Un ano de prazo para gozar das vacacións canceladas

Sara Cabrero
S. Cabrero REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

Orlando Varría | Efe

As axencias poderán dar un bono para facer outra viaxe e, no caso de que non se use, devolverán o diñeiro

02 abr 2020 . Actualizado ás 09:09 h.

A crise provocada polo COVID-19 puxo en xaque ás empresas dedicadas ao turismo, un sector que achega máis do 12 % ao PIB do país. Aeroliñas, axencias de viaxes e hostalería levan varias semanas contaxiadas por un virus que se cebou con elas. Sobre todo tendo en conta que a Semana Santa -unha das épocas nas que todas estas compañas se xogan boa parte dos seus resultados anuais- foi pulverizada do calendario.

As asociacións e patronais do sector levaban xa varias semanas alertando de que as peores turbulencias aínda estaban por chegar. A cancelación masiva de viaxes e eventos provocaría un aluvión de reclamacións de consumidores esixindo un reembolso do diñeiro xa pago. Unha ruína para o sector. Ante o risco para un sector vital para a economía patria, o Goberno ofreceu alternativas.

Que dereitos teño se me cancelaron unha viaxe polo COVID-19?

O decreto publicado onte fai alusión ás viaxes combinadas, é dicir, aqueles en os que os servizos (avión, hotel, excursións...) son prestados por varios provedores. Neste caso, os consumidores poderán elixir entre solicitar o reembolso da viaxe ou aceptar un bono por importe equivalente ao que xa pagou. Os cidadáns terán un prazo dun ano (que empeza a contar desde o momento no que finalice o estado de alarma) para gastar esta especie de cupón. O texto do Executivo tamén pon solución para aqueles que non poidan facer uso do bono no prazo establecido. Porque nese caso, o usuario terá dereito asolicitar que a axencia lle reembolse o diñeiro.

Podo combinar ambas as opcións?

Si. O cliente poderá solicitar o reembolso total ou parcial da viaxe. É dicir, poderase solicitar un bono con parte do diñeiro e, a outra parte, será devolta.

Cando me devolverán o diñeiro?

Se se opta polo reembolso, este non será inmediato. O almacenista (a axencia de viaxes) devolverá o diñeiro ao cliente unha vez que o minorista ou provedor do servizo (hoteis, compañas aéreas, etc.) devolveulle o importe a eles. Iso si, haberá límites temporais. Os minoristas terán un prazo máximo de 60 días desde que o cliente solicite a resolución do contrato para efectuar a devolución.