Bruxelas investiga a compra de Kustomer por Facebook

Cristina Porteiro
C. Porteiro REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

Johanna Geron

Competencia sospeita que podería monopolizar o mercado e incrementar o prezo dos anunciantes

03 ago 2021 . Actualizado ás 14:14 h.

Os datos son o ouro de éraa dixital. A encarnizada loita por controlar a información que xeran os consumidores en Internet levou a Facebook  a presentar unha oferta para comprar Kustomer, a compaña estadounidense que comercializa un software especializado en servizos ao cliente. Cada vez que a súa tecnoloxía permite despregar a lista de interaccións dun cliente cun anunciante, o historial de compras, reembolsos ou queixas en calquera plataforma online, xera unha información valiosísima para quen fixeron pivotar os seus negocios traducindo todos eses datos agregados en perfís de comprador. E Facebook non é a excepción. 

A compaña de Mark Zuckerberg quere apontoar a súa posición dominante no sector. Controla a información xerada nos servizos de mensaxería (Whatsapp, Messenger ou Instagram), na propia rede social e domina o mercado da publicidade online. É tal a concentración de poder da empresa que a Comisión Europea anunciou esta mañá que investigará en profundidade a proposta de adquisición de Kustomer ante a sospeita de que podería danar a competencia, crear barreiras de entrada a competidores e aumentar o prezo dos anunciantes ao reducir as opcións dispoñibles. «Facebook goza dunha posición de liderado tanto na publicidade online como nas principais canles de mensaxería. A nosa investigación ten como obxectivo garantir que a transacción non vai danar a negocios ou consumidores, e que calquera dato ao que Facebook teña acceso non distorsionará a competencia», explicou este martes a comisaria do ramo, Margrethe Vestager

Tras unha investigación preliminar, Bruxelas chegou á conclusión de que hai razóns para oporse á compra. En primeiro lugar porque a adquisición podería ter un impacto negativo no propio mercado de software de atención ao cliente. O dominio de Facebook podería levantar barreiras á entrada de terceiros e ao uso deste servizo crucial para as vendas por Internet. A multinacional «ten a posibilidade» e «o potencial incentivo económico» de restrinxir o acceso, segundo os servizos de Competencia, que tamén teme que o acceso de Facebook aos datos de compra, perfís e tendencias dos consumidores outórguelle unha vantaxe incuestionable no mercado. 

As autoridades europeas tomarán unha decisión antes do 22 de decembro tras investigar «a fondo» a operación de compra.