Facenda gaña a batalla contra o gasoil: ingresa 80 millóns máis en seis meses

f. fernández REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

EUROPA PRESS

Galicia paga 4,5 millóns adicionais ao fisco ao consumir un 7 % máis de gasolina

22 ago 2019 . Actualizado ás 10:39 h.

«O diésel ten os días contados». Esa foi a carta de presentación da ministra para a Transición Ecolóxica, Teresa Ribeira, cando tomou posesión, hai un ano. E a soa ameaza forneceu o seu efecto, pois os españois empezaron a comprar máis coches de gasolina que de gasoil, asustados tamén polos plans -aínda non executados- do agora Goberno en funcións de equiparar os impostos dun e outro combustible, o que suporía un encarecemento importante do segundo carburante. Agora hai uns dez céntimos por litro de diferenza entre un e outro só en tributos.

Ben, pois esta especie de persecución ao diésel por cuestións ambientais explica que o consumo de gasolina en Galicia haxa repuntado un 7 % entre xaneiro e xuño deste ano (e un 6 % a nivel nacional). Segundo datos da Corporación de Reservas Estratéxicas de Produtos Petrolíferos (Cores), durante ese primeiro semestre servíronse case 8.000 toneladas máis na comunidade. Tendo en conta que o imposto de hidrocarburos leva 47,2 céntimos por litro, resulta que o gran gañador desta batalla contra o gasoil é -xunto ás grandes petroleiras- a Axencia Tributaria, pois en seis meses embolsouse 3,7 millóns extras en Galicia, e uns 65 máis en toda España. Pero hai que ter en conta que sobre esas cantidades hai que aplicar o 21 % de IVE , co cal, resulta que a recadación adicional acada os 4,5 millóns na comunidade e uns 80 a nivel nacional.

A pesar dese repunte do consumo de gasolina, este combustible aínda non é capaz de facerlle sombra ao seu gran competidor. O gasoil mantense primeiro, e con gran diferenza, pois o seu consumo multiplica por cinco á sen chumbo. Aínda que está estancado, pois en Galicia experimentou un máis que discreto crecemento do 0,5 % durante os primeiros seis meses deste ano. Con todo, a nivel nacional baixou un 0,8 %.

No primeiro semestre do 2018, antes de que o Goberno, agora en funcións, declaráselle a guerra ao diésel, non ocorreu o mesmo que agora. Entón, o consumo de gasolina descendeu, aínda que un 0,5 %; mentres que o de gasoil creceu case un 2 %.

Este cambio de tendencia no negocio dos carburantes explícase polos datos de vendas de coches nos últimos meses. Así, segundo a patronal de fabricantes Anfac, entre xaneiro e xullo colocáronse no mercado un 30 % menos de vehículos diésel e un 3 % máis de gasolina en comparación co mesmo período do 2018. Ademais, os de gasoil tocaron chan en xuño con só o 25 % das vendas e pecharon xullo co 26,1 % das operacións, mentres que o 61,7 % dos novos vehículos eran de gasolina.