Galicia acolle con éxito un proxecto educativo que busca crear compañas en clase
11 feb 2019 . Actualizado ás 11:00 h.Hai uns vinte colexios galegos que están asociados a LÓVA , (A Ópera, un Vehículo de Aprendizaxe), un proxecto educativo que consiste en que os alumnos realicen a súa propia ópera. Estas son as súas características.
O PROXECTO
Sobre todo, primaria. Pode desenvolverse en calquera etapa (hai un proxecto mesmo no cárcere), pero en primaria é onde máis éxito ten: dos 19 centros galegos adscritos, 17 o son.
Un compaña funcional. O proxecto consiste en crear unha compaña de ópera, con todo o que iso supón: xestores, publicistas, escenógrafos, libretistas, cantantes, director... Os nenos son responsables de todo ata o punto de que na estrea ?porque hai estrea? o profesor debe permanecer na platea.
Todas as materias. A Lóva pódense sumar todas as materias, porque a complexidade do proxecto é adaptable.
FORMACIÓN
Curso exprés. Como é unha experiencia complexa non se pode desenvolver sen unha formación. Durante oito días, os profesores sométense ao mesmo proceso que vivirán os seus alumnos durante o curso. Son 60 intensivas.
Do Teatro Real aos CFR. Os primeiros cursos levaron a cabo no 2007 no Teatro Real de Madrid, pero agora xa hai outras entidades participantes. En Galicia a Xunta colabora a través da súa rede oficial, os CFR (cefores) e o de Ferrol é especialmente activo.
EN TODA ESPAÑA
Galicia, Madrid e Valencia. As tres comunidades son as máis activas. Pedro Sarmiento, o coordinador de LÓVA, explica por que: «Porque aí hai formación». Cando se poñen as cousas doados para os mestres, estes responden «de marabilla».
Este curso 64 compañas. Cada aula que participa supón unha compaña de ópera, e actualmente hai 64 activas, pero nos dez anos que leva o programa xa sumou máis de 400.
VANTAXES
Traballo en equipo. Ten tantas vantaxes que Sarmiento non remata de enumeralas: aprenden a superar dificultades, a traballar en equipo, fomenta a creatividade, invita á reflexión...
Descubrir talentos. Non é o máis importante pero sempre ocorre: os nenos descobren a un compañeiro que organiza de marabilla, a outro que escribe moi ben ou a quen canta como os anxos. «Pero non sempre os que mellor cantan son os que actúan», puntualiza Sarmiento, xa que se aplican criterios educativos e desenvolvemento persoal
Aprender o currículo. O proxecto absorbe contidos do currículo, non é un traballo extraescolar.