Santander marca nova marca e descarta entrar nunha guerra hipotecaria «irracional»
ECONOMÍA
Os ingresos por comisións e a redución de custos compensan a caída de marxes nun escenario de tipos menos favorable
29 oct 2025 . Actualizado á 16:02 h.Rendibilidade, rendibilidade e rendibilidade. Esta parece ser a consigna do Banco Santander, que logrou unha nova marca por sexto trimestre consecutivo e descarta entrar na actual guerra «irracional» de prezos das hipotecas. «Hai que seguir crecendo de xeito rendible», defendeu o conselleiro delegado, Héctor Grisi, na rolda de prensa de presentación duns resultados «moi sólidos», nas súas propias palabras.
Para Grisi non ten sentido ter hipotecas por baixo do 2% e, neste sentido, resaltou que non lles interesa seguir esta estratexia de prezos baixos para captar novos clientes. «Cando o mercado é irracional, hai bancos que deciden seguir e atacan ao mercado nese nivel e nós non queremos facelo», asegurou o CEO mexicano, que puxo cifras aos novos clientes captados no terceiro trimestre en España baixo un escenario de opa do BBVA sobre Sabadell: máis de 280.000.
A entidade presidida por Ana Botín acadou un beneficio neto atribuído de 10.337 millóns de euros durante os tres primeiros trimestres do ano, o que supón un crecemento do 11 % respecto do mesmo período do ano anterior e por amais do anticipado polos analistas, segundo informou este mércores a entidade nun comunicado remitido á Comisión Nacional do Mercado de Valores (CNMV). Tamén obtivo un beneficio marca no terceiro trimestre ao gañar 3.504 millóns, un 8% máis interanual, co que encadea seis trimestres consecutivos en máximos históricos.
O banco logrou sumar máis de sete millóns de novos clientes ao longo do último ano e acada así os 178 millóns de clientes a nivel global. Estes sólidos resultados apoiáronse nunha boa evolución da marxe de intereses, niveles marca de ingresos por comisións e novas melloras de eficiencia, cunha maior calidade crediticia, segundo resalta a entidade na nota de prensa.
O negocio en España, país no que o banco descarta crecer mediante adquisicións, logrou crecer e marcar un beneficio de 3.233 millóns de euros ata setembro, un repunte do 14%. A entidade aumentou o volume de crédito un 2%, ata os 233.000 millóns de euros, e un 6% o dos depósitos, con 314.000 millóns. Tendo en conta a caída dos tipos de interese con respecto ao ano pasado, Santander rexistra unha caída do 0,7% na marxe de intereses, que pechou setembro nos 5.414 millóns de euros, mentres que as comisións avanzaron un 1%, ata os 2.212 millóns.
Así, Santander compensou a caída da marxe de intereses derivado dun lixeiro retroceso da actividade de préstamos nun escenario de tipos menos favorable co aumento de máis do 4% dos ingresos por comisións, o que lle permitiu manter uns ingresos estables, en 46.277 millóns, e a redución de custos do 1% interanual, ata os 19.133 millóns.
«Presentamos de novo moi bos resultados. Nos últimos doce meses, crecemos máis de sete millóns de novos clientes e aumentado a rendibilidade por amais do 16% (Rote post-AT1), cun crecemento do 16% do beneficio por acción. Todo iso reflicte a fortaleza do noso modelo de negocio, a disciplina no crecemento rendible, a solidez do noso balance e as vantaxes da nosa escala global e local, así como da diversificación por negocios e xeografías», aplaudiu Ana Botín.
Fortaleza en EE UU
O banco cántabro mantivo unha rendibilidade sobre fondos propios tanxibles (Rote) do 16% grazas a unha carteira xeograficamente diversificada. Pero, ademais de España, a gran fortaleza do negocio neste trimestre estivo capitaneada por EE UU, onde Santander gañou un 36% máis ata rozar os 1.200 millóns de euros de beneficio, a pesar de que o volume de créditos mantívose estable (-1%) con 107.000 millóns de euros; neste caso a entidade di priorizar «a rendibilidade» fronte a volume.
En cambio, reséntese o seu negocio en Reino Unido, onde Santander ten previsto acometer a comezos de 2026 a integración de TSB, adquirida a Banco Sabadell este verán, e o seu beneficio rexistra unha caída do 1,8% ata os 958 millóns de euros «afectado pola normalización das dotacións e os cargos de transformación tecnolóxica», explica a compaña nun comunicado.
Tampouco logra remontar no Brasil, onde o seu resultado segue caendo. O beneficio atribuído reduciuse un 10,3% ata os 1.589 millóns de euros, con retrocesos en cada unha das partidas da conta de resultados respecto ao ano pasado, aínda que si obtivo un lixeiro crecemento se se compara co segundo trimestre do ano.
Ante esta freada no Brasil, México achégase a este país americano e alí o banco, a pesar de unha lixeira caída do 1,9%, obtén un beneficio de 1.211 millóns ata setembro. A entidade acumula no país azteca 46.000 millóns de euros en créditos, unha alza do 4%, e soben outro 6% os depósitos dos clientes, ata os 42.000 millóns de euros.
O beneficio por acción era de 0,66 euros a peche de setembro (+16%) e o valor contable tanxible (TNAV) por acción de 5,56 euros. Neste sentido, Santander sinala que, o incluír o dividendo en efectivo de 0,11 euros abonado en maio e o dividendo a conta de 0,115 euros que se pagará en novembro, a creación total de valor (TNAV máis dividendo en efectivo por acción) aumentou un 15% interanual.