A seca ameaza con suspender a navegación polo Rin e estrangula o tráfico de mercancías

J. C. Barreira BERLÍN / COLPISA

ECONOMÍA

SASCHA STEINBACH | EFE

Dos 10.000 barcos de carga que navegan polos ríos europeos, moitos se atopan parados polo baixo nivel das augas

11 ago 2022 . Actualizado ás 19:31 h.

A permanente seca e as insólitas altas temperaturas que se rexistran en Alemaña ameazan coa suspensión da navegación fluvial, vital para o transporte de mercancías e o abastecemento das centrais térmicas de carbón, o que agrava a xa de seu precaria situación enerxética da primeira economía da UE. No Rin, que cruza o país de sur a norte, a situación é crítica. Nalgúns puntos, a anchura da principal arteria fluvial de Alemaña reduciuse á metade e a súa profundidade caeu estrepitosamente, ata o punto de que é posible vadearlo sen mollarse máis aló da cintura. A caída do nivel das augas obrigou a reducir a carga dos barcos ata un 30 % do habitual para evitar que encallen.

Á altura de Kaub, a medio camiño do seu curso desde Suíza a Holanda , o Rin atópase en mínimos históricos. «Segundo as predicións aproximarémonos a uns niveis de auga de tan só 30 centímetros a principios da semana próxima. Nese momento deberase suspender inevitablemente a navegación fluvial», sinalou este xoves Bastian Klein, científico da Oficina Federal de Hidrografía (BfG), quen comentou que o traxecto dragado navegable a esa altura é de pouco máis de 1,5 metros e case insuficiente.

Alemaña dispón dunha rede fluvial e de canles de 7.350 quilómetros, dos que unha boa parte se atopan ameazados de peche, algo que sucede xa no Elba desde Hamburgo río arriba. Especialmente afectado atópase o transporte de gasoil para calefacción, o que podería dar lugar a un desabastecemento no outono.

A Confederación Alemá de Navegación Fluvial (BDB) destacou que unha boa parte dos 10.000 barcos de carga que navegan por ríos, lagos e canles europeas, 2.000 deles baixo bandeira xermana, atópanse ancorados ante os problemas que rexistra o sector polo baixo nivel das augas. En Luxemburgo e a veciña rexión alemá de Tréveris sofren xa o desabastecemento de produtos e materias primas que habitualmente chegan polo Mosela, afluente do Rin. As dificultades para a navegación fixeron ademais triplicarse os prezos de pórtelos pola alta demanda e a reducida oferta e capacidades.