Cantabria, País Vasco e A Rioxa, primeiras comunidades en suspender as reválidas pola alarma

S. C. REDACCIÓN / LA VOZ

EDUCACIÓN

Una alumna de tercero de primaria realiza la prueba diagnóstica
Unha alumna de terceiro de primaria realiza a proba diagnóstica MARTINA MISER

O Ministerio de Educación permite ás administracións autonómicas que decidan se fan as probas diagnósticas

24 mares 2020 . Actualizado ás 13:08 h.

Cantabria, País Vasco e A Rioxa foron as primeiras comunidades en anunciar que suspenderán as probas diagnósticas de 3.º e 6.º de primaria e as de 4.º de ESO, previstas cada curso para o mes de maio. O Ministerio de Educación e FP deu liberdade ás comunidades para convocar ou non estas probas que contemplaba a Lomce e que se fixeron coñecidas como «reválidas», aínda que nunca chegaron a selo. Curiosamente, o ministerio si as convocou en Ceuta e Melilla, os únicos territorios onde é a autoridade educativa.

Está previsto que nos próximos días máis comunidades suspendan os citados exames en vista da falta de tempo para garantir a aprendizaxe do temario.

Probas moi polémicas

O desenvolvemento das coñecidas como reválidas estivo cheo de dificultades desde o seu inicio. Cando o ministro José Ignacio Wert anunciounas como unha das medidas estrela da Lomce recibiu críticas de todos os sectores educativos. As reválidas convertéronse nun signo dunha lei que para fomentar o esforzo individual caía na segregación de alumnos e o abandono daqueles que, por circunstancias vitais de capacidade e contorna familiar, teñen máis difícil saír adiante.

Nos textos iniciais, as probas de terceiro e sexto de primaria podían servir para que os profesores decidisen a repetición dos nenos, e as de 4.º de ESO e 2.º de bacharelato si funcionaban como reválidas en tanto eran necesarias para ter o título de secundaria e bacharel. En calquera caso, o resultado das probas quedaba reflectido no expediente académico.

A mobilización na rúa por esta lei e polos recortes acabou custando o posto ao ministro Wert, a quen substituíu o máis moderado Íñigo Méndez de Vigo, que suspendeu de forma temporal a validez académica das probas. O intento de pacto aletargó as reválidas, que se converteron por decreto en muestrales (é dicir, a un grupo aleatorio de centros) e anónimas. Aínda que o intento de pacto quedou en, exactamente, iso, un intento: as reválidas mantivéronse sen valor.

Resultados vinculantes

A chegada ao Goberno do PSOE e de Isabel Celaá ao ministerio puxo sobre a mesa a Lomloe, unha nova lei (de modificación da LOE) que facía desaparecer estes exames e convocaba unhas probas, estas si diagnósticas, para os alumnos de 4.º de primaria e 2.º de ESO, que se celebraban coa LOE (desde o 2006) sen que apenas os pais se decatasen.

Iso si, Celaá deulle un toque británico a estes exames, cuxos resultados nunca serán públicos, pero si útiles: un colexio e a Administración pactarán unha liñas de mellora que requiran recursos e diñeiro (profesores de apoio, formación para os docentes, material específico...), e asumirase que terá uns obxectivos; as probas, que si serán censales, terán que certificar esa evolución positiva se o centro quere seguir recibindo esa axuda extra.

As mostras só son censales (para todos os nenos) en terceiro de primaria. As outras dúas convocatorias quedan ao arbitrio da comunidade e son muestrales en toda España excepto na Rioxa e Murcia, comunidades pequenas, e Cataluña, que en primaria xa tiña antes un exame similar.