A banca devolveu 2.237 millóns a medio millón de afectados por cláusulas adoito ata maio

La Voz REDACCIÓN

ECONOMÍA

CEDIDA

Desde que se puxo en marcha o mecanismo extraxudicial, hai 28 meses, o diñeiro reintegrado en efectivo ascende a 1.860 millóns

18 ago 2019 . Actualizado ás 17:30 h.

As entidades bancarias españolas devolveron 2.237,05 millóns de euros a un total de 495.179 afectados polas cláusulas adoito a través do mecanismo extraxudicial creado o 20 de xaneiro do 2017, segundo os datos facilitados polas entidades á comisión de seguimento de cláusulas adoito a peche de maio do 2019. A información, recollida por Europa Press, reflicte que ese mecanismo extraxudicial de cláusulas adoito cumpriu 28 meses habendo reintegrado 1.860,87 millóns de euros en efectivo a 434.6678 clientes.

O número de solicitudes recibidas polas entidades de crédito desde que se puxo en marcha este instrumento ata o pasado mes de maio ascende a 1.196.054, das cales se estimaron 529.193, o 44,24 %, mentres que se desestimaron 234.451, o 19,6%. Ademais, hanse inadmitido 415.171, o 34,7 %, mentres que outras 5.622, o 0,47 %, están pendentes de analizar.

Na gran maioría de solicitudes estimadas (93,57 % dos casos), a entidade bancaria e o cliente chegaron a un acordo para o reembolso do importe cobrado de máis polas cláusulas adoito, xa sexa a través dunha devolución en efectivo ou a través de medidas compensatorias.

En concreto, os bancos devolveron 1.860,87 millóns de euros en efectivo a 434.667 clientes, mentres que se acadaron acordos que contemplan medidas compensatorias distintas á devolución de efectivo valoradas en 346,76 millóns de euros con 42.816 usuarios e instauráronse medidas mixtas en 17.696 casos por importe de 129,41 millóns de euros.

Só no mes de maio de 2019, devolvéronse 8,01 millóns de euros a un total de 1.254 afectados. De leste importe, 5,54 millóns de euros restituíronse en efectivo a 981 clientes.

O real decreto lei 1/2017, de 20 de xaneiro, de medidas urxentes de protección de consumidores en materia de cláusulas adoito, estableceu unha canle extraxudicial para facilitar a consumidores e entidades de crédito o acadar acordos e solucionar as controversias que se puidesen suscitar como consecuencia dos pronunciamientos xudiciais en materia de cláusulas adoito.

Posteriormente, mediante o real decreto 536/2017, de 26 de maio, creouse a comisión de seguimento, control e avaliación do cumprimento do devandito mecanismo extraxudicial de reclamacións. As entidades financeiras envían estas estatísticas ao Banco de España con periodicidade mensual.