A ópera é a escusa

EDUCACIÓN

Formación de profesores en Ferrol, en el Teatro Jofre
Formación de profesores en Ferrol, no Teatro Jofre Paula Quiroga

Galicia acolle con éxito un proxecto educativo que busca crear compañas en clase

11 feb 2019 . Actualizado ás 11:00 h.

Hai uns vinte colexios galegos que están asociados a LÓVA , (A Ópera, un Vehículo de Aprendizaxe), un proxecto educativo que consiste en que os alumnos realicen a súa propia ópera. Estas son as súas características.

O PROXECTO

Sobre todo, primaria. Pode desenvolverse en calquera etapa (hai un proxecto mesmo no cárcere), pero en primaria é onde máis éxito ten: dos 19 centros galegos adscritos, 17 o son.

Un compaña funcional. O proxecto consiste en crear unha compaña de ópera, con todo o que iso supón: xestores, publicistas, escenógrafos, libretistas, cantantes, director... Os nenos son responsables de todo ata o punto de que na estrea ?porque hai estrea? o profesor debe permanecer na platea.

Todas as materias. A Lóva pódense sumar todas as materias, porque a complexidade do proxecto é adaptable.

FORMACIÓN

Curso exprés. Como é unha experiencia complexa non se pode desenvolver sen unha formación. Durante oito días, os profesores sométense ao mesmo proceso que vivirán os seus alumnos durante o curso. Son 60 intensivas.

Do Teatro Real aos CFR. Os primeiros cursos levaron a cabo no 2007 no Teatro Real de Madrid, pero agora xa hai outras entidades participantes. En Galicia a Xunta colabora a través da súa rede oficial, os CFR (cefores) e o de Ferrol é especialmente activo.

EN TODA ESPAÑA

Galicia, Madrid e Valencia. As tres comunidades son as máis activas. Pedro Sarmiento, o coordinador de LÓVA, explica por que: «Porque aí hai formación». Cando se poñen as cousas doados para os mestres, estes responden «de marabilla».

Este curso 64 compañas. Cada aula que participa supón unha compaña de ópera, e actualmente hai 64 activas, pero nos dez anos que leva o programa xa sumou máis de 400.

VANTAXES

Traballo en equipo. Ten tantas vantaxes que Sarmiento non remata de enumeralas: aprenden a superar dificultades, a traballar en equipo, fomenta a creatividade, invita á reflexión...

Descubrir talentos. Non é o máis importante pero sempre ocorre: os nenos descobren a un compañeiro que organiza de marabilla, a outro que escribe moi ben ou a quen canta como os anxos. «Pero non sempre os que mellor cantan son os que actúan», puntualiza Sarmiento, xa que se aplican criterios educativos e desenvolvemento persoal

Aprender o currículo. O proxecto absorbe contidos do currículo, non é un traballo extraescolar.