María Comín, responsable de Educación en Microsoft España: «A tecnoloxía empodera ao alumno»

Sara Carreira Piñeiro
Sara Carreira REDACCIÓN / LA VOZ

EDUCACIÓN

María Comín, responsable de Educación Pública y Privada K12 de Microsoft España
María Comín, responsable de Educación Pública e Privada K12 de Microsoft España ALBERTO ESPADA

O sindicato de profesores ANPE organiza os seus Xornadas do Ensino, este ano en liña e centradas na aula dixital

22 oct 2021 . Actualizado ás 13:39 h.

Como cada curso, o sindicato de profesores ANPE organiza unhas Xornadas do Ensino centradas nalgún asunto vinculado coas aulas, e para desenvolvelo cita a expertos de diferentes ramas da educación. Este ano, a pesar das dificultades, non vai ser diferente, e aínda que serán virtuais, a cita é mañá venres e o sábado. O asunto a desenvolver é máis pertinente que nunca: A aula dixital para a educación do futuro. E neste contexto acode mañá María Comín, responsable de Educación Pública e Privada K12 en Microsoft España, e experta en atención á diversidade. Ela, que ía para financeira, atopou no desenvolvemento das aplicacións de Microsoft un campo para lograr a inclusión real do alumnado con necesidades especiais de apoio educativo.

—Defende que a tecnoloxía pode marcar a diferenza en inclusión. Como?

—A tecnoloxía empodera ao alumno. Temos a tecnoloxía para que todo o alumnado mellore os seus resultados, e ademais prepáralles para a vida fose do centro educativo; non hai ningún profesión que non sexa dixital.

—Cales son no caso concreto de Microsoft?

—Microsoft ofrece de forma totalmente gratuíta aos centros educativos o seu paquete Office 365 Education, pero tamén facemos formación para os profesores, pomos á súa disposición unha guía e hai unha comunidade de docentes que se apoian mutuamente.

—Que significa Office 365, o Word e Excel?

—Falando da aula dixital, sobre todo Teams, que permite xestionar o aula, calquera aula, de primeiro de primaria a segundo de bacharelato. Pódense seguir clases, reunións, compartir material e usar todas as app sen saír da reunión. Segundo a idade do alumnado hai programas que se usan máis que outros, como o de contar contos ou crear un caderno dixital no que participan alumnos e profesores. Na secundaria o uso das ferramentas dixitais crece de forma exponencial: presentacións, traballo colaborativo, organización de tarefas. En FP as certificacións en programación ou intelixencia artificial, por exemplo. Hai centros en Galicia que están a traballar moi ben coa versión educativa de Minecraft , Minecraft Education Edition, con moi bos resultados na aula. Non é un programa gratuíto incluído no Office 365, pero ten un custo moi aceptable para un centro escolar.

—Hai anos que se fala da intelixencia artificial adaptada á aprendizaxe pero na práctica o máis sofisticado que fai a maioría é un Prezi.

—Creo que si hai moitos profesores que usan programas con intelixencia artificial para saber como avanzan os alumnos, onde se pode atascar cada un ou que lle custa máis á clase. Iso xa o fan agora.

—Así que a personalización é un feito.

—Temos a aplicación Lector inmersivo, que vale para todos os alumnos, pero especialmente para os que teñen dislexia, que son un 10% do total; pódese usar desde Teams, e desa vou falar na charla de mañá. Pódese adaptar a cada alumno: sen texto confuso (sen ruído), con diferente tamaño de letra e contraste, que permita silabear, marcar sustantivos ou verbos, cunha liña soa, cun auxiliar que lea (á velocidade que se determine), con tradutor automático para alumnos doutra lingua. Nunha aula hai uns niveis distintos de lectura e con Reading Progress todos atopan o que necesitan e len o mesmo texto. Conforme o alumno vai mellorando pode pasar de ver unha soa liña a ver tres, ou o que necesite. E o profesor pode comprobar de cada alumno e toda a clase.

 

Luis Miguel Olivas, responsable del programa 42 de la Fundación Telefónica
Luis Miguel Olivas, responsable do programa 42 da Fundación Telefónica IRENE MEDINA LORENZO

«É o momento de ser valentes e innovar»

A xornada de hoxe empeza ás cinco e a primeira charla, tras as palabras de benvida do presidente de ANPE Galicia, Julio Díaz, é a de Luis Miguel Olivas, que falará da educación que vén. Director de Empleabilidad e Innovación Educativa da Fundación Telefónica, dirixe 42, o campus que Telefónica ten en diferentes cidades españolas para aprender programación.

Asegura que tras a pandemia «este é o momento de ser valentes e innovar» e iso supón cambiar a forma de aprender. E explica que no campus 42 séguese un programa singular: «Os alumnos non aprenden programación escoitando a un experto». Fano aprendendo cun compañeiro e investigando, afrontando retos coma se fose un xogo. «Aquí o que máis se di é ‘‘Búscache a vida'', non hai un profesor que che diga ‘‘feixe isto''». Cooperación, aprendizaxe entre iguais e personalización no ritmo do coñecemento son as claves deste modelo de ensino que Olivas cre que debe trasladarse a toda a educación, especialmente á vinculada á formación profesional.