O coche de segunda man arrasa en Galicia con case o 80 % das vendas

Manoli Sío Dopeso
m. sío dopeso VIGO / LA VOZ

ECONOMÍA

Óscar Vázquez

De xaneiro a abril compráronse 36.000 modelos usados e só 7.700 a estrear

14 may 2021 . Actualizado ás 15:26 h.

Que coche cómprome? A pregunta é xa un tópico inevitable, desde que o diésel caeu en desgraza e mentres o eléctrico non acaba de arrincar. O mercado ofrece moitas posibilidades. Pero en Galicia hai unha que gaña contra todo prognóstico: a segunda man. Os expertos do motor falan dunha idade de ouro do vehículo usado, pero canto hai de incerteza, de dúbidas sobre a decisión a tomar; canto de preocupación polas emisións e canto, en realidade, de non ter o diñeiro ou a seguridade laboral suficiente para poder pagar un modelo novo?

«Todo inflúe» di o sector. Como se non explicar que o 78 % dos vehículos que se compran en Galicia son de segunda man e que esta sexa a comunidade co terceiro maior mercado de modelos de ocasión.

Entre xaneiro e abril, en Galicia vendéronse 36.026 unidades de segunda man, e só 7.729 coches a estrear. En proporción, por cada modelo novo despachado comercializáronse cinco usados, coas consecuencias que isto ten para o envellecemento do parque móbil galego -un dos máis antigos de España, con case 14 anos de media de idade- tanto desde o punto de vista das emisións de gases contaminantes como da seguridade viaria.

Incerteza e pandemia

Así o advirte Ganvam, a Asociación Nacional de Vendedores de Vehículos a Motor, Reparación e Recambios. Os datos da patronal da distribución mostran que os máis demandados foron o ano pasado os modelos de entre tres e cinco anos, procedentes na súa maioría de flotas de alugueiro paradas pola pandemia, cunha subida de vendas do 4,5 % ao peche do ano. «Estes vehículos convertéronse na opción de boa parte dos compradores que, en tempos de incerteza económica, decidiron non investir nun modelo novo», aseguran en Ganvam.

Di o sector da distribución que a incerteza que houbo en canto a plans de axudas, e ás diferentes tecnoloxías que empezan a dar substitución aos tradicionais modelos de combustión desviaron o interese do consumidor cara a modelos económicos e que isto tamén influíu no forte descenso das matriculacións de coches novos, en favor da venda de segunda man. Por outra banda, o medo ao contaxio por coronavirus levou a unha parte da poboación española a abandonar o transporte público para utilizar medios privados nos seus desprazamentos diarios. «O coche particular presentouse como unha alternativa, pero nun contexto de crise económica e incerteza laboral resulta difícil para moitas familias afrontar a adquisición dun novo», din fontes da rede comercial. Por iso é polo que moitos consumidores se decantasen pola opción máis barata.

Un parque polarizado

«O parque español de vehículos xa estaba polarizado entre coches novos e moi vellos, e o covid está acentuando a tendencia dadas as connotacións sociais e económicas da pandemia. Aquelas persoas que queren un vehículo necesítano para traballar, sen pensar en desprazamentos por lecer e vacacións, polo que optan por solucións moi económicas e ata que o coche dure», sostén Nicolás Cantaert, director xeral de Sumauto.

Condutores novos

Segundo datos de MSI para Sumauto, especialista en portais verticais de automoción que agrupa a Autocasión e AutoScout24, entre outros, os condutores novos con baixo poder adquisitivo e o impacto do covid impulsaron a demanda do vehículo usado de alta idade, máis alcanzable

Un parque de vehículos anello que se resiste a rexuvenecer

Neste escenario xeriátrico do automóbil, Galicia sitúase practicamente á cabeza, cos coches máis vellos de España. A media de idade do parque móbil galego é de 13,7 anos, só superado na península polos 13,8 de Castela e León.

En contra de Galicia, ademais do impacto da crise sanitaria e económica; e da propia incerteza que xera o confuso mercado do automóbil, xoga o factor engadido do envellecemento endémico da flota de vehículos que circula polas estradas da comunidade desde hai bastantes décadas. Por iso é polo que fabricantes, concesionarios e a propia DXT advirtan de que os coches de segunda man son un mercado de alto risco por varios motivos.

Porque se trata de modelos que non dispoñen das últimas tecnoloxías de seguridade, como o control de velocidade de cruceiro, os asistentes de mantemento de carril, a freada de urxencia ou simplemente os airbags, obrigatorios desde o ano 2006 e, con todo, ausentes en millóns de turismos.

O exceso de contaminación é a outra cara do mesmo problema. Un estudo da asociación de concesionarios Faconauto, con cifras do 2019, define ben as características do parque galego de automóbiles. Un 31,7 % dos turismos e todo terreos carecen de distintivo ambiental, polo que son modelos de gasolina anteriores ao ano 2000 ou diésel matriculados antes do 2006. E un 34,3 % dispoñen da etiqueta B, a peor da clasificación actual da DXT: coches de gasolina de entre o 2000 e o 2005 ou diésel de entre o 2006 e o 2013. No mellor dos casos, teñen oito anos de antigüidade. Como dato representativo, un diésel homologado segundo a normativa Euro 1 (1992) emite 8 veces máis partículas de dióxido de carbono que uno que cumpra a Euro 6, de setembro do 2015. Ganvam, referenda esta idea: «Unha verdadeira mobilidade sostible require dun plan que teña como prioridade eliminar da circulación os coches de máis de dez anos, que emiten ata un 98 % máis de partículas e un 10 % máis de CO2, e duplican o risco de accidentes», afirma a patronal dos vendedores de coches.

Elías Iglesias : «Hai que ser realistas e incentivar tamén os vehículos de combustión»

m. s. d.

A Asociación Nacional de Comerciantes de Vehículo (Ancove) non se cansa de dicirlle ao Goberno que só hai un xeito de afrontar a carreira pola descarbonización do transporte por estrada e a mobilidade urbana, e esa solución pasa por retirar do mercado os vehículos máis antigos.

Nesa idea insiste o presidente de Ancove, Elías Iglesias , que esixe medidas que incentiven a xubilación dos coches vellos, moito máis contaminantes. «Aínda que as tecnoloxías máis limpas, como a electricidade ou o hidróxeno, están a mellorar de forma clara, aínda non están ao alcance da gran maioría da poboación», advirte.

Neste contexto, o responsable desta patronal prognostica que «pasará máis dun década» ata que os coches máis verdes xeneralízanse, pero mentres tanto, «non se poden manter en activo as unidades máis contaminantes».

Por este motivo, para o presidente de Ancove, «hai que ser realistas e incentivar que os turismos de combustión máis antigos sexan substituídos por outros, tamén de combustión, pero con emisións considerablemente máis baixas».

Ademais, esta patronal instou ao Goberno a que inclúa aos eléctricos de ocasión no próximo Plan Moves III de incentivos ao despregamento do vehículo eléctrico. Elías Iglesias destaca que «estas axudas son especialmente interesantes nos coches eléctricos xa que, a pesar da idade, seguen sendo neutros para o medio ambiente».

«Pedimos ao Goberno que inclúa axudas para os compradores que, non podendo custear un eléctrico de primeira man, aínda moi caros, poidan optar por un de ocasión, moito máis alcanzable», insiste.

«Os consumidores están retraídos ante un futuro incerto», sostén o presidente de Ancove, quen engade que «mentres máis se agrave este sentimento, irase consolidando a recesión, polo que é urxente que se incentive o consumo para volver xerar a confianza dos cidadáns. Sen consumo, a economía española derrúbase e a crise volverase estrutural e moito máis profunda».