Decathlon perde osíxeno ao reducir vendas e beneficios en España

La Voz REDACCIÓN - LA VOZ

ECONOMÍA

CESAR QUIAN

O xigante francés de moda e material deportivo diminúe as súas ganancias nun 19 % no seu mellor mercado en Europa, despois de Francia, e anuncia investimentos de máis de 40 millóns para acelerar o seu tranformación dixital

13 jun 2019 . Actualizado ás 15:52 h.

Foi un ano de cambios, desde a cúpula do seu accionariado, e de toma de decisións que, á vista dos resultados impactou nas contas, e non para ben, precisamente. Decathlon o xigante francés da distribución de moda e material deportivo reduciu as súas vendas en España, un dos seus principais mercados en Europa, nun 3 %. A cifra de negocio, a peche do 2018, foi de 1.660 millóns de euros, co que as ganancias de 97 millóns de euros, supuxeron un 19 % menos que no 2017. Trátase da primeira caída dos ingresos do grupo en país en sete anos.

«Os resultados non foron o satisfactorios que agardabamos. O 2018 foi un ano de transición e de transformación, onde aceleramos cambios estratéxicos e desorientamos algo aos nosos clientes», recoñeceu o director xeral de Decathlon España, Javier López, que sinalou que é a primeira caída das vendas da firma desde o 2012, informa Europa Press.

En concreto, o directivo explicou que entre os erros que cometeu a compaña o ano pasado estiveron na presentación da oferta na tenda, onde se confundiu ao cliente, e o ter baixado a intensidade» na comunicación. «Se non se coida a relación cos clientes, esta arrefríase e iso pasounos», sinalou.

Con todo, o director xeral explicou que a tendencia en 2019 está a ser «ben diferente» á do pasado ano durante os primeiros meses. «O obxectivo é volver crecer en vendas e beneficio este ano e recuperar os crecementos precedentes de entre o 3 % e o 5 %», indicou.

A compaña investiu 35 millóns de euros en España para acelerar a transformación e dar resposta ás expectativas dos clientes, cada vez máis omnicanales. De feito, a firma elevou un 30 % as vendas a través das súas canles 'online', que xa supoñen o 6,5 % da facturación total. «Aínda temos moito camiño por diante e é un dos resultados de ter acelerado nese investimento», sinalou.

Investirá 41 millóns e abrirá máis tendas

Leste mesmo ano, Decathlon ten previsto investir un total de 41 millóns de euros, dos cales 27 millóns, o 66 %, destinaranse para seguir impulsando a transformación dixital da compaña.

A aposta polo on-line e a omnicanalidad segue marcando a estratexia de Decatlhon. «Queremos estar preparados para cando o cliente nos necesite», sinalou López, que lembrou que xa realizan entregas desde as súas tendas en dúas horas en Valencia, Vigo e Tenerife, e que se ampliará á Comunidade de Madrid a finais de xuño e a Barcelona en xullo. «Se funciona, ampliarémolo a nivel nacional antes de que remate o ano», precisou.

Ademais, a compaña deu por finalizado o proceso de implantación do RFID coa posta en marcha desta tecnoloxía na totalidade dos seus produtos e puntos de cobro das súas tendas.

Decathlon pechou o exercicio cun total de 170 establecementos e sete centros loxísticos, tras abrir sete tendas no 2018 e un novo centro loxístico, o segundo en Madrid, mentres que prevé abrir entre cinco e seis tendas ao longo deste ano. «Na actualidade, o 70 % da poboación en España ten un punto de contacto de Decathlon a menos de 20 minutos e o noso obxectivo a longo prazo é que alcance ao 85 %», subliñou.

A compaña contaba en o  2018 cun persoal de empregados fixa de 7.671, o que supón un incremento do 3 % máis respecto ao pasado ano, e compartiu 5,6 millóns de euros en accións entre os seus colaboradores.

Decathlon España mantense como o segundo país do mundo, despois de Francia e por diante de Italia e China , que achega unha maior facturación ao grupo. En concreto, supón o 14 % da facturación global do grupo.

Respecto da entrada doutros retailers  do sector da moda no ámbito deportivo, López recoñece que se trata dun «mercado onde cada vez máis os retailers queren entrar. «Hai que ser consciente do que queremos ofrecer e reforzalo. A competencia obríganos a ser mellores e a ser máis excelentes«, recalcou.

Durante o ano pasado, o ioga, con crecemento a dobre díxito, foi o deporte que máis creceu en vendas en Decathlon, seguido por pádel, fútbol, natación e golf. «A montaña segue sendo moi potente en volume», precisou o director xeral.