Só un 2 % de españois fai a cesta da compra por Internet

E. MARTÍNEZ MADRID / COLPISA

ECONOMÍA

ANA GARCIA

A alimentación segue sen despegar en Internet, onde viaxes, transporte aéreo e roupa acaparan os ingresos

18 ago 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

Os españois compran moitísimo por Internet . Segundo os últimos datos da Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC), a facturación do comercio electrónico volveu bater unha marca no 2018 ao rozar os 40.000 millóns de euros en compras on-line, cun crecemento do 29 % respecto dos 30.406 millóns do exercicio anterior. E non só é o gasto o que cada vez vai a máis, senón tamén o número de compras.

Pero non en todos os sectores se comporta igual. A industria con maiores ingresos ao peche do 2018 foi a das axencias de viaxes e operadores turísticos, co 11,5 % da facturación total, seguida do transporte aéreo (8,6 %) e as pezas de vestir (6,8 %). A alimentación segue sen despegar.

Os datos de Competencia revelan un gran aumento do volume de compras on-line en hipermercados e tendas de alimentación durante o último lustro: dos 70,1 millóns de euros no 2013 aos 207,9 millóns no cuarto trimestre do 2018. Con todo, conforme á última enquisa realizada pola patronal sectorial Asedas (Asociación Española de Distribuidores de Autoservicio e Supermercados) salta á luz unha cifra: só o 2 % dos españois fai as súas compras de mercado a través de Internet de forma exclusiva. Ademais, un 76 % afirma que prefire ir de forma física ao supermercado e só un 20 % alterna entre as plataformas web e a asistencia ás tendas.

As conclusións do estudo indican que a principal razón do baixo índice de adquisición de produtos de alimentación por Internet é simplemente o costume que teñen os españois de facer a compra no supermercado .

O grupo de idade que máis se decide a comprar só na rede é o que vai dos 35 aos 44 anos. Entre os que só compran en tenda física, o grupo de idade máis común sitúase entre os 55 e os 64 anos. 

Comida a domicilio

A pesar de que a maioría dos españois aínda se resiste a comprar alimentos por Internet, o 51 % pediu comida a domicilio no 2018. Segundo o estudo Radiografía do consumo actual en Restauración e Delivery da consultora especializada Kantar, os supermercados concentran só un 7 % do consumo fose do fogar, cunha media de 18 visitas ao ano, a metade para comprar bebidas frías e aperitivos. Crece sobre todo a opción de o take away en restaurantes, pois máis do 50 % dos españois afirma ter pedido comida para levar a casa.

O gasto total dos fogares españois en alimentación volveu o ano pasado aos niveis precrisis, ao sumar máis de 68.500 millóns de euros, o que significa un incremento do 1,6 % respecto de doce meses antes. Segundo o último informe do Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación, isto débese á subida do prezo medio (+1,8 %), pois o volume total decreceu en dúas décimas sobre o 2017.