Os estaleiros rompen unha serie de 15 anos destruíndo emprego

Todo o sector privado crece, excepto Vulcano e Metalships


redacción / LA VOZ

Fillos de J. Barreiras, o maior estaleiro privado de Galicia, contaba con 384 traballadores en 1976, cando pertencía ao INI (Instituto Nacional de Industria). Hoxe, con 162 empregados, ten o maior persoal do sector privado, tras as 38 incorporacións que chegaron cos pedidos das navieiras The Ritz Carlton, Havila e Armas.

Séguenlle, por número de operarios, Nodosa (Marín) con 111 traballadores; Metalships con 71; Freire Shipyards e Cardama, con 65, cada un; Factorías Vulcano, con 67; e Armón Vigo, con 31 empregados. En total, os estaleiros privados galegos empregan a día de hoxe a 515 persoas, 40 máis que o ano pasado, polo aumento da carteira de pedidos, pero case 300 menos que no ano 2004, cando o sector empezou a súa gran transformación cara ao modelo de estaleiro de síntese que, explicado de forma moi simple, consiste en externalizar ou subcontratar cantas máis fases do proceso produtivo, mellor, para abaratar custos.

Esta estratexia, que na práctica se traduce en estaleiros cun número mínimo de traballadores propios, e a subcontratación de boa parte da actividade nunha industria auxiliar que suma máis de 12.000 empregos en Galicia, fixo que nos últimos 15 anos os persoais non teñan deixado minguar e que o refacho de caída do emprego só se rompeu neste ano, debido á necesidade de reforzar oficinas técnicas e postos executivos, segundo despréndese o informe que Comisións Obreiras presentou onte sobre o sector.

Fronte ás novas contratacións constadas en case todos as factorías no 2019, o documento constata a perda de efectivos de Vulcano e Metalships, derivadas dunha menor actividade.

Síntese de emprego

Pero o incremento de persoais constatado no presente exercicio non ten moito máis percorrido, segundo explican fontes do sector. A redución de persoais propios é unha das súas principais bazas para loitar contra a competencia feroz que axexa desde calquera lugar do mundo, e en especial desde Extremo Oriente. Os avances tecnolóxicos fixeron posible que calquera estaleiro poida construír buques de idénticas prestacións, de modo que a única diferenza radica no prezo final. Aquel que consiga reducir custos de produción e vender máis barato será o que leve o contrato.

Pero os sindicatos seguen cuestionando o modelo de síntese e CC.OO. aproveitou para instar unha vez máis aos estaleiros a aumentar os seus persoais propios, e a recuperar parte dos procesos produtivos externalizados, como fórmula para garantir unha maior estabilidade laboral. O sindicato é crítico coa «subcontratación barata das tarefas técnicas», unha práctica que estaría a provocar, segundo denuncia, múltiples atrasos por desaxustes, o que supón tamén un incremento de custos». Rexeitan tamén a contratación de empresas estranxeiras para abaratar custos de man de obra.

Coñece toda a nosa oferta de newsletters

Creamos para ti unha selección de contidos para que os recibas comodamente no teu correo electrónico. Descobre o noso novo servizo.

Votación
1 voto
Comentarios

Os estaleiros rompen unha serie de 15 anos destruíndo emprego