O 90 % dos profesores convive con situacións de violencia nas aulas

O 75 % dos docentes cre que ten moi pouca ou ningunha autoridade

.

Madrid

Nove de cada dez profesores convive con situacións de violencia no seu centro escolar, como pelexas, vexacións ou vandalismo, e o 75 por cento dos docentes cre que ten moi pouca ou ningunha autoridade.

Son datos dun estudo presentado hoxe polo sindicato CSIF, o máis representativo nas administracións públicas, con 2.000 cuestionarios distribuídos a profesores de centros públicos de Primaria e Secundaria de todas as comunidades autónomas.

Os docentes describen ameazas por parte do alumnado e as familias, falta de respecto e de recoñecemento da autoridade docente, violencia psicolóxica e situacións de indefensión.

Segundo explicou o presidente do sector educativo do sindicato, Mario Gutiérrez, máis da cuarta parte dos profesores considera que a vida nas aulas non é agradable e que a disciplina é insuficiente.

De feito, tres de cada catro docentes sente que ten moi pouca ou ningunha autoridade.

As situacións de violencia máis habituais que describen son pelexas, insultos e vexacións entre os alumnos, vandalismo e desfeita de material escolar, violencia psicolóxica, episodios e conflitos cun compoñente racista e enfrontamentos a través de redes sociais, como WhatsApp.

Para abordar estas situacións, o sindicato presentou o servizo CSIF Axuda Profes, un gabinete psicolóxico especializado en asesorar, previr e tratar este tipo de situacións.

O sindicato alertou de que ademais das situacións graves de violencia, como as agresións ou acoso escolar, a diario sucédense episodios «máis sutís e latentes» nas aulas, para as que reclama actuacións preventivas e o recoñecemento da autoridade destes profesionais.

A profesora Encarna Abascal detallou que para o profesor «é máis importante e grave a violencia do día a día soterrada» que incluso ás veces se normaliza, como «os alumnos que faltan ao respecto, interrompen as clases e o docente ten que imporse».

«Ás veces os profesores non teñen esa autoridade suficiente para parar estas situacións», lamentou Mario Gutiérrez, quen denunciou que os profesores aseguran que non sempre teñen o apoio da dirección ou dos outros compañeiros.

A profesora Abascal advertiu de que «esa violencia se vai amplificando e trasladando á sociedade».

Para o responsable de Educación do CSIF «existiu unha permisividade e normalizouse unha violencia de baixa intensidade que se ha ir tapando e para solucionalo hai que dar o nome ao problema porque é habitual que se chame problema de convivencia».

Ademais, explicou que esas situacións de violencia e acoso entre os nenos tamén se perciben na etapa de primaria e alertou do pico que se produce coincidindo co agasallo do móbil aos nenos nas Comuñóns, en terceiro e cuarto curso.

O sindicato considera que os recortes en persoal, o incremento na cociente de alumnos por clases e o horario lectivo, así como o déficit nos persoais de apoio, está dificultando a prevención destas situacións.

«É evidente que as administracións non queren mostrar o problema porque é tirar as pedras sobre o seu tellado», dixo Gutiérrez, quen lamentou que cando se produce algún caso de suicidio «houbera denuncias».

Sobre a aprobación hoxe no Consello de Ministros da modificación do Observatorio Estatal da Convivencia Escolar co fin de loitar contra o acoso nas aulas, o responsable do CSIF puxo en cuestión a eficacia deste organismo, porque dixo que se creou en 2007 e «apenas se reuniu en dous ou tres ocasiones».

O sindicato considera «moi preocupantes» estes datos e expón a necesidade de alcanzar un pacto social, no que se involucren todos os axentes da comunidade educativa, medios de comunicación, sociedade civil e responsables políticos

«O profesor necesita que o seu traballo sexa valorado e as campañas dos medios de comunicación son fundamentais», concluíu.

Newsletter Educación

Recibe todas as semanas a información máis relevante sobre educación

Votación
10 votos
Tags
Comentarios

O 90 % dos profesores convive con situacións de violencia nas aulas