PSA Vigo ten blindados catro modelos de furgonetas eléctricas

La Voz

ECONOMÍA

A fábrica de Balaídos ten garantida carga de traballo ata o 2028, pero o seu futuro xogarase en dous anos

30 may 2020 . Actualizado ás 00:23 h.

A fábrica de PSA Vigo poderá respirar tranquila durante un tempo. As esixencias do presidente de Francia, Emmanuel Macron, para paliar os efectos económicos da crise sanitaria xerada polo covid-19 non afectan os plans da planta galega a curto prazo. Macron anunciou axudas cuantiosas (unha inxección próxima a 8.000 millóns de euros) a distintas firmas cambio de concentrar a produción de coches eléctricos no país galo, e iso xerou unha lóxica preocupación.

Fontes de PSA Vigo confirman que o horizonte da planta viguesa está blindado a uns anos vista, ao ter garantida a produción de catro modelos eléctricos de furgonetas que non corren perigo, posto que se comprometeron no convenio colectivo que a compaña asinou co persoal e trátase de proxectos xa orzados e aprobados. Ademais de estar facendo actualmente o modelo eléctrico do Peugeot 2008, iniciará en breve a fabricación das furgonetas Berlingo, Peugeot Partner, Opel e Toyota. Esta circunstancia fai que a factoría de Balaídos teña asegurada carga de traballo ata a contorna do 2026-2028, afirmación que avalan fontes da compaña.

A preocupación centraríase, xa que logo, en pechar novos modelos no prazo dun par de anos para despexar o seu futuro, xa que desde que se adxudica algún proxecto ata que se desenvolve hai un longo proceso.

Ao seu favor, a planta viguesa tamén pon na balanza a experiencia adquirida. Foi a primeira factoría do grupo PSA en facer unha furgoneta eléctrica, a Berlingo, que deu servizo no 2003 no campus da Universidade de Vigo.

Por outra banda, a Xunta de Galicia apoiou o desenvolvemento da produción eléctrica con 5 millóns de euros, o que demostra o compromiso do Executivo galego cunha industria coa que coincide na aposta polos vehículos eléctricos e híbridos. Así llo manifestou Alberto Núñez Feijoo ao máximo executivo do fabricante automobilístico, Carlos Tavares, nunha reunión que tivo lugar na sede central do grupo francés dúas semanas antes da expansión da pandemia por España e o inicio da corentena. Feijoo dicía entón que «se o coronavirus o permite, a previsión é que a produción de Balaídos chegue aos 600.000 vehículos este ano, unha marca histórica». O covid-19 truncou as predicións.