«Un modelo de escola que funciona invita o cambio»

Sara Carreira Piñeiro
Sara Carreira REDACCIÓN / LA VOZ

EDUCACIÓN

Fundación María José Jove

A Fundación María José Jove trae esta tarde á impulsora dun método educativo que se imparte a sete millóns de nenos de todo o mundo

18 oct 2018 . Actualizado ás 13:17 h.

A colombiana gañadora do premio Yidan 2017 (4 millóns de euros) e directora de Escola Nova, Vicky Colbert, pecha esta tarde ás seis na Fundación María José Jove a serie de conferencias Expertos en Sede, que nos últimos meses ha abordado a discapacidade, a arte ou a saúde na infancia. Neste caso tócalle a quenda á educación e como unha idea de aprendizaxe centrada no alumno cambiou a escola primaria rural de Colombia.

Vicky Colbert explicará aos asistentes (para acudir hai que inscribirse en fundacionmariajosejove.org ) o proceso que permitiu estender a rede de Escola Nova aos 35.000 colexios rurais do país. Este caracterízase por formar e empoderar aos profesores, que reciben unhas clases de poucos días nas que traballan de forma colaborativa e dialogante. Despois, unha vez na aula, os docentes usan a Guía da Aprendizaxe de Escola Nova, que é unha fusión de teoría, actividades e guía docente, que promove o traballo autónomo dos estudantes e o diálogo entre eles. Pero se algo ten claro Colbert, é que non se pode dar formación aos mestres e despois abandonalos; por iso créanse comunidades de aprendizaxe. De feito, esta mestra educada en Stanford asegura que foi a paixón dos docentes e a súa defensa absoluta do modelo o que permitiu que este sobreviva desde fai máis de trinta anos: «Un modelo de escola que funciona invita o cambio».

Ademais de Colombia, a Escola Nova estendeuse por América Latina, África, Asia (Vietnam incorporouno oficialmente aos seus colexios de primaria) e agora empeza a abrirse a Europa. En Londres xa se aplica en dúas institucións: «En Londres, onde hai moita poboación de diferentes procedencias preocúpalles moito o manexo da diversidade na aula. E Escola Nova parte da base de que cada un ten o seu ritmo de aprendizaxe».