión Soviética ou vestimenta co logo do Sant Pauli, seareiros radicais dun equipo alemán da cidade de Hamburgo -non confundir co seu rival, o Hamburgo S.V.- e que son admirados dentro das bancadas de animación de esquerdas de todos os estadios do planeta polo seu activismo político.

Os fundadores aseguran que o nome de 198 é unha chiscadela á xeración nada nos oitenta, aínda que coincide co número dos métodos de loita non violenta compilados polo filósofo e politólogo estadounidense Gene Sharp a modo de ferramentas para conquistar o poder, boa parte deles empregados na estratexia de Podemos. 

Ricardo Rubio - Europa Press

O feminismo

Sánchez trata de que a xente identifique o movemento feminista coas siglas do PSOE, pero onte Iglesias asestoulle un bo golpe ao ser o único que meteu no estudio a unha muller. O secretario xeral de Podemos demostrou cintura tras unha imaxe do debate de TVE que se fixo viral por reflectir un tic machista. Todos os candidatos, asesores e o presentador que saían na imaxe eran homes. Só aparecían tres mulleres: as señoras da limpeza, uniformadas e con escoba e recogedor en man.

Iglesias , que no seu momento foi moi criticado por posar xunto a dous excargos do seu partido co lema «Nós» ás súas costas ou polo cartel de tinguiduras machistas co que se anunciou a súa volta da baixa de paternidade, decidiu que no debate de onte entrase con el no estudo Noelia Vera , unha das integrantes da cúpula do partido. O resto seguiron escollendo a homes para o asesoramento. Casado a Teodoro García Egea, Sánchez a Iván Redondo e Rivera a Fernando de Páramo.