A aposta da Xunta: Pluribach e StemBach

La Voz

EDUCACIÓN

06 abr 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

A aposta da Consellería de Educación é similar ás anteriores pero menos ambiciosa, xa que non afecta á titulación nin á selectividade:

Pluribach (idiomas)

Que é. Reforzo do idioma en materias non lingüísticas.

10 horas semanais. Non se pode pasar de 10 horas semanais nesa lingua. Súmanse dous ou tres horas máis fose do horario lectivo, e charlas e actividades que sumen 40 horas no bacharelato.

Docentes preparados. Os profesores deberán acreditar polo menos unha competencia equivalente ao B2.

Centros. Impártese nos institutos Blanco Amor (Ourense), Fernando Wirtz (A Coruña), Ames, San Alberto (Noia); e nos privados Santa Teresa e Divina Pastora (Ourense), Rías Altas (Culleredo), Xesuítas (Vigo).

Stembach (investigación)

Que é. Ao estilo do BI, este bacharelato fomenta a investigación, xa que o alumno debe cursar unha materia extra no bacharelato, que rematará cun traballo de investigación.

Máis horas. O estudante suma as dúas ou tres horas semanais desta materia sobre materias STEM e debe asistir a charlas, talleres e proxectos.

Traballo final. Ao finalizar o bacharelato ten que presentar un traballo de investigación codirigido por un docente universitario e tutorizado polos profesores que dean a materia elixida.

O María Casares, finalista en Barcelona. Tres alumnos de 1.ş de bacharelato do IES María Casares (Daniel Mata, Markos Cunchado e Ana Varela) foron os únicos finalistas galegos no Reto Big Data organizado pola Obra Social «A Caixa» co seu proxecto de investigación do StemBach.

Centros. Institutos Blanco Amor (Ourense), R.Ou. de Uruguai e Do Castro (Vigo); Sofía Casanova (Ferrol), Ramón María Aller (Lalín), Lucus Augustii e Ollos Grandes (Lugo), María Casares (Oleiros), Daviña Rey (Monforte), Arcebispo Xelmírez II (Santiago), Agra do Orzán (A Coruña), A Sangriña (A Guarda) e A Paralaia (Moaña); e só un privado, a Compaña de María da Coruña.

A distancia

San Clemente. Ademais de cursar o bacharelato a distancia, o máis habitual, esta opción é interesante para un alumno que non ten posibilidades de facer unha materia concreta (usouno o IES de Ortigueira con Xeoloxía).