A eliminación dos motores de combustión levará á perda de medio millón de empregos en Europa no 2035

Redacción LA VOZ, EUROPA PRESS

ECONOMÍA

MARCOS CREO

En España perigan 72.000 postos, segundo a Asociación de Provedores de Automoción

05 abr 2023 . Actualizado ás 19:10 h.

A eliminación gradual dos motores de combustión interna para o ano 2035 suporía que ao redor duns 501.000 empregos de provedores de automoción que fabrican compoñentes destes sistemas queden obsoletos, segundo un estudo da Asociación Europea de Provedores de Automoción (Clepa). Avisa, así, de que apostar «radicalmente» polo coche eléctrico sería «ingestionable para a industria e a sociedade», polo que propoñen que se prioricen os vehículos híbridos.

O informe, encargado a PwC, prognostica que, dese medio millón de empregos, o 70 % (359.000 persoas) probablemente desaparecerán no período do 2030 ao 2035, o cal destaca o limitado prazo existente para xestionar as repercusións sociais e económicas. Neste sentido, corrobora que as oportunidades do vehículo eléctrico dependen do establecemento dunha ampla cadea de subministración de baterías na Unión Europea.

En España, segundo o director xeral da Asociación Española de Provedores de Automoción (Sernauto), José Portilla, o sector de compoñentes dá emprego de calidade e estable a 225.000 persoas de forma directa, das cales 72.000 están relacionadas co sistema de propulsión de motor de combustión interna.

Este estudo constata que ata 70.000 millóns de euros (70 %) da creación de valor relacionada cos sistemas de propulsión eléctricos estarán vinculados ao procesamiento de materiais de baterías, a produción de celas de batería e módulos de celas, e a ensamblaxe de sistemas de baterías.

O estudo resalta que un enfoque de tecnoloxía mixta que permita o uso de combustibles renovables podería conseguir unha redución do 50 % de dióxido de carbono (CO2) para o 2030, á vez que manteñen os empregos e crea valor agregado.