Armas Trasmediterránea, o principal cliente do naval galego, pide o rescate

Manoli Sío Dopeso
m. sío dopeso VIGO / LA VOZ

ECONOMÍA

Barco de naviera Armas
Barco de naviera Armas cedida

En 15 anos contratou 10 ferris, o último, de 200 millóns, está parado en Barreras

20 novs 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

Nos últimos 15 anos, o grupo naviero Armas, propietario de Trasmediterránea, adxudicou a Galicia máis de 1.500 millóns de euros en pedidos, e millóns de horas de carga de traballo repartidas entre estaleiros e industria auxiliar. A pandemia e a caída do tráfico de pasaxeiros asestaron un duro golpe ás súas contas, e a compaña canaria, que preside Antonio Armas, viuse obrigada a presentar unha petición formal de rescate ante a SEPI (Sociedade Estatal de Participacións Industriais) para negociar unha inxección de liquidez con cargo á o Fondo de Apoio á Solvencia de Empresas Estratéxicas dotado con 10.000 millóns de euros. O grupo recoñece unha débeda que supera os 600 millóns, aínda que asegura atoparse lonxe do preconcurso ou concurso de acredores. O certo é que é o principal operador de transporte entre as illas Canarias e viuse gravemente afectado pola caída do turismo. Armas Transmediterránea é a naviera líder en España e unha das compañas máis importantes de Europa no sector do transporte marítimo de pasaxeiros e carga rodada. Conta cunha flota de 40 buques cos que opera máis dun centenar de conexións coa Península, Baleares, Ceuta, Melilla, Marrocos e Alxeria. E boa parte deses barcos levan impresa a marca Galicia.

Desde o 2003, de Fillos de J. Barreras saíron, practicamente a buque por ano, os ferris máis modernos da compaña: Volcán de Tindaya (2003), Volcán de Tamasite (2004), Volcán de Timanfaya (2005), Volcán de Taburiente (2006), Volcán de Tamadaba (2007), Volcán de Tijarafe (2008), Volcán do Teide (2011) e Volcán de Tinamar (2011). Trátase de buques de pasaxe e carga rodada de máis de 150 metros de eslora, con capacidade para 500 viaxeiros, e cun custo medio de 150 millóns .No 2016, Vulcano fíxose co proxecto do ferri Villa do Teror, para Trasmediterránea, que pouco despois se integrou en Armas. A naviera acaba de vendelo ao Goberno canadense por máis de 100 millóns de euros. Xa no 2018, o grupo encargou a Barreras o que ía ser o seu ferri máis grande, de 190 metros de eslora. Ao ano seguinte o estaleiro entrou en preconcurso de acredores, e o buque de Armas quedou parado co 16 % de execución do proxecto. Trátase dun pedido de 200 millóns de euros que dificilmente sairá adiante, dada a situación da naviera e que o estaleiro está agora inmerso nos proxectos para The Ritz Carlton. Armas ten previsto dar orde aos seus avogados de Garrigues para executar as garantías de reembolso do pedido errado (28 millóns de euros) aos que se sumarían dous millóns de euros máis de intereses; ademais das débedas coa auxiliares.

A renovación da flota galega conxélase

A pandemia está xerando unha crise mundial de pedidos de novos buques, que afecta especialmente aos barcos de pasaxe. Pero a incerteza económica está a provocar tamén que proxectos en marcha se pospoñan, á espera de que a situación sexa máis favorable para acometer investimentos.Isto é o que está a ocorrer cos plans de renovación da flota posto en marcha polas principais compañas pesqueiras galegas. Nos últimos meses, buques que estaban a piques de entrar en vigor quedaron «conxelados» e á expectativa. Ocorre no caso do último dos catro barcos do plan de renovación da flota pesqueira de Nova Pescanova que queda por construír en Armón. O mesmo sucede co segundo arrastreiro de Pescapuerta, xemelgo ao que se está construíndo en Nodosa, que agarda en carteira para a súa entrada en vigor. E en circunstancias idénticas e á expectativa atópanse os novos proxectos pesqueiros de Pereira, segundo explican fontes do sector.