Segismundo García xa controla o 90 % do grupo Sargadelos

María Cuadrado Fernández
m. cadrado VIVEIRO / LA VOZ

ECONOMÍA

ANGEL MANSO

Desde a dirección aseguran que pecharon o 2018 con beneficios en todas as empresas

18 abr 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

Segismundo García, administrador único de Sargadelos , incrementou a súa participación no grupo de cerámica, pasando do 71 % a controlar xa o 90 %. Nas últimas semanas ha pechado a adquisición de accións a través de operacións e acordos con membros das familias Vázquez e Díaz Pardo, segundo confirmaron fontes da dirección da empresa galega.

Estes acordos non representarán cambios na cúpula, ao ser xa García administrador único. As mesmas fontes tamén confirman que o grupo pechou o exercicio 2018 con beneficios en todas as empresas. «Foron moderados, pero en positivo», precisan desde a dirección, que puntualiza que actualmente «non existe débeda cos bancos». «Fíxose o convenio de acredores e cumpríronse os prazos de pagamento de forma rigorosa. A empresa non está endebedada», aseguran.

Valoran en positivo a situación actual, tendo en conta as complicadas fases que atravesou o grupo fai tan só uns anos. En abril do 2014, o xuíz declarou en concurso voluntario de acredores as empresas Cerámica do Castro e Sargadelos, cunhas obrigacións vencidas e impagadas que ascendían a case sete millóns de euros.

O grupo, que saíu do concurso no 2016 e que tamén tivo que afrontar na última década varias causas xudiciais, expedientes de regulación e despedimentos, afronta este 2019 cun incremento da facturación e o persoal de operarios, a pesar de todos os obstáculos. Desde o grupo cifran nuns 215 os traballadores de asínalas Cerámicas do Castro, Cerámicas de Sargadelos e a comercializadora Porcelana de Sargadelos.

Proxección

Por outra banda, a apertura de novas tendas, como as de Madrid ou Oviedo (con pezas de mobiliario da firma Sargadelos), o lanzamento de novos artigos de cerámica, a reinvención con apostas noutros segmentos como a xoiería ou o téxtil, e o seu plan de expansión, a nivel nacional e internacional, copan boa parte da actividade do grupo, que impulsou recentemente a súa proxección en espazos como o Museo de Arte Moderna (MoMA) de Nova York ou en publicacións como The Times Luxx, entre outras accións.

A promoción cultural do grupo, que é un aceno de identidade de Galicia, recibirá unha nova lombeirada con outro dos proxectos nos que xa traballa a dirección. Teñen programadas unhas xornadas dedicadas á arte e ao deseño que terían lugar nos meses de verán nas instalacións da fábrica en Cervo, nun espazo representativo como é a Planta Circular, segundo confirmaron as mesmas fontes.