Noruega conclúe que reparar a fragata danada é máis caro que armar unha nova

Beatriz García Couce
B. Couce FERROL

ECONOMÍA

FORSVARET

O arranxo custaría entre 1.200 e 1.400 millóns de euros; comprar outra, entre 1.200 e 1.300

04 mares 2020 . Actualizado ás 19:26 h.

O informe presentado este mércores pola Axencia de Material de Defensa norueguesa conclúe que reparar a fragata Helge Ingstad, construída en Navantia Ferrol e que en novembro sufriu un grave accidente, sería máis caro que encargar unha nova, segundo recolle Efe. O estudo calcula que o custo das reparacións será de entre 12.000 e 14.000 millóns de coroas norueguesas (de 1.223 e 1.427 millóns de euros), mentres que o de adquirir unha nova sería de 11.000 a 13.000 millóns (de 1.121 a 1.325 millóns).

A mencionada axencia apela a «danos totais» nun buque que estivo tres meses mergullado case por completo e sostén que os riscos desde o punto de vista técnico, económico e de tempo son maiores que adquirir unha nova.

«Sería unha tarefa especialmente ampla e custosa reparar a Helge Ingstad como fragata operativa», declarou en rolda de prensa o xefe de capacidade mariña desa axencia, Thomas Wederwang, quen só deu a coñecer as conclusións do estudo. «A perda dunha fragata para unha nación marítima como Noruega é grave. Agora estudarei o informe con detemento antes de tomar unha decisión definitiva», dixo nun comunicado o ministro noruegués de Defensa, Frank Bakke-Jensen. Leste engadiu que, se o Goberno decide non reparala, solicitarase ao comandante en xefe de Defensa «asesoramento profesional sobre como substituír a súa capacidade operativa».

Se optase por destruíla, tería que empregar niso entre 50 e 100 millóns de coroas (5 e 10 millóns de euros).

O accidente produciuse en novembro do pasado ano, cando a fragata chocou contra un petroleiro. Un informe apela a un conxunto de factores, como a confusión entre as luces emitidas polo cargueiro e a terminal na tripulación da fragata, que tivo que ser evacuada polo perigo de afundimento da nave.