Infantil e primaria terán «aulas burbulla» e desde ESO manterase 1 metro de distancia entre cadeiras e se non é posible, máscaras

Sara Carreira Piñeiro
Sara Carreira REDACCIÓN / LA VOZ

EDUCACIÓN

Comienzo de las clases presenciales en un instituto de Lalín, el Laxeiro
Comezo das clases presenciais nun instituto de Lalín, o Laxeiro Miguel Souto

A Consellería de Educación debaterá o xoves o borrador das instrucións para o próximo curso cos sindicatos

13 may 2021 . Actualizado ás 17:54 h.

Xa están as instrucións de Educación para o próximo curso, 36 horas despois de que finalizasen as eleccións autonómicas. Os responsables da Xunta debaterán este xoves cos sindicatos un borrador de normativa sanitaria para o novo curso. As claves do texto, de cen páxinas, son: os alumnos de infantil e primaria estarán nas chamadas aulas burbulla, onde os alumnos se relacionan entre si sen distancia de seguridade nin máscara, pero sen contacto con outros grupos; a partir de ESO haberá que manter a máscara ata que os estudantes se senten nos seus pupitres, e sempre que estes estean situados a un metro de distancia uns doutros e todos mirando na mesma dirección (se están encarados deberán gardarse 1,5 metros). No caso de que a aula non teña espazo suficiente para permitir esta distancia os estudantes terán que pórse máscara todo o día.

O documento é de aplicación nos centros públicos e, adaptados ás súas peculiaridades, aos privados concertados.

CUESTIÓNS XERAIS

Equipo covid. Cada centro educativo deberá contar cun equipo covid-19 de referencia para toda a comunidade educativa. Participarán o director (ou quen este indique), que coordinará o grupo, e dous profesores (un en centros de menos de seis unidades) determinados polo director. O centro establecerá unha canle de comunicación cos restantes colectivos da comunidade educativa e disporá canto antes dunha listaxe das persoas que hai no centro con direccións e teléfonos de contacto; incluídos os alumnos.

Plan de adaptación. Cada centro deberá ter un Plan de adaptación a situación covid-19 no curso 2020/2021, onde se recollan todas as concrecións (condicións xerais de circulación polo centro ou organización dos recreos, por exemplo); este plan debe ser entregado a toda a comunidade educativa. Neste programa incluiranse as actividades extraescolares organizadas por anpas ou concellos, que necesitan un protocolo propio; con todo, priorizar as actividades telemáticas fronte aos encontros físicos (igual que as tutorías). Neste plan se

Plan de continxencia. Tamén deberá ter un Plan de Continxencia coas medidas en caso de suspensión dá actividade lectiva, sobre como facer efectivo o ensino a distancia e a reactivación da presenza nas clases.

Centro de saúde de referencia. Cada centro terá un centro de saúde de primaria como referencia.

Autoencuesta. O persoal de cada centro (do mesmo xeito que o alumno e/ou os seus titores) deberá realizar unha autoencuesta diaria sobre os síntomas compatibles co covid-19 antes de chegar ao centro. Se hai sintomatología, o traballador non irá ao colexio, senón que chamará ao centro de saúde e a algún dos membros do equipo covid-19. quedará na súa casa ata que os médicos valoren a sintomatología e prescriban un test PCR en 24 horas (se o consideran). No caso dun alumno, a súa familia contactará co centro de saúde, mesmo se os síntomas aparecen no colexio; se non é posible é cando se contactará co centro de saúde vinculado ao educativo.

NA AULA

Un metro de distancia entre cadeiras. A distancia de seguridade na aula será dun metro entre as cadeiras dos alumnos sempre que estean a mirar cara ao mesmo lugar: «Esta distancia —di o borrador da Xunta— é a recomendada pola Organización Mundial da Saúde para os centros educativos xa que a maioría dos estudos determinan a distancia máxima de 1 metro como punto de referencia para a proxección das gotas respiratorias. Nunha situación na que o ton de voz é baixo e as persoas non se encontran confrontadas, a proxección das gotículas respiratorias é inferior ao metro de lonxitude».

Aulas despexadas. Para dispor da maior superficie, retiraranse todos os elementos móbiles da aula que resten espazo. E as instrucións apuntan a que é conveniente que os centros habiliten aulas grandes, como laboratorios, para acoller comodamente aos estudantes.

Se non hai sitio, máscaras. No caso de que a aula non teña espazo suficiente para manter as distancias dun metro entre cadeiras, haberá que usar máscara durante todo o tempo que estean en clase.

Aulas burbulla. Iso ocorrerá máis aló de infantil e primaria, xa que estes estudantes terán grupos de convivencia estable de ata 25 alumnos; son as chamadas aulas burbulla, nas que non se ten que garantir o metro de distancia entre pupitres (si se pode optar por esa distancia) nin o uso de máscaras.

Desdobres? Non se contemplan especificamente nas instrucións, pero as aulas de infantil e primaria son de ata 25 alumnos. Aquelas que poidan ter máis estudantes poderían ser susceptibles de ter un desdobre.

Nada de compartir material. Iso si, ningún alumnos compartirá material, e os computadores ou calquera outro dispositivo que usen varios estudantes deberá desinfectar tras cada uso.

Limpar o rotulador. Se un alumno acode ao encerado, deberá levar o seu xiz ou rotulador ou desinfectar o común entre cada un. Tamén se desinfectará cada día a cadeira dos alumnos ao entrar na aula.

Máscara como símbolo. «Recoméndase que o profesorado utilice a máscara continuamente non só pola súa función de protección senón tamén polo seu carácter exemplificante».

Viseiras, se; luvas, non. As viseiras protectoras non son obrigatorias pero tampouco están prohibidas; as luvas, sen estar prohibidos, non se aconsellan pola falsa sensación de seguridade que dan.

Hidrogel en todas as aulas. Dispensador de hidrogel na entrada dos centros e en cada aula. O material de partida será entregado pola Administración, pero repolo irá a cargo dos gastos de cada centros, que deberá diferenciar esa partida.

Os MÁIS PEQUENOS

Control do hidrogel. O hidrogel ten que estar controlado ante o risco de que leven as mans á boca inmediatamente despois de botarllo.

Traballo individual. Reducirase o traballo de mesa en grandes grupos, e o xogo por recunchos farase de forma individual.

ALUMNOS CON NEE

Protección. Na atención aos estudantes con necesidades educativas especiais (NEE) usaranse máscaras dentro e fóra da aula e, se non é posible, viseiras ou pantallas.

Aseo propio. Para o alumnado sen autonomía asignarase un aseo concreto no centro que será desinfectado con máis frecuencia.

ACCESOS

Entradas diferentes ou quendas. Se é posible habilitaranse diferentes entradas segundo a etapa educativa; se non, estableceranse quendas.

Profesores de garda. A dirección do centro establecerá o número de profesores de garda precisos para facer efectiva a entrada e saída en condicións de seguridade.

A familia, cos de infantil.Os alumnos de infantil poden acudir ao centro acompañados dun familiar, que deberá levar máscara. En xeral, non se permitirá a entrada da familia.

Máscara fóra de clase. Fóra de clase hai que usar máscara, só en infantil pódese evitar, así como nos grupos de convivencia estable (en primaria).

TRANSPORTE

Máscara no bus. En función do que digan as autoridades sanitarias, aínda que agora pode ir ao 100% da súa capacidade e hai que usar máscaras.

Prioridade na distancia. «No caso de que a capacidade dos vehículos non resulte suficiente para o traslado de todo o alumnado o criterio de prioridade é o de maior distancia de residencia ao centro educativo» para decidir que alumnos poderían seguir usándoo.

COMEDOR

Distancia dun metro. Se o alumnado está sentado en diferentes sentidos, teñen que manter unha distancia de 1,5 metros; se miran todos cara ao mesmo punto chega con 1 metro de distancia.

A clase, xunta. O ideal é que as clases se senten preto para manter a relación en grupos estables.

En bandexa. Cando sexa posible, os menos serán emplatados na cociña e servidos en bandexa.

BIBLIOTECA

Ao 50%. Estará ao 50% da súa capacidade, e potenciarase a cita previa. Os libros pasarán unha «corentena» de 24 horas antes de cambiar de mans.

RECREO

Con máscara. Na medida do posible limitaranse os espazos (pavillóns, patios cubertos, ximnasios) para que un grupo de 50 alumnos poida estar distanciado polo menos 1,5 metros no mesmo sitio. Será obrigatorio usar máscara.

Por quendas. Tamén se potenciarán os recreos en quendas e na aula.

EDUCACIÓN FÍSICA

Exercicios individuais. Na clase de educación física os exercicios serán individuais sempre que sexa posible e minimizando o uso de material compartido. Realizaranse as modificacións precisas na programación da materia que sempre haxa unha distancia entre os alumnos ou se non, que se use máscara.

ASEOS

Ao 30% e con profesores. Só se poderán usar ao 30% da súa capacidade, e nos recreos e accesos haberá profesores de garda vixiando que se cumpran as cocientes

AULAS VIRTUAIS

A partir de terceiro. Este recurso usarase en caso de educación a distancia polo menos a partir de terceiro de primaria; antes (primeiro e segundo), o seu uso quedará a discreción do centro educativo.

Outras comunicacións. A programación educativa do centro debe contemplar como serán as comunicacións dos profesores dos grupos de infantil e 1.º e 2.º de primaria en caso de confinamento. Non funcionará a aula virtual cos máis pequenos pero é necesario que haxa comunicación entre profesores e alumnos e as súas familias. Mesmo se debe facer unha proba mentres haxa clases ordinarias para comprobar que todo funciona correctamente.

Setembro para formarse. Os profesores asistirán a cursos para a docencia virtual durante o mes de setembro, antes de que comecen as clases.

Todo listo en quince días. A finais de setembro os alumnos e profesores deberán ter a punto o aula virtual para o seu uso en calquera momento. Cada titor deberá saber para entón que alumnos teñen problemas de conexión ou de falta de dispositivos, e o equipo directivo realizará unha listaxe dos estudantes e as súas necesidades.

PERSOAL SENSIBLE

Traballando ata que reciba o informe. Un traballador do centro pode ser considerado especialmente sensible ante o covid-19, pero ata que se ditamine deberá permanecer no seu posto de traballo. Se cre que pode estar nese grupo debe pedir a avaliación, que correrá a cargo da Inspección Médica Educativa

MEDIDAS ANTE CASOS POSITIVOS

Peche parcial ou total. A autoridade sanitaria poderá ordenar o peche dunha ou máis aulas, un nivel ou todo o centro segundo estes supostos: un único caso confirmado nunha aula porá en corentena toda o aula e o profesor asignado; se hai tres casos positivos confirmados en sete días poderase pechar o nivel educativo completo ou mesmo a totalidade do centro.

Corentenas. Un contaxio sospeitoso con posterior confirmación esixe a declaración obrigatoria, e iso supón o illamento de polo menos dez días da persoa enferma e a corentena de 14 días a todas as persoas que teñan consideración de contacto próximo.

Desescalada. A aula, grupo de aulas ou centro poderá retroceder varias fases e cando pase o período de control volverá tamén aos poucos á normalidade: fase 1, polo menos durante unha semana; na fase 2, cunha semana polo menos, só o 30% dos alumnos estarán á vez na aula e o obxectivo é que adquiran hábitos de hixiene e distanciamento; na fase 3, tamén dunha semana, a aula acollerá ata o 60% do alumnado á vez; e a fase 4, ou de reactivación, durará outra semana e irá a clase o 100% dos alumnos se poden manter a distancia dun metro entre eles.

LIMPEZA DOS CENTROS

Limpeza estándar. As medidas sobre a limpeza dos centros son as estándar nestes casos: limpeza polo menos unha vez ao día, sendo tres veces a obrigatoria nos aseos; haberá que ter especial coidado nas zonas de paso e que se adoitan tocar moito.

Ventilación. A ventilación debe durar cinco minutos ao comezo da xornada ou dez se acaba de estar ocupada o aula.

Aire fresco. Recoméndase ter abertas as fiestras todo o tempo que sexa posible.